Komunikat Prasowy
W zmieniającym się społeczeństwie sektor mobilności zajmuje centralne miejsce. Rola prywatnego samochodu w środowisku miejskim stale maleje, a użytkownicy i decydenci coraz częściej zwracają się w stronę nowych alternatywnych sposobów poruszania się po mieście. Mobilize wyprzedza najnowsze trendy i oferuje rozwiązania stanowiące skuteczną odpowiedź na wyzwania związane z mobilnością miejską i elektryczną: Solo Concept i Ileo Concept.
Solo Concept: poczucie jedności z pojazdem
Solo Concept to wybiegający w przyszłość projekt w zakresie mobilności. Stanowi wyraźne potwierdzenie zainteresowania Mobilize wszystkimi formami mobilności. Solo Concept to pojazd jednomiejscowy, zaprojektowany w taki sposób, aby zajmował jak najmniejszą powierzchnię (zaledwie 1,37 m długości).
W szerszym ujęciu, Solo Concept pokazuje gotowość Mobilize do wychodzenia poza utarte schematy w świecie motoryzacji – jest ucieleśnieniem ultralekkiej, płynnej i zwinnej mobilności. Projekt został zainicjowany przez indyjskie studio Renault, znane ze swojej niezwykłej pomysłowości i kreatywności. W swoim pierwotnym zamyśle projektanci zamierzali stworzyć deskorolkę z parasolem zapewniającym schronienie.
Solo Concept zapewnia wyjątkowe poczucie jedności z pojazdem. Sprawia, że kierowca czuje się równie komfortowo, jak we własnym ubraniu. Użytkownik prowadzi pojazd w pozycji półsiedzącej, która zapewnia relaks i dobre samopoczucie.
Mobilize traktuje ten projekt również jako okazję do nawiązania współpracy z podmiotami ze świata mody, która przykładowo mogłaby polegać na zaprojektowaniu akcesoriów podróżnych do personalizacji (ubrania, torby i walizki).
Bezpieczniejsza wersja pojazdu na 3 kołach
Solo Concept porusza się z niewielką prędkością do 25 km/h. Nie wymaga prawa jazdy, pasów bezpieczeństwa ani kasku.
Do kierowania pojazdem służy specjalny joystick nawiązujący do świata gier wideo. Nadwozie, otulające niczym kokon, poduszka powietrzna oraz uruchamiany stopą przycisk awaryjny, którego wciśnięcie w razie zagrożenia powoduje natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, zapewniają dobry poziom bezpieczeństwa. W razie wypadku Solo Concept oferuje lepszą ochronę niż skutery, jednoślady i inne nowe indywidualne pojazdy elektryczne.
Solo Concept ma trzy koła: dwa napędowe z przodu i jedno mniejsze, skrętne z tyłu. Ze względu na asymetrię nadwozia dostęp do wnętrza pojazdu możliwy jest tylko z lewej strony. Fotel kierowcy odchyla się do przodu, pod nim znajduje się pojemny schowek, w którym można przewieźć torbę lub plecak. Nadwozie i wnętrze można łatwo wyczyścić strumieniem wody. Konstrukcja Solo Concept wykonana jest w 50% z materiałów pochodzących z recyklingu, a 95% masy pojazdu nadaje się do ponownego przetworzenia.
Trzy opcje ładowania
Kilka pojazdów Solo Concept można zestawić w rzędzie jeden za drugim, aby zająć jak najmniej miejsca – na jednym miejscu parkingowym zmieści się ich nawet sześć.
Istnieją trzy opcje ładowania: przewodowe (za pomocą kabla), indukcyjne (bezprzewodowe) oraz poprzez wymianę akumulatora. Dzięki technologii indukcyjnej można jednocześnie ładować kilka zestawionych jeden za drugim pojazdów (ten z przodu jest podłączony do stacji ładowania i wykorzystuje indukcję do przesyłania energii elektrycznej do pozostałych znajdujących się za nim). Akumulator Solo Concept można również wyjąć i naładować w domu (tak jak akumulator roweru elektrycznego).
Wymiary: długość: 1,37 m – szerokość: 0,90 m – wysokość: 1,75 m
Solo Concept oferuje nowoczesny, zabawny i funkcjonalny design, wierny wartościom marki Mobilize. Został zaprojektowany z myślą o umożliwieniu sprawnego manewrowania i parkowania w aglomeracjach miejskich, gdzie zawsze jest ciasno i brakuje miejsc parkingowych, przy jednoczesnym zapewnieniu maksimum bezpieczeństwa i dodatkowej ochrony przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Dużo uwagi poświęciliśmy również miejscu kierowcy. Dążyliśmy do tego, aby użytkownik wewnątrz pojazdu mógł przyjąć możliwie najwygodniejszą i sprzyjającą relaksowi pozycję półsiedzącą, wskazującą na ultramobilność pojazdu – wyjaśnia Patrick Lecharpy, dyrektor ds. designu marki Mobilize.
