Komunikat Prasowy
Innowacyjne rozwiązanie pozwalające zoptymalizować zasięg samochodu przy niskich temperaturach
Nowy Megane E-Tech electric może poszczycić się zasięgiem do 470 kilometrów na jednym ładowaniu. Konstruktorzy z Renault zadbali o to, aby ten zasięg pozostawał możliwie jak najbardziej stabilny niezależnie od pory roku. Po pierwsze dzięki systemowi regulacji temperatury akumulatora trakcyjnego. Akumulator trakcyjny w Nowym Megane E-Tech electric jest podgrzewany w okresie zimowym ciepłą wodą z układu chłodzenia silnika elektrycznego i schładzany zimną wodą ze schładzacza w okresie letnim, dzięki czemu jest stale utrzymywany w temperaturze idealnej dla zapewnienia optymalnego zasięgu i ładowania.
Ale konstruktorzy z Renault poszli jeszcze o krok dalej w optymalizacji zasięgu pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o okres zimowy, kiedy kabina musi być ogrzewana, a temperatury otoczenia nie sprzyjają magazynowaniu energii i utrzymaniu ładunku elektrycznego akumulatora. Jest to duże wyzwanie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w przeciwieństwie do silnika spalinowego, silnik elektryczny nie generuje wystarczającej ilości kalorii do ogrzania kabiny za pomocą klasycznego systemu ogrzewania.
Jean-Marie L'Huillier i Robert Yu, eksperci z dyrekcji ds. inżynierii Renault w zakresie sterowania ogrzewaniem pojazdów zelektryfikowanych, podjęli to wyzwanie!
Aby umożliwić Nowemu Megane E-Tech electric pokonywanie długich tras zgodnie z jego przeznaczeniem, opracowaliśmy i opatentowaliśmy system umożliwiający odzyskiwanie ciepła generowanego przez akumulator trakcyjny i silnik w fazach silnych obciążeń, na przykład podczas szybkiego ładowania lub jazdy autostradą. Ciepło to jest następnie wykorzystywane do ogrzewania kabiny w celu optymalizacji zasięgu pojazdu.
Jean-Marie L’Huillier, ekspert z dyrekcji ds. inżynierii Renault w zakresie sterowania ogrzewaniem pojazdów zelektryfikowanych
Zalety innowacyjnego rozwiązania
system odzyskiwania ciepła generowanego przez akumulator trakcyjny i elektryczny zespół napędowy, uruchamiany przy temperaturach otoczenia poniżej 10°C, posiada szereg zalet:
• Odzyskiwanie ciepła powoduje naturalne schładzanie akumulatora trakcyjnego i silnika elektrycznego.
• Ogrzewanie kabiny wymaga dwukrotnie mniej energii niż w przypadku standardowej pompy ciepła.
• Zwiększenie zasięgu na autostradzie może sięgać nawet 9%.
Nowa technologia systemu odzyskiwania ciepła
Koniec z energochłonnymi nagrzewnicami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora trakcyjnego do ogrzewania kabiny! W samochodach elektrycznych nie mają one racji bytu. Koniec również ze standardowymi pompami ciepła, zbyt mało efektywnymi na długich trasach drogami szybkiego ruchu. Pompa ciepła najnowszej generacji zaprojektowana przez Jean-Marie l'Huillier i Roberta Yu odzyskuje ciepło generowane przez akumulator trakcyjny i silnik elektryczny w sposób bardziej efektywny i zapewnia komfort cieplny pasażerom przy ograniczonym do minimum wpływie na zasięg pojazdu.
Innowacyjne rozwiązanie, które dowodzi, że zwiększanie zasięgu w pojazdach elektrycznych jest możliwe nie tylko poprzez montaż coraz większych akumulatorów trakcyjnych.
Szczegółowe informacje
Numer patentu:
• System odzyskiwania ciepła wytwarzanego przez akumulator trakcyjny i elektryczny układ napędowy: Patent FR 3 075109 / EP 3 727 910 B1 – Wynalazcy: Jean-Marie L’Huillier i Robert Yu
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.