Komunikat Prasowy

Udostępnij

Nowy Megane E-Tech electric: prawdziwa skarbnica innowacyjnych rozwiązań – Odcinek 6

Od blisko 125 lat Renault nieustannie tworzy innowacyjne rozwiązania. Są stosowane do dziś, korzystamy z nich każdego dnia i nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Skrzynia biegów z bezpośrednim przełożeniem (1899), automatyczny rozrusznik zamiast korby (1909), pomysł „piątych drzwi”, czyli klapy bagażnika (1961), pilot zamykania drzwi na podczerwień (1983), system bezkluczykowego dostępu hands free (2000) itd. Wszystkie te innowacje są autorstwa Renault! W Nowym Megane E-Tech electric – pierwszym modelu z „Nowej fali” – również nie brak innowacyjnych rozwiązań Renault. W trakcie prac projektowych nad modelem i jego platformą złożonych zostało ponad 300 wniosków patentowych! Spośród tych innowacji wybraliśmy siedem, które będziemy prezentować. W szóstym artykule Jean-Marie L'Huillier, ekspert z dyrekcji ds. inżynierii Renault w zakresie sterowania ogrzewaniem w pojazdach zelektryfikowanych, przedstawia swój wkład w optymalizację zasięgu pojazdu w niskich temperaturach dzięki pomysłowemu systemowi odzyskiwania ciepła wytwarzanego przez akumulator trakcyjny i elektryczny zespół napędowy.

Innowacyjne rozwiązanie pozwalające zoptymalizować zasięg samochodu przy niskich temperaturach


Nowy Megane E-Tech electric może poszczycić się zasięgiem do 470 kilometrów na jednym ładowaniu. Konstruktorzy z Renault zadbali o to, aby ten zasięg pozostawał możliwie jak najbardziej stabilny niezależnie od pory roku. Po pierwsze dzięki systemowi regulacji temperatury akumulatora trakcyjnego. Akumulator trakcyjny w Nowym Megane E-Tech electric jest podgrzewany w okresie zimowym ciepłą wodą z układu chłodzenia silnika elektrycznego i schładzany zimną wodą ze schładzacza w okresie letnim, dzięki czemu jest stale utrzymywany w temperaturze idealnej dla zapewnienia optymalnego zasięgu i ładowania.


Ale konstruktorzy z Renault poszli jeszcze o krok dalej w optymalizacji zasięgu pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o okres zimowy, kiedy kabina musi być ogrzewana, a temperatury otoczenia nie sprzyjają magazynowaniu energii i utrzymaniu ładunku elektrycznego akumulatora. Jest to duże wyzwanie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w przeciwieństwie do silnika spalinowego, silnik elektryczny nie generuje wystarczającej ilości kalorii do ogrzania kabiny za pomocą klasycznego systemu ogrzewania.


Jean-Marie L'Huillier i Robert Yu, eksperci z dyrekcji ds. inżynierii Renault w zakresie sterowania ogrzewaniem pojazdów zelektryfikowanych, podjęli to wyzwanie!


Aby umożliwić Nowemu Megane E-Tech electric pokonywanie długich tras zgodnie z jego przeznaczeniem, opracowaliśmy i opatentowaliśmy system umożliwiający odzyskiwanie ciepła generowanego przez akumulator trakcyjny i silnik w fazach silnych obciążeń, na przykład podczas szybkiego ładowania lub jazdy autostradą. Ciepło to jest następnie wykorzystywane do ogrzewania kabiny w celu optymalizacji zasięgu pojazdu.

Jean-Marie L’Huillier, ekspert z dyrekcji ds. inżynierii Renault w zakresie sterowania ogrzewaniem pojazdów zelektryfikowanych


Zalety innowacyjnego rozwiązania


system odzyskiwania ciepła generowanego przez akumulator trakcyjny i elektryczny zespół napędowy, uruchamiany przy temperaturach otoczenia poniżej 10°C, posiada szereg zalet:

• Odzyskiwanie ciepła powoduje naturalne schładzanie akumulatora trakcyjnego i silnika elektrycznego.

• Ogrzewanie kabiny wymaga dwukrotnie mniej energii niż w przypadku standardowej pompy ciepła.

• Zwiększenie zasięgu na autostradzie może sięgać nawet 9%.


Nowa technologia systemu odzyskiwania ciepła


Koniec z energochłonnymi nagrzewnicami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora trakcyjnego do ogrzewania kabiny! W samochodach elektrycznych nie mają one racji bytu. Koniec również ze standardowymi pompami ciepła, zbyt mało efektywnymi na długich trasach drogami szybkiego ruchu. Pompa ciepła najnowszej generacji zaprojektowana przez Jean-Marie l'Huillier i Roberta Yu odzyskuje ciepło generowane przez akumulator trakcyjny i silnik elektryczny w sposób bardziej efektywny i zapewnia komfort cieplny pasażerom przy ograniczonym do minimum wpływie na zasięg pojazdu.

Innowacyjne rozwiązanie, które dowodzi, że zwiększanie zasięgu w pojazdach elektrycznych jest możliwe nie tylko poprzez montaż coraz większych akumulatorów trakcyjnych.


Szczegółowe informacje

Numer patentu:

• System odzyskiwania ciepła wytwarzanego przez akumulator trakcyjny i elektryczny układ napędowy: Patent FR 3 075109 / EP 3 727 910 B1 – Wynalazcy: Jean-Marie L’Huillier i Robert Yu


Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies