Komunikat Prasowy
Renault bierze udział w tegorocznej 89. edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, która odbywa się w dniach 17-23 października 2022 r. w Parc des Expositions de la Porte de Versailles (hala 6), pod hasłem: „Revolution is on”.
W Renault kochamy samochody i motoryzację! Dlatego bierzemy udział w Międzynarodowym Salonie Samochodowym. Myślę, że dzięki innowacjom mamy dziś szansę wyrażenia na nowo tej pasji i stworzenia nowoczesnej motoryzacji. To właśnie robimy przywracając do życia mityczny model. Bo Renault 4 jest samochodem kultowym. Więcej, to jeden z najbardziej kultowych modeli w całej historii Renault. 4EVER Trophy to nowoczesna interpretacja Renault 4, która przenosi nas w elektryczną przyszłość.
Luca De Meo, CEO Grupy Renault
4EVER Trophy – powrót ikony, która staje się elektrycznym SUV-em z segmentu B
Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2022 w Paryżu Renault przedstawia nowoczesną i elektryczną reinterpretację kultowego modelu Renault 4, którego produkcja została zakończona 30 lat temu: 4EVER Trophy. Show car, przypominający lekki samochód terenowy, upamiętnia także 25-lecie rajdu charytatywnego 4L Trophy. Jest zapowiedzią przyszłego w 100% elektrycznego SUV-a z segmentu B. Będzie produkowany we Francji w Maubeuge, jednym z zakładów kompleksu przemysłowego ElectriCity.
Aby dowiedzieć się więcej o 4EVER Trophy, kliknij TUTAJ.
R5 TURBO 3E – stworzone do driftu
R5 TURBO 3E to spektakularny show car z napędem w 100% elektrycznym, idealny do driftingu. Powstał w hołdzie dla najbardziej kultowych sportowych wersji Renault 5 Turbo i Turbo 2 z okazji obchodów 50-lecia powstania tego modelu. Nowa wariacja na temat legendarnego modelu łączy przerysowane formy i pierwszorzędne osiągi. Widać w niej wyraźnie inspiracje światem rozrywki i gamingu, a także nawiązanie do cyfryzacji z NFT, ale także „fun”, którego ma dostarczać.
Aby dowiedzieć się więcej o R5 TURBO 3E, kliknij TUTAJ.
Ważnym elementem w strategii marki jest odzyskanie mocnej pozycji w segmencie C.
Samochody studyjne, show cary i nowe modele wystawione na stoisku Renault dobitnie świadczą o tym celu i pokazują, że marka bardziej niż kiedykolwiek stawia na innowacje z jednoczesnym zachowaniem własnego DNA i obficie czerpie z doświadczenia w produkcji samochodów elektrycznych.
Kangoo E-Tech electric
25 lat po wprowadzeniu pierwszego modelu o niepowtarzalnym, praktycznym designie z przesuwnymi bocznymi drzwiami i stworzeniu segmentu kombivanów Renault Kangoo dostosowuje się do nowej epoki i pozostaje wierne swojemu DNA, w które na trwałe jest wpisana innowacja. Kangoo to przykład wyjątkowej succes story – w 50 krajach na całym świecie sprzedano ponad 4,4 miliona sztuk tego samochodu. Kangoo oferuje to, co najlepsze w obu światach: w samochodach dla rodzin, które cenią jego elegancki design i przestronność oraz w samochodach użytkowych ze względu na pojemny bagażnik i solidność.
W miarę upływu lat Renault Kangoo wprowadzano kolejne innowacje i coraz bogatsze wyposażenie. Po raz pierwszy w swojej historii jest teraz dostępne w elektrycznej wersji E-Tech.
Aby dowiedzieć się więcej o Nowym Renault Kangoo E-Tech elektrycznym, kliknij TUTAJ.
Nowy Austral, zaawansowany technologicznie SUV, po raz pierwszy zostaje pokazany szerokiej publiczności
Nowy Austral kontynuuje ofensywę rozpoczętą przez Renault modelami Arkana i Megane E-Tech electric w celu odzyskania mocnej pozycji w segmencie C. Jego atletyczny design ma wszystkie cechy SUV-a. Nowy Austral będzie również dostępny w sportowej wersji Esprit Alpine.
Obszerne i przyjazne wnętrze nowego modelu jest wyrafinowane i zaawansowane technologicznie. Uwagę zwraca w nim ekran OpenR, wykorzystywany zarówno do wyświetlania danych z instrumentów pokładowych, jak i nawigacji i multimediów. Oferuje również dostęp do najlepszych usług i aplikacji Google. Niezwykle nowoczesny Nowy Austral jest wyposażony w 32 systemy wspomagania prowadzenia (ADAS) oraz systemy MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced. To już trzecia generacja tego systemu z napędem na cztery koła. Przydatne, proaktywne i inteligentne technologie zwiększają komfort, przyjemność i bezpieczeństwo użytkowników samochodu.
