Komunikat Prasowy
Konsorcjum na rzecz rozwoju kompetencji pracowników w sektorze motoryzacyjnym
W obliczu wyzwań związanych z transformacją ekologiczną i energetyczną, która w Europie oznacza wprowadzenie od 2035 roku zakazu sprzedaży nowych pojazdów z silnikami spalinowymi, sektor motoryzacyjny przyspiesza działania służące przejściu na produkcję samochodów elektrycznych Grupa Renault i The Adecco Group, liderzy w swoich branżach, łączą siły, aby tworzyć konkretne rozwiązania z wyprzedzeniem nadchodzących zmian, które będą wpływały na potrzeby i zakres kompetencji pracowników niezbędne do zapewnienia produkcji.
Grupa Renault i Adecco Group będą wspierać dostawców i podwykonawców w osiągnięciu tych celów poprzez działania na rzecz rozwoju nowych umiejętności i tworzenia nowych zawodów w branży motoryzacyjnej. Dlatego też głównym celem konsorcjum będzie wspieranie pracowników tej branży w zdobywaniu przyszłościowych kwalifikacji poprzez wykorzystanie całego swojego doświadczenia i know-how w zarządzaniu zasobami ludzkimi (rekrutacja, szkolenia, przekwalifikowywanie, itp.). W ramach tej wzmocnionej współpracy partnerskiej firmom z sektora motoryzacyjnego proponowane będą kompleksowe i spersonalizowane rozwiązania w zakresie rozwijania kompetencji pracowników.
Powstałe konsorcjum, zbudowane wokół firmy LHH, jednej z trzech globalnych jednostek biznesowych The Adecco Group, zajmującej się doradztwem i wsparciem w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, podejmować będzie również działania prewencyjne w niektórych strefach i wśród niektórych dostawców, aby złagodzić skutki przyszłych restrukturyzacji i pomóc im w jak najlepszym dopasowaniu kwalifikacji pracowników do nowych potrzeb.
W naszej transformacji kierujemy się przede wszystkim zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu, aby móc stawić czoła wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznym i rozwojem napędów elektrycznych. Po stworzeniu naszego korporacyjnego uniwersytetu – ReKnow University – służącego w szczególności szkoleniu naszych pracowników w nowych zawodach związanych z motoryzacją rozpoczynamy dziś wspólnie z Adecco Group kolejny projekt mający na celu zapewnienie wsparcia również pracownikom naszych dostawców we Francji i skupienie całego ekosystemu na motoryzacji jutra i tworzeniu związanych z nią stanowisk pracy.
Luca De Meo, dyrektor generalny Grupy Renault
Jestem bardzo dumny z utworzenia tego konsorcjum, które jest pierwszym konkretnym krokiem w kierunku silniejszej synergii między naszymi Grupami na rzecz wspólnego celu jakim jest sprawne przeprowadzenie procesu transformacji. Wspólne wykorzystanie potencjału naszych dwóch spółek zależnych, Adecco i LHH, jest niezbędne, abyśmy mogli pozostać liderami w zakresie kreowania zawodów przyszłości. Jako największy prywatny pracodawca we Francji i lider w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, nasza Grupa powinna odgrywać wiodącą rolę we wspieraniu zmian w kluczowych sektorach przemysłu, takich jak motoryzacja.
Alexandre Viros, prezes Adecco Group na Francję
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.