Ileo Concept – modułowe i przenośne punkty ładowania spełniające jednocześnie rolę totemów reklamowych, zaprojektowane jako funkcjonalne elementy zagospodarowania przestrzeni
Ileo Concept zaprojektowany wspólnie przez Mobilize i studio Patrick Jouin iD może pełnić wiele różnych funkcji, w tym funkcję stacji ładowania. Totemy montowane są na mobilnych i modułowych podstawach, które można ze sobą łączyć, dzięki czemu łatwo wpasowują się w otaczającą je przestrzeń i przyczyniają się do zwiększenia dostępności transportu elektrycznego.
Ileo Concept jest okazją dla marki Mobilize, by zaprezentować swoją wizję przyszłego wykorzystania przestrzeni publicznej na potrzeby mobilności. Koncepcja zakłada wykorzystanie trzech różnych elementów mebli ulicznych. Te wielofunkcyjne i modułowe totemy oferują szereg praktycznych udogodnień:
• Punkt szybkiego ładowania (22 kW DC) dla pojazdów elektrycznych
• Stacja mikromobilności wyposażona w stojak do mocowania skuterów lub rowerów elektrycznych ze standardowymi gniazdami
• Przestrzeń użytkowa z miejscami do siedzenia, półką i stojakiem na ekran
Mobilize jako dostawca energii w przestrzeni publicznej myśli również o rozwiązaniach projektowych mających na celu ożywienie tych przestrzeni. Za pomocą trzech charakterystycznych obiektów chcemy zmieniać oblicze energii dla odbiorców miejskich i oferować ich użytkownikom nowe, pozytywne zwyczaje. Proponujemy również nowe spojrzenie na planowanie miejskie z myślą o zapewnieniu użytkownikom nowych doświadczeń związanych z lekką infrastrukturą, dostosowaną do zmian klimatycznych – wyjaśnia Thomas Ehrmann, Chief Design Strategy, Mobilize.
Totemy montowane są na ruchomych i modułowych podstawach, dzięki czemu łatwo wpasowują się w przestrzeń publiczną lub prywatną i mogą być przenoszone oraz odpowiednio dostosowywane w zależności od przeznaczenia.
Innymi słowy: te miejskie wyspy z punktami ładowania, zaprojektowane jako miejsca przyjazne dla użytkowników, w których można miło spędzić czas, spełniają jednocześnie inną ważna funkcję – przyczyniają się do ograniczenia poziomu emisji dwutlenku węgla oraz redukcji hałasu w miastach, mniejszych miejscowościach, centrach handlowych, na parkingach oraz miejscach obsługi podróżnych przy autostradach. Totem, ze swoim dachem, który można pokryć roślinnością, tworzy praktyczne zadaszenie chroniące przed słońcem i deszczem.
W zależności od pełnionej funkcji i lokalizacji, Ileo Concept może również służyć jako nośnik reklamowy nie tylko dla marki Mobilize, ale również dla miasta, prywatnego operatora lub dostawcy energii. Modułowy Ileo Concept może również wykorzystywać zużyte akumulatory z pojazdów elektrycznych w połączeniu z panelami fotowoltaicznymi. Wykorzystane w Solo Concept komponenty są wykonane w 50% z materiałów pochodzących z recyklingu, a 95% nadaje się do ponownego przetworzenia.
Projekt jest owocem współpracy Mobilize z francuskim projektantem Patrickiem Jouinem, posiadającym ogromne doświadczenie w projektowaniu przestrzeni miejskich, do którego marka zwróciła się z prośbą o przedstawienie wizji przyszłej mobilności. Celem tej współpracy jest stworzenie przyjaznych dla użytkownika miejsc wyposażonych w punkty ładowania, dostosowanych do potrzeb społeczności miejskich, podmiejskich i wiejskich.
Do 2025 r. wymiana handlowa energii na towary i usługi może stać się powszechną praktyką. Zmiany klimatyczne sprzyjają tworzeniu oaz chłodu w obrębie miast. Systemy mobilności nie będą już służyć jednostce, ale całej zbiorowości. W ten sposób użytkownicy poruszający się po mieście staną się częścią efektywnie działającego systemu – przewiduje Patrick Jouin, projektant i założyciel Patrick Jouin iD.
W najbliższej przyszłości nie przewiduje się uruchomienia produkcji seryjnej Ileo Concept. Projekt jest natomiast częścią całościowego podejścia, które ma towarzyszyć wdrażaniu przez Mobilize planu zakładającego stworzenie ekosystemu elektrycznych stacji ładowania w przestrzeni publicznej.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.