W nowym modelu zaprojektowanym na platformie CMF-CD Aliansu po raz pierwszy pojawi się nowa wersja systemu E-TECH Full Hybrid, mocniejsza, bardziej oszczędna i wydajna energetycznie oraz dwa silniki benzynowe typu Mild Hybrid 48 V i 12 V. Gama wersji wykorzystujących różne technologie elektryfikacji spełni wszelkie potrzeby użytkowników indywidualnych i klientów flotowych.
Aby dowiedzieć się więcej o Nowym Renault Austral, kliknij TUTAJ.
Reno – pokładowy humanoidalny pilot nowej generacji już wkrótce w samochodach elektrycznych marki Renault i firma Cerence pracują nad stworzeniem pilota nowej generacji, który zaoferuje w przyszłych samochodach elektrycznych marki nowy rodzaj doświadczenia w kontakcie z cyfrowymi technologiami i poczucie pełnej immersji.
Obie firmy połączyły siły w celu ulepszenia doświadczenia klienta poprzez bardziej ludzkie interakcje i proaktywną pomoc w obsłudze samochodu dzięki wyjaśnieniom i spersonalizowanym sugestiom, które ułatwią życie użytkownikom.
Oto przykłady kilku funkcjonalności Reno:
• prezentacja nowych funkcji samochodu,
• dobór optymalnego sposobu ładowania akumulatora,
• podpowiadanie przydatnych i inteligentnych funkcji, takich jak regulacja temperatury w kabinie czy odpowiedni w danej sytuacji styl jazdy,
• stałe uczenie się danych związanych z użytkownikiem w celu jak najlepszego przewidywania jego potrzeb i odpowiadania na nie.
Reno wykorzysta asystenta firmy Cerence, który będzie montowany w systemie OpenR Link w 2024 roku w przyszłej generacji samochodów elektrycznych Renault.
Światowa prapremiera Reno, oficjalnego awatara Renault, ma miejsce na stoisku marki na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w dniach 17-23 października 2022 r.
Cerence – kontakt: Kate Hickman | tel.: 339-215-4583 | kate.hickman@cerence.com
Scenic Vision
Renault dąży do realizacji określonego przez Grupę Renault celu węglowej neutralności w 2040 roku w Europie i w 2050 roku na świecie. W maju tego roku marka przedstawiła na paryskim szczycie ChangeNOW samochód studyjny Scenic Vision. Scenic Vision to ucieleśnienie zobowiązań Renault w obszarze zrównoważonego rozwoju zgodnie z planem dekarbonizacji marki w całym cyklu życia samochodów. Samochód jest pokryty nowym perłowym białym lakierem, do suszenia którego użyto lamp UV zamiast tradycyjnych, bardzo energochłonnych urządzeń na podczerwień. Nowa technologia pozwala zmniejszyć zużycie energii podczas produkcji o 75%.
Aby dowiedzieć się więcej o Scenic Vision, kliknij TUTAJ.
Kangoo Hippie Caviar Motel – elektryczny show car do spędzania wolnego czasu
Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu Renault otworzy drugi rozdział swojej strategii produktowej w zakresie modeli rekreacyjnych i zaprezentuje Kangoo Hippie Caviar Motel. Van, zaprojektowany na bazie Nowego Kangoo L2 E-Tech elektic, jest prawdziwym mobilnym, wszechstronnym i dynamicznym schronieniem dla poszukiwaczy przygód i entuzjastów sportu, spragnionych otwartych przestrzeni i wrażeń.
Aby dowiedzieć się więcej o Kangoo Hippie Caviar Motel, kliknij TUTAJ.
R5 Prototype – tam, gdzie przeszłość łączy się z elektryczną przyszłością
Esencja marki jest ściśle związana z jej dziedzictwem. Renault 5 Prototype jest dowodem na to, że Renault jest w stanie zapewnić powszechny dostęp do samochodów elektrycznych w Europie i zaproponować nowoczesną wersję popularnego auta, które ma wszystko, co potrzebne, tak jak wcześniej jego sympatyczny poprzednik. Renault 5 Prototype to atrakcyjny, kompaktowy samochód miejski, który przenosi jedną
z ponadczasowych gwiazd Renault w przyszłość i wzbogaca ją o nowoczesne elementy, takie jak w 100% elektryczny napęd.
Aby dowiedzieć się więcej o R5 Prototype, kliknij TUTAJ.
Megane E-Tech electric – elektryk nowej generacji
Megane E-Tech electric jest pierwszym elektrycznym modelem Renault generacji 2.0, otwierającym nowy rozdział elektrycznej rewolucji rozpoczętej przez markę ponad dziesięć lat temu. Megane E-Tech elektryczny, połączony ze światem, zintegrowany zarówno z ekosystemem elektrycznym, jak i z cyfrowym ekosystemem użytkowników, symbolizuje również początek zapowiadanego przez Renault mocnego powrotu do segmentu C.
Aby dowiedzieć się więcej o Renault Megane E-Tech elektrycznym, kliknij TUTAJ.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.