Stories
Rajd 4L Trophy to wyjątkowy projekt, który co roku gromadzi kilka tysięcy młodych ludzi. W programie: przejazd przez trzy kraje, dziesięć dni odkrywania Sahary i Maroka oraz Renault 4, które służy jako środek transportu do przewiezienia przyborów szkolnych dla kilku organizacji charytatywnych. Mélanie i Harmony, dwie młode przyjaciółki z Normandii, postanowiły wziąć udział w tej wyprawie. Co je do tego skłoniło? Perspektywa dobrej zabawy w połączeniu w celem humanitarnym.
Mechanika i mecenat, czyli bezbłędne przygotowanie
Udział w tak dużym rajdzie wymagał dobrego przygotowania, bo ono jest równie ważne jak same zawody. Najpierw trzeba było udoskonalić Renault 4L, kupione przez internet od byłego uczestnika rajdu, z pomocą ojca Mélanie, który zna w szczegółach mityczny samochód swojej młodości. Aby przetestować samochód i przyzwyczaić się do obsługi różnych elementów sterujących, Mélanie jeździła nim wszędzie. Do piekarni, do pracy, na imprezy z przyjaciółmi, każda okazja była dobra, aby spędzić moment w Renault 4, które wszyscy pamiętają i każdy chce się nim przejechać – mówi Mélanie. Jednocześnie Harmony realizowała ambitny cel: zbierała dary, by zawieźć je do Marrakeszu: Odwiedzałyśmy centra handlowe, aby zebrać sprzęt i przybory szkolne i przekazać je potem marokańskim uczniom w potrzebie. Od momentu rozpoczęcia rajdu z pomocy w postaci artykułów szkolnych przekazanych przez uczestników skorzystało ponad 15 000 dzieci.
Kompas do orientacji w terenie i książka drogowa, którą trzeba rozszyfrować
Ponad 1450 załóg, czyli 2900 uczestników, wyrusza co roku na podbój marokańskiej pustyni. Dziesięć niezapomnianych dni rajdu zaczyna się od startu w Biarritz, we Francji. Po dotarciu na południe Hiszpanii, a potem podróży statkiem do Tangeru, decydujące znaczenie mają zawody na pustyni. Tutaj nie mierzy się czasu, a klasyfikacja oparta jest wyłącznie na liczbie pokonanych kilometrów.
Dla Mélanie i Harmony to wyjątkowe doświadczenie, a zarazem opowieść o przyjaźni, odwadze i zaufaniu. Aby sprostać wyzwaniom, załoga musi umieć posługiwać się kompasem i rozszyfrować książkę drogową. Dziewczyny w Renault 4L przemierzały saharyjskie wydmy w oparciu o wskazówki w rodzaju: „Szlaki, CAP 350”.
Na początku sądziłyśmy, że trudno będzie pokonać te wszystkie etapy „starym” Renault 4. Ale to samochód terenowy: od autostrady po marokańską pustynię był w stanie przezwyciężyć wszystkie trudności.
Mélanie, zwyciężczyni rajdu 4L Trophy
Pierwsze miejsce w klasyfikacji kobiet
Uczestnictwo, niezapomniane spotkania, udział w solidarnościowej wyprawie: to jedyne cele, jakie na starcie wyścigu postawiły sobie dwie koleżanki z załogi – Mélanie i Harmony. Jednak po każdym etapie były coraz bliżej podium i ostatecznie wygrały klasyfikację kobiet w edycji 2022 4L Trophy. Niespodziewana nagroda za nieprawdopodobny od początku do końca wyścig, jak lubi go określać Mélanie.
4EVER Trophy, powrót ikony
Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu Renault przedstawiło nowoczesną i elektryczną reinterpretację kultowego modelu Renault 4 – show car 4EVER Trophy – i upamiętniło tym samym 25-lecie rajdu charytatywnego 4L Trophy. Ten samochód koncepcyjny jest zapowiedzią przyszłego w 100% elektrycznego SUV-a z segmentu B. Renault 4, prawdziwa ikona motoryzacji, to wielopokoleniowe auto sprzedane w liczbie ponad 8 milionów sztuk w ponad 100 krajach na przestrzeni 60 lat. Obecne na Salonie Mélanie i Harmony mogły zobaczyć ten model, który od razu przypadł im do gustu, na zorganizowanym wyłącznie dla nich pokazie!
Przekonałyśmy się podczas rajdu, że nasze Renault 4L jest w stanie zrobić wszystko. To bardzo wszechstronny samochód, który podoba się każdemu, niezależnie od wieku! Bardzo się cieszymy, że możemy zobaczyć, jak będzie wyglądało nowe Renault 4 – idzie z duchem czasu! – mówi Harmony, zwyciężczyni rajdu 4L Trophy.
To, co najlepsze, jeszcze przed nami, przed Renault 4L i zdobywczyniami 4L Trophy, które już planują udział w kolejnym rajdzie.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.