Komunikat Prasowy
Od blisko 125 lat Renault nieustannie tworzy innowacyjne rozwiązania. Są stosowane do dziś, korzystamy z nich każdego dnia i nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Skrzynia biegów z bezpośrednim przełożeniem (1899), automatyczny rozrusznik zamiast korby (1909), pomysł „piątych drzwi” czyli klapy bagażnika (1961), pilot zamykania drzwi na podczerwień (1983), system bezkluczykowego dostępu hands-free (2000) itd. Wszystkie te innowacje są autorstwa Renault! W Nowym Megane E-TECH elektrycznym – pierwszym modelu z „Nowej fali” – również nie brak innowacyjnych rozwiązań Renault. W trakcie prac projektowych nad modelem i jego platformą złożonych zostało ponad 300 wniosków patentowych! Spośród tych innowacji wybraliśmy siedem, które prezentujemy. W piątym odcinku Marc Yvetot, ekspert ds. architektury platformy w dyrekcji ds. inżynierii Renault, wyjaśnia, w jaki sposób kreatywność konstruktorów marki przyczyniła się do zwiększenia przestronności i unowocześnienia wnętrza.
Celem, jaki postawili sobie konstruktorzy platformy Nowego Megane E-TECH Elektrycznego, było zwiększenie przestronności wnętrza bez zwiększania wymiarów zewnętrznych, tak aby zachować kompaktową budowę samochodu. W związku z tym musieli oni wykazać się innowacyjnością, aby zwiększyć ilość wolnego miejsca w kabinie i zapewnić działowi designu swobodę w zaprojektowaniu deski rozdzielczej o możliwie jak najoszczędniejszych kształtach.
„Zdecydowaliśmy się przenieść niektóre elementy zespołu ogrzewania i klimatyzacji do strefy tradycyjnie przeznaczonej na silnik i jego osprzęt. Było to możliwe dzięki bardzo kompaktowej budowie silników elektrycznych, które są mniejsze niż spalinowe. Jednak kluczem do sukcesu okazała się przede wszystkim kreatywność zespołu konstruktorów Renault, która zaowocowała opracowaniem innowacyjnego systemu mocowania chronionego patentem. Marc Yvetot, ekspert ds. architektury platformy w dyrekcji ds. inżynierii Renault
Zalety innowacyjnego rozwiązania
Przeniesienie zespołu ogrzewania i klimatyzacji do komory silnika posiada kilka zalet:
•Zwolnienie przestrzeni w środkowej konsoli (prawie 7 litrów) na utworzenie kilku schowków i wnęki na ładowarkę indukcyjną do smartfonów, co zwiększa praktyczność i wygodę samochodu w codziennym użytkowaniu.
•Deska rozdzielcza o oszczędnych kształtach z wbudowanymi dużymi ekranami współtworzy nowoczesny wystrój wnętrza, który sprzyja dobremu samopoczuciu kierowcy i pasażerów.
Nowy sposób mocowania zespołu ogrzewania i klimatyzacji
Konstruktorzy Renault wpadli na pomysł przeniesienia do komory silnika kłopotliwego gabarytowo zespołu ogrzewania i klimatyzacji, który zajmował dużo miejsca w kabinie.
W tym celu opracowali nowy system mocowania zespołu ogrzewania i klimatyzacji na przegrodzie czołowej, oddzielającej kabinę od komory silnika. System skutecznie filtruje drgania i jest wytrzymały mechanicznie.
Składa się z dwóch wzmocnień i czterech wsporników przytwierdzonych do zespołu ogrzewania i klimatyzacji, połączonych ze sobą i zamocowanych na przegrodzie czołowej przy pomocy szpilek i nakrętek.
To pomysłowe rozwiązanie stworzyło designerom warunki, w których mogli dać upust swojej kreatywności.
Szczegółowe informacje
Numery patentów:
•Mocowanie zespołu ogrzewania i klimatyzacji w komorze silnika: Patent PJ17 5256 – Autorzy: Stevens Luron, Max Lamarre.
Obejrzyj piąty odcinek naszej serii wideo
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.