Komunikat Prasowy
Z myślą o miejskiej mobilności
W kontekście wciąż rosnących ograniczeń w ruchu drogowym w centrach miast Duo jest nowym rozwiązaniem przygotowanym z myślą o miejskiej mobilności. Dzięki w 100% elektrycznemu napędowi będzie mogło wjeżdżać do stref niskiej emisji (SNE), które powstają w większości dużych miast. Ten mikropojazd w pełni odzwierciedla wartości wyznawane przez markę Mobilize: zrywanie z kanonami klasycznych samochodów i promowanie nowych form mobilności, bardziej atrakcyjnych i rekreacyjnych, bardziej ekoodpowiedzialnych i inkluzywnych, skierowanych do użytkowników w każdym wieku.
Duo jest napędzane silnikiem elektrycznym umieszczonym z tyłu, który napędza tylne koła. Zarówno w wersji 45 km/h (dostępnej – zależnie od kraju – bez prawa jazdy dla osób w wieku od 14 lat) jak i 80 km/h (prawo jazdy kat. B), przyspieszenia są bardzo dynamiczne dzięki bezzwłocznie dostępnemu dużemu momentowi obrotowemu.
Charakterystyczna dla pojazdów elektrycznych bezgłośna praca i brak drgań zapewniają użytkownikom wysoki komfort podróżowania.
Zasięg 140 km (pod warunkiem uzyskania homologacji WMTC) sprawia, że promień działania Duo daje pełną swobodę w użytkowaniu miejskim i podmiejskim.
Zdecydowanie miejska sylwetka
Aby dobrze sobie radzić w ruchu miejskim, Duo otrzymało solidne i wytrzymałe nadwozie przystosowane do poruszania się po mieście. Jest ono inspirowane światem gier wideo i gamingu z wyraźnym ukłonem w stronę lat 80. i 90. Deska rozdzielcza przywodzi na myśl kultowe „boomboxy”, owe przenośne wieże Hi-Fi będące symbolem kultury hip-hopu.
Design naszych samochodów i naszych usług jest odzwierciedleniem ducha marki Mobilize. W pracach projektowych czerpiemy inspiracje z miejskich krajobrazów i tworzymy środki transportu zrywające z kanonami klasycznych samochodów. Mobilize tworzy całkowicie nowe podejście do mobilności, zarówno w sferze cyfrowej, jak i w sferze samych pojazdów. W przyszłości klienci będą wybierać Mobilize ze względu na doświadczenia, jakie oferuje: zrównoważoną i połączoną ze światem, a także ekoodpowiedzialną, dostępną, przyjazną, praktyczną, solidną i łatwą w użytkowaniu mobilność – powiedział Patrick Lecharpy, dyrektor ds. designu marki Mobilize.
Ultrakompaktowe wymiary Duo (długość 2,43 m, szerokość 1,30 m i wysokość 1,46 m) pozwalają mu swobodnie poruszać się w nawet najbardziej zatłoczonym środowisku miejskim. Dzięki swym niewielkim wymiarom Duo jest wyjątkowo zwrotne w mieście, łatwe do zaparkowania i zwinne. Na jednym standardowym miejscu postojowym można zaparkować prostopadle do krawędzi jezdni trzy Duo, co ogranicza ilość zajmowanego miejsca. Obszerne zderzaki zapewniają skuteczną ochronę przed codziennymi drobnymi stłuczkami.
Innowacyjny design zgodny z zasadami ekoprojektowania
Kluczowymi elementami przy pracach nad modelem Duo było ekoprojektowanie i oszczędność, z wyznaczonym celem ponad 50% masy materiałów użytych do jego produkcji pochodzących z odzysku i 95% masy pojazdu nadające się do recyklingu po jego wycofaniu z eksploatacji.
Duo jest zbudowane na rurowej ramie i posiada nadwozie wykonane z nielakierowanych elementów z tworzywa (polipropylen). Przedni i tylny zderzak są identyczne w celu obniżenia kosztów produkcji i napraw. Zderzaki i dolne pasy nadwozia posiadają powierzchnię o ziarnistości dobranej w taki sposób, aby zminimalizować ślady zużycia z upływem czasu i zredukować do minimum widoczność zarysowań.
Duo posiada oświetlenie z diodami LED, składające się z dwóch reflektorów z przodu i świetlnej listwy poprzecznej z tyłu. Antracytowo-pomarańczowe nadwozie posiada szereg powierzchni, które można personalizować i dostosować do potrzeb operatorów flot pod względem oznakowania i coveringu (oklejanie) pojazdu. Łącznie na nadwoziu jest sześć stref przewidzianych na ten cel: podszybie przedniej szyby, klamki drzwi i tylne słupki. We wnętrzu personalizowalna jest także deska rozdzielcza. Do tego dochodzi gama akcesoriów zwiększających możliwości personalizacji Duo.
