Komunikat Prasowy
25 lat po wejściu na rynek pierwszego modelu o niepowtarzalnym i praktycznym designie z przesuwnymi bocznymi drzwiami, który dał początek segmentowi kombivanów, Renault Kangoo dostosowuje się do nowej epoki i pozostaje wierne swojemu DNA, w które na trwałe jest wpisana innowacja.
Kangoo to przykład wyjątkowej succes story – w 50 krajach na całym świecie sprzedano ponad 4 miliony sztuk tego samochodu. Kangoo oferuje to, co najlepsze w obu światach:
w samochodach dla rodzin, które cenią jego sympatyczny i elegancki design i przestronność oraz w samochodach użytkowych, ze względu na pojemny bagażnik i solidność.
W miarę upływu lat Renault Kangoo było pełne innowacji i zyskiwało coraz bogatsze wyposażenie. Teraz, po raz pierwszy w swojej historii, jest dostępne w wersji E-Tech.
WSZYSTKIE ATUTY I INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA KANGOO PLUS ZALETY NAPĘDU ELEKTRYCZNEGO
Nowe Kangoo E-Tech electric ma wszystkie praktyczne rozwiązania oraz poziom bezpieczeństwa i komfortu wersji spalinowej:
• Komfortowe miejsca w drugim rzędzie z największą ilością przestrzeni w segmencie
– trzy pełnowymiarowe siedzenia mogą pomieścić trzy dorosłe osoby, a nawiewy zapewniają optymalny komfort cieplny pasażerom z tyłu.
• Ponad 49 litrów pojemności łatwo dostępnych schowków, w tym szuflada Easy Life.
• Obszerny, największy w tym segmencie bagażnik o pojemności 2311 litrów. Uzyskanie tak dużej pojemności było możliwe dzięki zastosowaniu w drugim rzędzie przesuwnej kanapy, która jest elementem wyróżniającym Nowe Kangoo E-Tech electric.
• Innowacyjne relingi dachowe z funkcją belek poprzecznych rozkładanych bez użycia narzędzi – teraz już nigdy nie zabraknie ci miejsca i będziesz mógł przewieźć wszystko.
• 14 systemów wspomagania prowadzenia, w tym systemy jazdy autonomicznej poziomu 2, które podnoszą bezpieczeństwo.
Projektanci nadwozia zaprojektowali poziomą maskę z przetłoczeniami i pionowy przód ze specjalnym panelem z gniazdem ładowania, umieszczonym pod logo, w miejsce osłony chłodnicy.
Podobnie jak w wersji spalinowej, w kabinie zobaczymy nową deskę rozdzielczą, charakteryzującą się wykończeniem o fakturze ciemnego szczotkowanego drewna. Kabina jest komfortowa, a miejsce kierowcy zwraca uwagę zwiększoną ergonomią. Inny jest tylko zespół zegarów – pojawiają się na nim dane związane z napędem elektrycznym.
Nowy, litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 45 kWh, którą można wykorzystać w 100%, składa się z ośmiu niezależnych ogniw, łatwych do naprawy. Nowe Kangoo E-Tech electric ma dzięki temu zasięg do 285 km w cyklu WLTP. Jest to zasięg pozwalający użytkownikom na spokojne planowanie większości codziennych przejazdów przy optymalnie niskich kosztach posiadania i eksploatacji pojazdu.
Akumulator objęty jest gwarancją na utrzymanie pojemności powyżej 70% przez okres 8 lat lub 160 000 km przebiegu.
Nowe Kangoo E-Tech electric jest wyposażone w silnik o mocy 90 kW, który zapewnia natychmiast dostępny moment obrotowy 245 Nm dla płynnej i bezpiecznej jazdy w każdej sytuacji. Tryb Eco umożliwia ograniczenie mocy i prędkości maksymalnej w celu zwiększenia zasięgu.
Można powiedzieć, że Kangoo E-Tech electric oferuje użytkownikowi więcej zalet niż wersja spalinowa.
Klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który ma za zadanie maksymalizować odzyskaną ilość energii niezależnie od wybranego trybu hamowania.
Kierowca ma również do wyboru trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania:
• Sailing (kontrolka B1): tryb ograniczonego odzyskiwania energii przystosowany do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu.
• Drive (B2): domyślny tryb odzyskiwania energii do wszechstronnego użytkowania.
Przy puszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania jak w samochodzie z silnikiem spalinowym.
• Brake (B3): tryb maksymalnego odzyskiwania energii do stosowania w korkach lub na trasach w terenie górzystym.
Różne kombinacje trybów działania napędu i hamowania zapewniają kierowcy wybór spośród sześciu odmiennych trybów jazdy, a tym samym optymalną wygodę prowadzenia i zasięg w zależności od sposobu użytkowania pojazdu i warunków na drodze.
