Komunikat Prasowy
Dacia będzie obecna na MIĘDZYNARODOWYM SALONIE SAMOCHODOWYM w Paryżu, trwającym od 17 do 23 października, w hali 6 Paris Expo Porte de Versailles.
Światowa premiera pełnej gamy pojazdów, koncepcyjnego modelu MANIFESTO i kolekcjonerskiego Dustera w nowej identyfikacji wizualnej marki. Silnik HYBRID 140 pojawi się po raz pierwszy w barwach marki Dacia. Gama produktów lifestylowych zostanie zaprezentowana na stoisku Dacii, które jak nigdy dotąd oddaje ducha marki. Gwarancja całkowitego zanurzenia w świecie marki.
WSZYSTKIE SAMOCHODY Z GAMY DACII Z NOWĄ IDENTYFIKACJĄ WIZUALNĄ MARKI
Dacia otwiera nowy rozdział w swojej historii i wprowadza nową identyfikację wizualną marki. Nowe logo wprowadzone jednocześnie na wszystkich modelach samochodów (Spring, Sandero, Logan, Duster i Jogger), nowy wystrój salonów i serwisów, nowy design, nowe kolory… Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu będzie miejscem, gdzie Dacia po raz pierwszy zaprezentuje szerokiej publiczności całą gamę samochodów opatrzonych nowym godłem marki – Dacia Link. Tworzą je litery „D” i „C” w czystej formie, połączone ze sobą niczym ogniwa łańcucha symbolizujące prostotę i trwałość. W ten sposób Dacia potwierdza swe wartości. Jest marką oferującą to, co najważniejsze, a jednocześnie atrakcyjne w samochodzie, solidną i outdoorową oraz ekointeligentną (ekonomiczną i ekologiczną).
MANIFESTO CONCEPT UCIELEŚNIENIEM WARTOŚCI MARKI
Na stoisku odbędzie się światowa premiera koncepcyjnego modelu Dacia MANIFESTO.
MANIFESTO nie jest zapowiedzią nowego samochodu Dacii, lecz odzwierciedla jej wizję pojazdu posiadającego najistotniejsze elementy wyposażenia, o atrakcyjnym wyglądzie, trwałego, przystępnego cenowo i przyjaznego dla środowiska. To laboratorium do testowania najbardziej zaawansowanych innowacji, z których niektóre docelowo mogą znaleźć konkretne zastosowanie w samochodach seryjnych produkowanych w przyszłości. MANIFESTO jest samochodem bardzo kompaktowym, lekkim, bardziej zwrotnym niż szybkim, zaprojektowanym do jazdy w plenerze, na dużych, otwartych przestrzeniach. Jest swobodnym wyrażeniem wizji marki Dacia ilustrującym w konkretny sposób jej wartości i obszary działania:
MANIFESTO jest PRAKTYCZNY i bardziej niż kiedykolwiek COOL ze swym pojedynczym i wyjmowanym reflektorem, systemem Media Control czy wreszcie modułem do montażu akcesoriów YouClip, który pojawi się w najbliższej generacji modelu Duster.
MANIFESTO jest SOLIDNY i gotowy do poruszania się w każdym terenie dzięki kołom z ogumieniem odpornym na przebicia. Jest także „wodoodporny” i może być myty strumieniem wody.
MANIFESTO jest ECO-SMART. Do wykonania zewnętrznych elementów nadwozia wykorzystano Starkle® – nowy, wyjątkowy materiał, który zawiera 20% tworzyw sztucznych z recyklingu i daje efekt cętkowanej powierzchni. Zostanie on wprowadzony w kolejnej generacji Dustera.
DUSTER W WERSJI KOLEKCJONERSKIEJ „MAT EDITION”
Duster, którego od wprowadzenia na rynek w 2010 roku sprzedano ponad 2 miliony sztuk, jest kultowym modelem marki Dacia.
Aby spełnić oczekiwania pasjonatów, model Duster zostanie zaprezentowany na stoisku marki w prawdziwie kolekcjonerskiej wersji „Mat Edition”, która jeszcze silniej podkreśla osobowość tego samochodu.
Ta ekskluzywna edycja modelu będzie oferowana w unikalnej konfiguracji z mocnym i sprawnym silnikiem TCe 150 i automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC, z najwyższym w Dacii poziomem wyposażenia i w niepowtarzalnym kolorze nadwozia. Wyróżniający się design Dustera „Mat Edition” jeszcze bardziej wzmocni atrakcyjność marki. Wersja „Mat Edition” będzie oferowana w wybranych krajach.
SILNIK HYBRID 140 JUŻ WKRÓTCE W MODELU JOGGER
Silnik HYBRID 140 będzie zaprezentowany na stoisku marki Dacia w formie jednostki demonstracyjnej. Wprowadzenie tego silnika do gamy marki Dacia nastąpi w modelu Jogger. W ramach zróżnicowanych rozwiązań ECO-SMART po raz pierwszy oferowany jest silnik hybrydowy o mocy 140 KM. Technologia opracowana przez Grupę Renault kolejny raz pozwala marce Dacia na skorzystanie z wypróbowanych podzespołów i elementów technicznych.
Zamówienia na tę jednostkę będą przyjmowane z początkiem 2023 roku, a jej sprzedaż ruszy na wiosnę.
GAMA PRODUKTÓW LIFESTYLOWYCH PROJEKTOWANYCH Z MYŚLĄ O EKOLOGII
Plecaki, bidony, czapeczki i płaszcze nieprzemakalne tworzą pierwszą kolekcję produktów lifestylowych marki Dacia. Bogactwo praktycznych produktów przydatnych na spotkania z naturą i wyrażających wartości marki: prostota, trwałość i autentyczność. Produkty, opatrzone nową identyfikacją wizualną marki, wykonane są z materiałów pochodzących z recyklingu (płaszcze nieprzemakalne i plecaki z polycottonu z recyklingu), a także materiałów zrównoważonych (bidony aluminiowe).
Cały system prezentacji produktów jest zgodny z ideą ekoodpowiedzialności – od projektu po sposoby ich dystrybucji. Kolekcja zostanie dostarczona do salonów na kartonowych standach pochodzących z odzysku i nadających się do powtórnego recyklingu. Po raz kolejny eliminacja rzeczy zbędnych „à la Dacia” znajduje zastosowanie w całym łańcuchu wartości.
Zamówienia będzie można składać w specjalnym sklepie internetowym zaraz po oficjalnym otwarciu Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu 17 października br. Tu również marka Dacia daje dowód ekoodpowiedzialnego podejścia, ponieważ strona ta jest hostowana przez firmę Infomaniak – dostawcę usług zaangażowanego w działania 360° mające na celu osiągnięcie neutralności węglowej w całym cyklu życia tego narzędzia.
Dostęp do platformy eventowej Dacii podczas MIĘDZYNARODOWEGO SALONU SAMOCHODOWEGO W PARYŻU: https://events.dacia.com/
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.