Duo posiada duże, przeszklone drzwi boczne, które otwierają się do góry w płaszczyźnie boków nadwozia, co pozwala wysiąść zawsze po właściwej stronie drogi i bez trudu wydostać się z samochodu, gdy jest zaparkowany między dwoma innymi pojazdami. Ponadto taka konstrukcja jest również bezpieczniejsza dla pieszych i rowerzystów, ponieważ nie tarasuje drogi bądź chodnika.
Racjonalne i zarazem emocjonalne Duo zostało zaprojektowane przede wszystkim do carsharingu, lecz także z myślą o szerszym wyjściu naprzeciw potrzebom mieszkańców miast, którzy są szczególnie uczuleni na kwestie ochrony środowiska. Ze swym funkcjonalnym i ponadczasowym designem Duo powinno także oprzeć się wpływom zmieniającej się mody i pozostać stale na topie dzięki przewidzianym dla niego cyklom renowacji w Refactory – wyjaśnia Eric Diemert, dyrektor ds. projektów designu Mobilize.
Praktyczne i komfortowe wnętrze
Duo z dwoma miejscami w tandemie zalicza się do kategorii zwinnych i dynamicznych mikropojazdów miejskich. Duo dysponuje całkowicie zamkniętą, obszerną i komfortową kabiną skutecznie chroniącą pasażerów i doskonale doświetloną dzięki dużym przeszklonym powierzchniom. Kierownica jest wyposażona w poduszkę powietrzną, co jest rzadkością w tego typu pojazdach.
Deska rozdzielcza Duo jest wyjątkowo prosta i intuicyjna, ułatwia każdemu nowemu użytkownikowi szybkie i bezproblemowe oswojenie się z pojazdem. Wnosi jednak pewien akcent fantazji i kultury pop. Swym designem przywodzi na myśl kultowe „boomboxy”, przenośne wieże Hi-Fi – symbol kultury ulicznej z lat 80. i 90. Została wykończona w pomarańczowym kolorze i posiada zespół zegarów umieszczony centralnie, dźwignię zmiany biegów po lewej stronie oraz głośnik i uchwyt na smartfon po prawej. Wbudowany port USB-C umożliwia doładowywanie smartfonów.
Wnętrze jest przyjazne i funkcjonalne, bez jakichkolwiek ustępstw pod względem komfortu. Obydwa siedzenia Duo mają tapicerowane siedziska i oparcia, aby zapewnić pasażerom komfort godny samochodu osobowego. Dostępne będą dwa rodzaje tapicerki z ultra wytrzymałej skóry ekologicznej. Kabina Duo została zaprojektowana tak, aby wytrzymać próbę czasu. Bardzo łatwo daje się myć.
Fotel kierowcy jest przesuwany w zakresie 20 cm, aby ułatwić dostęp do tylnego siedzenia Po lewej i prawej stronie przedniego fotela znajduje się schowek mogący pomieścić walizkę typu lotniczego. Tylne siedzenie Duo oferuje dość miejsca, by zmieścił się na nim pasażer o wzroście do 1,80 m.
Przewidziane jest też specjalistyczne wyposażenie Duo umożliwiające jego prowadzenie przez osoby o ograniczonej sprawności ruchowej. Samochód jest przystosowany do wstawienia składanego fotela na kółkach i może być wyposażony w zestaw elementów sterowania przy kierownicy.
Pokładowy, elastyczny system łączności ze światem
Elektronika pokładowa Duo ma otwartą architekturę z dostępem do Internetu, co umożliwia oferowanie elastycznych usług mobilnych i ułatwia wymianę danych przy jednoczesnym zabezpieczeniu danych osobowych użytkowników.
Duo posiada fabryczny system łączności ze światem, niezbędny do zarządzania firmowymi flotami pojazdów, carsharingiem i mikromobilnością. System ten umożliwia przesyłanie w czasie rzeczywistym niektórych danych o pojeździe na bezpieczny serwer online (takich jak np. stan naładowania akumulatora czy lokalizacja pojazdu) i przekazywanie ich do platform zarządzania flotami pojazdów firm lub operatorów.
Rozwiązania oferowane przez Mobilize są elastyczne i mogą być zdalnie aktualizowane (FOTA). Dzięki temu poszczególne usługi mobilne będą mogły być z upływem czasu aktywowane lub dezaktywowane w zależności od potrzeb klientów. Możliwe będzie również udoskonalanie niektórych funkcji pojazdu w ciągu jego cyklu życia.
Duo jest też wyposażone w bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania za pomocą smartfona, aby ułatwić wymianę i rotację pojazdów w ramach flot firmowych i carsharingu.