Informacje o wybranym trybie jazdy, zarządzaniu energią elektryczną oraz o działaniu systemów wspomagania prowadzenia są zgrupowane na 10-calowym, w 100% cyfrowym kolorowym ekranie na tablicy rozdzielczej, który zapewnia pełną gamę możliwości personalizacji (dostępny jako opcja).
W celu zagwarantowania jak największego zasięgu o każdej porze roku Nowe Kangoo E-Tech electric jest wyposażone w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Zapewnia ona ogrzewanie zimą i chłodzenie latem – działa jak odwrócona klimatyzacja. Kabina jest ogrzewana ciepłem pobranym z zewnątrz, a w trybie klimatyzacji ciepło z kabiny jest odbierane i odprowadzane na zewnątrz.
Pompa ciepła osiąga optymalną wydajność w zakresie temperatur od -15 do +15°C. Zapewnia nie tylko wysoki komfort cieplny, ale też nie zmniejsza zasięgu samochodu, a wręcz pozwala go zwiększyć o 85 km (w cyklu WLTP).
Ponadto Nowe Kangoo E-Tech electric oferuje w opcji podgrzewanie przedniej szyby, przednich foteli oraz kierownicy, które zdecydowanie podnosi komfort cieplny, a jednocześnie nie zużywa wiele prądu.
Ładowanie akumulatora trakcyjnego Nowego Kangoo E-Tech electric jest możliwe za pomocą jednej z trzech ładowarek:
• W standardzie samochód jest wyposażony w ładowarkę o mocy 11 kW AC prądu trójfazowego, przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych.
• W opcji – ładowarka 22 kW przeznaczona do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz Wallboxów.
• W opcji dostępna jest również ładowarka umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym DC o mocy do 80kW
Oferta ładowarek w pełni zaspokaja zróżnicowane potrzeby użytkowników Nowego Kangoo E-Tech electric.
Po podłączeniu do stacji publicznej 11 kW akumulator Nowego Kangoo E-Tech electric naładowany w 15% naładuje się do 80% pojemności w ciągu 2 godzin i 40 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował niespełna 6 godzin (do naładowania od 15% do 100%).
W wersji z ładowarką 22 kW akumulator jest wyposażony w układ chłodzenia cieczą i grzałkę elektryczną, które umożliwiają pracę w optymalnym zakresie temperatur w celu zachowania zasięgu i skrócenia czasu ładowania.
Co więcej, dzięki aplikacji MyRenault na smartfony lub systemowi multimedialnemu Renault Easy Link Nowe Kangoo E-Tech electric dysponuje specjalnymi usługami mobilnymi, takimi jak:
• programowanie ładowania akumulatora oraz zdalna kontrola stanu naładowania,
• programowanie wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny,
• wyszukiwanie stacji ładowania na trasie,
• obliczanie celu podróży dostępnego na pozostałym zasięgu.
Nowe Renault Kangoo E-Tech electric jest dostępne w wersjach:
• Equilibre – wszystkie niezbędne elementy wyposażenia dla klientów szukających samochodu do użytku zarówno zawodowego jak i prywatnego,
• Techno – dla rodzin lub osób prowadzących działalność gospodarczą, które szukają wysokiego komfortu i bezpieczeństwa oraz atrakcyjnej stylistyki.
Światowa premiera Renault Kangoo E-Tech electric będzie miała miejsce 17 października br. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu. Zapraszamy do obejrzenia konferencji prasowej Renault 17 października, o godzinie 8.45 https://events.renault.com/en/
Zamówienia na rynku polskim zostaną otwarte pod koniec października, pierwsze samochody trafią do salonów dealerskich pod koniec roku.
MAUBEUGE – ZAKŁAD OFERUJĄCY NAJWYŻSZĄ JAKOŚĆ W KOMPLEKSIE PRODUKCYJNYM ELECTRICITY
Od 2011 roku zakład Renault w Maubeuge, w regionie Hauts-de-France, produkuje model Kangoo na rynki całego świata.
Maubeuge wraz z zakładami w Douai i Ruitz stanowią trzon nowego kompleksu ElectriCity, największego i najbardziej efektywnego ośrodka produkcji samochodów elektrycznych w Europie, który zgodnie z przewidywaniami pozwoli Renault na produkcję 480 tysięcy samochodów rocznie od 2025 roku.
Na potrzeby produkcji wersji osobowych i dostawczych Nowego Kangoo, jak również samochodów marek partnerskich Mercedes i Nissan, a także w celu zagwarantowania najwyższej jakości produkcji Renault zainwestowało w fabrykę 450 milionów euro oraz zbudowało nowy zakład montażu akumulatorów.
Silnik elektryczny Nowego Kangoo E-Tech electric, jak również ładowarki są produkowane w fabryce Renault w Cléon, w Normandii.
1 Dane w trakcie homologacji.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.