Komunikat Prasowy
HYVIA jest ludzkim, technologicznym i przemysłowym przedsięwzięciem, które szybko się rozwija od momentu powstania niewiele ponad rok temu, podejmującym ważne wyzwania. I oto jesteśmy na Salonie Samochodowym w Paryżu – międzynarodowych, kultowych i najważniejszych targach branżowych, i z dumą prezentujemy seryjną wersję naszego furgonu z napędem wodorowym: Renault Master Van H2-TECH. HYVIA jest firmą z siedzibą we Francji, gdzie jest produkowany nasz furgon H2, przeznaczony do jazdy po drogach Europy. Dwa tygodnie temu HYVIA została uznana za jeden z dziesięciu zatwierdzonych projektów składających się na IPCEI (Ważny Projekt o Wspólnym Interesie Europejskim). Rewolucja wodorowa nabiera rozpędu. W obliczu pilnej potrzeby transformacji energetycznej coraz więcej partnerów strategicznych rozpoczyna testy naszego furgonu z napędem wodorowym. Jednocześnie kontynuujemy wdrażanie ekosystemu H2 w zakładzie spółki HYVIA we Flins i zwiększamy tempo pracy naszej linii montażowej i testowej ogniw paliwowcych oraz bieżących prac przy instalacji linii montażu stacji tankowania wodoru. W trakcie montażu jest nasz pierwszy elektrolizer. Gratulacje dla całego zespołu HYVIA!.
David Holderbach, dyrektor generalny HYVIA
HYVIA prezentuje seryjną wersję samochodu Master Van H2-TECH produkowanego we Francji, który wyjedzie na drogi Europy
o Główne zalety: zerowa emisja, czas tankowania 5 minut i zasięg 400 km.
o Master Van H2-TECH jest dużym furgonem z napędem wodorowym z przestrzenią ładunkową
o objętości 12m3, przystosowanym do transportu towarów i wszelkich ładunków i spełniającym potrzeby klientów biznesowych w intensywnych warunkach eksploatacji. Jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, akumulator 33 kWh oraz zbiorniki na wodór o łącznej pojemności 6,4 kg (4 zbiorniki po 1,6 kg).
o Ważny atut nadwozia furgonu: wysokość przedziału ładunkowego wynosi 1,80 m, co pozwala zachować postawę stojącą, a także ułatwia rozmieszczenie i dostawy towarów i przesyłek.
o Na stoisku targowym Master Van H2-TECH jest eksponowany wraz ze stacją tankowania wodoru, prototypowym ogniwem paliwowym oraz demonstracyjną wersją zbiorników na wodór firmy FORVIA. Model ten przedstawia sposób zabudowania zbiorników wodoru w samochodzie. FORVIA jest partnerem strategicznym spółki HYVIA, który również uczestniczy w projekcie IPCEI.
o Master Van H2-TECH jest produkowany we Francji: produkcja samochodu odbywa się w fabryce w Batilly, montaż i test ogniwa paliwowego we Flins w zakładzie HYVIA, a wbudowanie ogniwa paliwowego do pojazdu w miejscowości Gretz-Armainvilliers, pod Paryżem.
o Rezerwacje na rok 2023 można już składać na nowej stronie spółki: www.hyvia.eu.
HYVIA została niedawno zatwierdzona jako uczestnik Ważnego Projektu o Wspólnym Interesie Europejskim – „Hy2Tech”
o Jest to bardzo ważny etap dla przyszłego rozwoju spółki.
o HYVIA skorzysta ze wsparcia rządu francuskiego na opracowanie i wdrożenie kilku generacji samochodów oraz na rozwój fabryki ogniw paliwowych, otwartej w marcu 2022 roku.
o Uczestnictwo w projekcie IPCEI umożliwi nawiązanie współpracy z wieloma firmami francuskimi i europejskimi.
HYVIA rozpoczyna testy z udziałem znaczących partnerów we wdrażaniu innowacji
o Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu HYVIA ogłasza nowych partnerów strategicznych – AIRBUS i Alpine F1 Team, dla których Hyvia będzie odpowiedzią na ich potrzeby logistyczne.
o Podczas targów IAA Transportation w Hanowerze, we wrześniu tego roku, HYVIA ogłosiła swych pierwszych partnerów na czas fazy pilotażowej:
- We Francji: CHRONOPOST – francuski lider wśród firm kurierskich, ENGIE – światowy koncern i punkt odniesienia w dziedzinie niskoemisyjnej energii i usług, ORANGE – jeden z liderów telekomunikacji we Francji i na świecie oraz EQUANS – światowy lider w wielobranżowych usługach technicznych.
- W Niemczech: HAMBURGER HAFEN UND LOGISTIK AG – główny europejski gracz w dziedzinie logistyki, PACKETA – platforma cyfrowa sprzedaży internetowej i dostaw przesyłek na terenie calego świata oraz MAXIMATOR HYDROGEN GmbH – dostawca i producent stacji tankowania wodoru i technologii wodorowej.
HYVIA przygotowuje rozwiązania przyszłości
o Na stoisku firmy znajduje się również Master City Bus H2-TECH. Ten miejski minibus, który może przewieść do 15 pasażerów, to idealne rozwiązanie dla firm, lokalnych samorządów i przedsiębiorstw świadczących usługi publiczne.
- Sieć dystrybucji minibusa powstaje z udziałem partnerów takich jak: PVI (Francja), MELLOR (Szwecja, Norwegia i Finlandia), TRIBUS (Niemcy, Niderlandy, Dania, Belgia i Luksemburg) oraz QIBUS (Włochy).
- Pierwsi pilotażowi klienci: RATP Dev – jedna z największych firm świadczących przewóz osób w Europie, B.E. GREEN – pionier w dziedzinie wynajmu zeroemisyjnych autobusów we Francji, MILLA – pionierska firma w dziedzinie autonomicznych autobusów we Francji oraz STROOMLIJN – specjalista transportu publicznego w Niderlandach.
o Na stoisku prezentowany jest także Master podwozie z kabiną H2-TECH. Pojazd służy jako baza do licznych rodzajów zabudów i nadwozi spełniających specyficzne potrzeby użytkowe. Zaawansowane są już projekty nadwozi chłodniczych, wywrotek lub kontenerów.
o I wreszcie jako strategiczny atut naszego ekosystemu wdrażana jest obsługa posprzedażna pojazdów wraz z cyklem szkoleń dla pilotażowych autoryzowanych serwisów w Europie.
A niedługo w fabryce spółki HYVIA we Flins, niedaleko Paryża:
o zwiększenie tempa pracy linii montażowej i testowej ogniw paliwowych,
o uruchomienie linii montażu i testów stacji tankowania wodoru,
o oraz pierwszy elektrolizer o mocy 1 MW.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.