DWA SPOSOBY ŁADOWANIA AKUMULATORA TRAKCYJNEGO
Pod umieszczoną z przodu Duo małą pokrywą znajduje się zamocowany na stałe do pojazdu przewód ładowania. Może to być przewód standardowy lub przewód Typu 2: złącze Typu 2 jest dostosowane do większości publicznych terminali ładowania zainstalowanych wzdłuż dróg, na terenie firm i na publicznych parkingach, natomiast złącze standardowe jest przewidziane wyłącznie do gniazd domowych i nie wymaga instalowania żadnych specjalnych terminali.
Pakiety „samochód + usługi” dla klientów indywidualnych i dla firm
Duo to ekonomiczny i elastyczny sposób na codzienną w 100% elektryczną jazdę. Oferta adresowana jest do klientów:
· osób prywatnych (od 14 roku życia w przypadku wersji „Duo 45” lub od 18 roku życia w przypadku wersji „Duo 80”)
· klientów biznesowych (rzemieślników, kupców, przedstawicieli wolnych zawodów, dostawców usług opieki domowej)
· klientów flotowych (pojazdy służbowe, dyspozycyjne)
· operatorów usług mobilności.
Indywidualnym użytkownikom Duo firma Mobilize będzie oferować elastyczne opłaty miesięczne przy wynajmie długoterminowym od 3 miesięcy wzwyż. Wysokość miesięcznych rat uzależniona będzie od długości okresu wynajmu. Cyfrowa obsługa pozwoli wszystkim klientom bezproblemowo zamawiać Duo kilkoma kliknięciami na specjalnej stronie internetowej.
Klienci biznesowi będą mogli skorzystać z formuły wynajmu długoterminowego, dostępnej za pośrednictwem Mobilize Financial Services. Oferty handlowe skierowane do klientów biznesowych będą oferowane w pakietach obejmujących wszelkie oczekiwane przez nich usługi w zakresie gwarancji producenta, przeglądów i ubezpieczenia pojazdu oraz możliwości ładowania akumulatora trakcyjnego. Dzięki zoptymalizowanej koncepcji pojazdu (solidna konstrukcja, zminimalizowana liczba części, brak lakieru itd.) Duo pozwoli znacząco obniżyć koszty eksploatacji flot w porównaniu z czteromiejscowymi elektrycznymi autami miejskimi.
W ramach ofert abonamentowych Mobilize zapewnia wszelkie usługi w zakresie gwarancji producenta, przeglądów i ubezpieczenie pojazdu oraz ładowania akumulatorów. Te zryczałtowane pakiety mają na celu zapewnienie użytkownikom indywidualnym i firmom całkowitego spokoju ducha – mówi Corinne Pakey, Product Performance Leader Mobilize Duo i Bento.
Obsługa posprzedażna Duo będzie zapewniana w ramach sieci Renault. Będzie ono mogło również być oferowane jako pojazd zastępczy.
Bento – praktyczny w codziennym użytkowaniu mikropojazd dostawczy
Model Bento, dostawcza wersja Duo, prezentuje te same kanony stylistyczne co Duo i jest skierowany do klientów biznesowych, którzy potrzebują kompaktowego, w 100% elektrycznego pojazdu do realizowania dostaw ostatniego kilometra.
Bento posiada zamknięty bagażnik, montowany z tyłu w miejscu siedzenia pasażera. Dzięki optymalnemu usytuowaniu jego pojemność użyteczna wynosi niemal 700 litrów.
Skrzynia bagażnika w cętkowanym szarym kolorze, wykonana z tworzywa metodą formowania rotacyjnego, jest wyposażona w dwuskrzydłowe, asymetryczne tylne drzwi o dużym kącie otwarcia (do 140°). Zamontowana w przegrodzie bagażnika klapa umożliwia przewóz długich przedmiotów po prawej stronie kierowcy.
Na potrzeby użytkowników biznesowych przewidziano gamę elementów wyposażenia kabiny przydatnych w codziennym użytkowaniu, takich jak np. skrzynka na narzędzia.
Antracytowo-pomarańczowe nadwozie Bento, podobnie jak Duo, posiada powierzchnie przeznaczone do personalizacji. Powierzchnie takie przewidziano również z trzech stron skrzyni bagażnika: na bocznych ściankach i na skrzydłach drzwi.
Bento będzie dostępne dla klientów biznesowych w formule wynajmu długoterminowego od 2024 roku.
Bento wprowadza ducha Duo, pełnego luzu i sympatycznego, do świata pojazdów dostawczych. Pozwala uwidocznić działalność biznesową użytkowników w przestrzeni publicznej, ale także wyjść naprzeciw wymaganiom rozwijających się sektorów, takich jak dostawy ostatniego kilometra – podkreśla Benjamin Manceau, dyrektor produktu Mobilize Duo i Bento.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.