Komunikat Prasowy

Udostępnij

EKOODPOWIEDZIALNE PODEJŚCIE DO DESIGNU W SALONACH DACII

• Ekoodpowiedzialne i funkcjonalne punkty sprzedaży, które łatwo dostosować do zmieniających się potrzeb • Zakupowa ścieżka klienta zgodna ze strategią marki Dacia • Kluczowe etapy wdrażania nowego wizerunku marki Dacia

EKOODPOWIEDZIALNE SALONY DACII


Wraz z początkiem 2022 roku Dacia rozpoczęła wdrażanie nowej zewnętrznej identyfikacji wizualnej swoich punktów sprzedaży. Obecnie przyszła kolej na transformację wnętrz salonów.


Nowy wizerunek wnętrz salonów Dacii opiera się na zasadach funkcjonalności, modułowości, ekoodpowiedzialności i rozsądnych kosztów. Za główne kryterium przy projektowaniu salonów ekspozycyjnych przyjęto minimalizm wystroju. Zachowano jedynie niezbędne wyposażenie i elementy konieczne do zapewnienia właściwej obsługi klienta.


Aranżacja salonu ekspozycyjnego Dacii została tak pomyślana, żeby mogła zmieniać się z upływem czasu i dostosowywać do wnętrza każdego punktu sprzedaży, niezależnie od jego wielkości. W istocie powstały trzy formaty projektów, dostosowane do różnej wielkości salonów ekspozycyjnych oraz liczby wystawianych samochodów.


Dlatego elementy umeblowania będzie można przemieszczać i dostosowywać według potrzeb.


Materiały użyte do wykonania ścianek działowych, wykładzin podłogowych, farb naściennych, posadzek, lamp itd. zostaną starannie dobrane zgodnie z zasadami ekoodpowiedzialności, odznaczają się dużą trwałością i pochodzą niemal w całości z recyklingu.


I tak na przykład podstawy ścianek działowych będą miały kształt klocków i zostaną wykonane z opon pochodzących z recyklingu, ponadto będą posiadać łączniki w kształcie logo Dacia Link, które zapewnią spójność konstrukcji, dosłownie i w przenośni.


W salonach przewidziano także prowadzenie merchandisingu. Będzie to nowy impuls dla marki, która od 2019 roku nie sprzedawała żadnych produktów pochodnych. Pierwsza kolekcja składać się będzie z zestawu przedmiotów niezbędnych podczas wypadów na łono natury: plecaków, czapek, manierek i nieprzemakalnych płaszczy. Wszystko oczywiście w zgodzie z ideą ekoodpowiedzialności, od projektu po sposoby dystrybucji produktów.


Do zaprojektowania wystroju wnętrz punktów sprzedaży marka Dacia wybrała Studio 5•5 z uwagi na jego bardzo odpowiedzialne podejście do designu. W 2003 roku firma ta dała się poznać w świecie designu dzięki szalonemu projektowi: „Réanim, la médecine des objets” („Réanim - uzdrawianie przedmiotów”). Zespół agencji postanowił „leczyć” meble, aby w ten sposób zwrócić uwagę na nasilające się zjawiska nadkonsumpcji i marnotrawstwa.


Gdy Studio 5•5 stało się firmą o zasięgu globalnym, nie zmieniło swojej filozofii i nadal w sposób równie odpowiedzialny podchodzi do realizowanych projektów, tworząc rzeczy nowe na bazie starych – za cel stawia sobie oferowanie odbiorcom produktów trwałych i ekoodpowiedzialnych. Takie podejście doskonale pasuje do wartości wyznawanych przez markę Dacia i do jej nieustannego podążania za tym, co naprawdę niezbędne.


FIZYCZNY I CYFROWY KONTAKT Z MARKĄ ZOSTAŁ UPROSZCZONY I DOSTOSOWANY DO POTRZEB KLIENTÓW


W ramach udoskonalania relacji z klientami unowocześniony zostanie w całości kontakt z marką zarówno przez Internet, jak i w salonach Dacii. Całość zostanie bardzo jasno oznakowana na każdym etapie procesu sprzedaży, a poszczególne strefy będą łatwo identyfikowalne. Klient będzie dokładnie wiedział, dokąd się kierować po wejściu do budynku, by trafić do wybranego działu obsługi.


Pomarańczowe tabliczki, takie jak „DACIA I JA”, w bardzo jasny i zwięzły sposób wskazywać będą klientowi jego ścieżkę zakupową:


1. Wybieram i testuję

2. Wybieram finansowanie i usługi dodatkowe

3. Zamawiam samochód i pozostaję w kontakcie

Jeżdżę Dacią!


W nieustannej trosce o zapewnienie klientowi jak najlepszej obsługi, sprzedawca będzie od teraz siedział przed dużym monitorem, umieszczonym obok niego, a nie naprzeciwko. Chodzi o to, by ułatwić komunikację z klientem i konfigurowanie samochodu oraz wzmacniać relację opartą na zaufaniu i transparentności.


Za pomocą aplikacji z funkcją rozszerzonej rzeczywistości Dacia AR doradca ds. sprzedaży będzie mógł wzbogacić prezentację i pokazać klientowi model bądź wersję, której nie ma w salonie ekspozycyjnym. Będzie mógł wspólnie z klientem obejść samochód dookoła (w skali 1:1), robić zbliżenia poszczególnych elementów, a nawet wirtualnie zasiąść z nim w kabinie. To bardzo pomysłowe rozwiązanie, które pozwoli jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies