Stories
Nowy, przystępny cenowo i inteligentny samochód, który podejmie każde rzucone mu wyzwanie i pozwoli na przeżycie wspaniałej przygody nawet z dala od utartych szlaków, sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w podróży, niezależnie od tego, czy jeździsz w pojedynkę, z pasażerem, czy z całą rodziną. Dacia Sandero spełni wszystkie potrzeby i pragnienia. To więcej niż zwykły samochód, to prawdziwie kultowy gracz rynkowy, najchętniej wybierany przez klientów indywidualnych w Europie niezmiennie od 2017 r. W jaki sposób modelowi, który od momentu swojego debiutu w 2008 r. zdążył pokazać światu już trzy generacje, udaje się wciąż przekonać do siebie tak duże i tak zróżnicowane grono nabywców (2,6 mln sprzedanych samochodów!) i pozostać wiernym swym pierwotnym wartościom?
Pierwsze kroki ku outdoorowi
Aby lepiej zrozumieć historię sukcesu Sandero, wróćmy na chwilę do początków tego modelu. Cztery lata po debiucie Dacii Logan w 2004 r., marka postanowiła wprowadzić na rynek w 2008 r. kolejny rewolucyjny model – Sandero, zwinny i solidny miejski samochód dla każdego. Rok później na drogi wyjechała wersja Stepway, która była zapowiedzią pierwszych kroków marki ku outdoorowym przygodom. Dzięki pokaźnym wymiarom, wysokiemu prześwitowi, praktycznemu designowi oraz zawsze przystępnej cenie, model podbił serca nabywców określanych mianem „smart”, którzy docenili go również za nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa. Wszystko to sprawiło, że Dacia Sandero została najlepiej sprzedającym się samochodem wśród europejskich klientów indywidualnych od 2017 r.
Trzecia generacja Sandero, która zadebiutowała na rynku w 2021 r. jest kontynuacją sukcesu swojego poprzednika. Na jeszcze większą atrakcyjność modelu wpływa odważniejszy i bardziej współczesny design połączony z inteligentnymi i innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Jednym słowem – samochód jest jeszcze bardziej „cool”, a przy tym wciąż w super przystępnej cenie.
Wprowadzenie na rynek modelu Sandero okazało się niekwestionowanym przełomem w historii marki i pozwoliło jej nabrać wiatru w żagle. To prawdziwa ikona, emblematyczny model, który zachowuje czystość designu, a jednocześnie z każdą generacją staje się coraz bardziej atrakcyjny, solidny i asertywny.
David Durand, dyrektor designu marki Dacia
Sukces wersji Stepway przekroczył wszelkie oczekiwania. Wszechstronna, bardziej praktyczna niż tradycyjne auto miejskie, doskonale sprawdzająca się w terenie, a przy tym mniej masywna w porównaniu z klasycznym SUV-em wersja spodobała się wszystkim kategoriom klientów. Dziś Stepway stanowi aż 66% sprzedaży Sandero.
Od momentu debiutu rynkowego trzy następujące po sobie generacje Sandero sprzedały się w 2,6 milionach egzemplarzy. Największe rynki sprzedaży tego modelu w Europie to Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania. Obecnie 42% sprzedawanych samochodów korzysta z przyjaznych środowisku silników dwupaliwowych benzyna – LPG. Na koniec mały sekret dotyczący produkcji modelu – produkcja Dacii Sandero odbywa się na czterech liniach produkcyjnych, w trzech różnych fabrykach. Co minutę z linii produkcyjnej zjeżdża jeden pojazd.
Sandero – pionierskie i inteligentne rozwiązania
Sukces ten nie jest jednak dziełem przypadku. Kiedy szefowie działów inżynierii, designu i produktu podjęli decyzję o wprowadzeniu na rynek nowego modelu, szukali wszelkich możliwych dróg i rozwiązań, aby zachować DNA marki, które zadecydowało o jej dotychczasowym sukcesie. Każda propozycja była szczegółowo analizowana z myślą o znalezieniu takiego rozwiązania, które stanowiłoby najlepszą odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy oczekują praktycznego produktu w jak najbardziej przystępnej cenie. Poniżej przedstawiamy dziesięć przykładów inteligentnych rozwiązań stworzonych w ramach strategii „design-to-cost” (optymalizacja kosztów projektu), które zadecydowały o renomie modelu i jego sukcesie handlowym.
1/ Modułowe relingi dachowe – to nowy innowacyjny element wyposażenia wykorzystujący know-how marki Dacia! Wystarczy kilka prostych czynności, aby zmienić relingi w praktyczne poprzeczki dachowe. Nie ma potrzeby zakupu dodatkowych poprzeczek, aby zainstalować kufer dachowy, przewieźć rower czy narty. Rozwiązanie to pojawiło się po raz pierwszy w trzeciej generacji Sandero Stepway, a następnie zostało skopiowane w innych modelach Dacii.
2/ System Media Control, wykorzystujący, poza radiem, również smartfon, który zamienia się w prawdziwy ekran multimedialny dzięki stacji dokującej zintegrowanej z deską rozdzielczą. Rozwiązanie, które zrodziło się jeszcze na samym początku projektu.
3/ Prosta i praktyczna deska rozdzielcza wzbogacona o element, który robi dużą różnicę, jeśli chodzi o design – materiałową wstawkę biegnącą jej środkiem na całej długości. Tkanina jest nie tylko miła w dotyku, ale również daje doskonały efekt wizualny. Klient otrzymuje atrakcyjne wnętrze bez konieczności płacenia za drogie materiały.
4/ Elektrycznie otwierany dach, który uzupełnił wyposażenie modelu Sandero trzeciej generacji.
5/ Przestronność i komfort. Te dwa określenia definiują każdą generację Sandero. W najnowszym modelu zwiększenie o 40 mm przestrzeni na wysokości kolan zapewnia większy komfort pasażerom tylnego rzędu.
6/ Uniwersalny design – jak dostosować się do potrzeb i warunków życia klientów w 44 krajach świata z uwzględnieniem lokalnych przepisów, stanu dróg i wzorców podróżowania? W Dacii wszystko jest szczegółowo analizowane. Na przykład – marka zdecydowała się zachować 16-calowe obręcze kół bez wprowadzania żadnych zmian z myślą o spełnieniu wymagań wszystkich rynków, na których obecna jest Dacia.
7/ Podążając z duchem czasu wyposażyliśmy nową generację Sandero w nowocześniejsze klamki drzwiowe, lepiej dopasowane do nowej stylistyki nadwozia. Dzięki indywidualnemu podejściu do każdego elementu naszym inżynierom udało się znaleźć optymalne rozwiązanie – nowoczesne, przypominające uchwyty do lodówki, klamki zewnętrzne oraz proste rozwiązanie mechaniczne wewnątrz. Nowe miejsce na dachu znalazła sobie również antena – w modelach dwóch pierwszych generacji była montowana z przodu samochodu, a teraz została przesunięta na tył pojazdu.
8/ Praktyczność: mały wieszak zintegrowany z konsolą środkową pozwala zawiesić torbę lub inne drobne przedmioty. Pomysłowe!
9/ Opcje dostosowane do każdego gustu. Każdy klient decydujący się na zakup Sandero jest inny, niemniej wszystkich tych klientów łączy jedno wspólne pragnienie – posiadanie samochodu, który spełni ich najważniejsze potrzeby. Wraz z trzecią generacją Sandero w ofercie pojawiły się nowe opcje obejmujące m.in. elektroniczny hamulec ręczny, elektrycznie otwierany dach czy specjalną tapicerkę itp.
10/ Zróżnicowani klienci, dumni posiadacze Dacii! A gdyby największym wyzwaniem było utrzymanie klientów, wsłuchiwanie się w ich potrzeby, a także wprowadzanie innowacji i dalszy podbój rynku bez rezygnacji z wartości, które wyróżniają markę i składają się na jej DNA? Oto wyzwanie, z którym z powodzeniem zmierzyli się nasi inżynierowie, projektanci i szefowie produktów, ponieważ klienci decydujący się na zakup Sandero są bardzo zróżnicowani, ale łączy ich co najmniej jedna wspólna cecha – każdy z nich czuje się dumnym posiadaczem Dacii! Liczby mówią same za siebie:
• 20% nabywców Sandero we Francji to osoby w wieku poniżej 44 roku życia.
• Nabywcy Dacii Sandero nowej generacji są średnio o trzy lata młodsi od nabywców modelu poprzedniej generacji.
• W Hiszpanii dla prawie jednego na 10 nabywców Sandero to pierwszy nowy samochód, jaki udało się zakupić.
• 64% klientów* decyduje się na zakup Sandero ze względu na cenę, 22% ze względu na design, a 18% z powodu lojalności wobec marki.
• W Europie 44% osób kupujących nową wersję Dacii Sandero określa ją jako stylową, w porównaniu z 20% osób, które kupiły wcześniejszą wersję, gdy pojawiła się na rynku.
• 39% nabywców Sandero* mieszka na wsi, 37% w małym mieście, 10% w średnim/dużym mieście i 10% na przedmieściach.
• Nabywca Sandero* ma zamiłowanie do aktywności na świeżym powietrzu: 26% uwielbia spacery i piesze wycieczki, 13% lubi czytać, a 12% to zapaleni rowerzyści.
- We Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.