Komunikat Prasowy

Udostępnij

Nowy Megane E-Tech electric: prawdziwa skarbnica innowacyjnych rozwiązań – Odcinek 7

Od blisko 125 lat Renault nieustannie tworzy innowacyjne rozwiązania. Są stosowane do dziś, korzystamy z nich każdego dnia i nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Skrzynia biegów z bezpośrednim przełożeniem (1899), automatyczny rozrusznik zamiast korby (1909), pomysł „piątych drzwi” czyli klapy bagażnika (1961), pilot zamykania drzwi na podczerwień (1983), system bezkluczykowego dostępu hands free (2000) itd. Wszystkie te innowacje są autorstwa Renault! W Nowym Megane E-Tech electric – pierwszym modelu z „Nowej fali” – również nie brak innowacyjnych rozwiązań Renault. W trakcie prac projektowych nad modelem i jego platformą złożonych zostało ponad 300 wniosków patentowych! Spośród tych innowacji wybraliśmy siedem, które prezentujemy. W niniejszym siódmym i ostatnim odcinku dowiemy się, dzięki czemu Nowy Megane E-Tech electric nadal pozostanie w czołówce zaawansowanych technologii, również jeśli chodzi o nowe elementy wyposażenia instalowane w ramach obsługi posprzedażnej.

Innowacyjne rozwiązania – jak zwykle w awangardzie pokładowych technologii samochodowych


Dzięki chronionej patentem innowacji w postaci programowalnej przestrzeni plików konfiguracyjnych chcemy umożliwić naszym klientom korzystanie z automatycznych aktualizacji przy jednoczesnym zachowaniu wszelkich ewentualnych personalizacji przeprowadzonych w sieci obsługi posprzedażnej.

Patrick Benavoli, architekt oprogramowania multimedialnego, Renault Software Factory


Zalety innowacyjnego rozwiązania


Programowalna przestrzeń plików konfiguracyjnych dla aktualizacji oprogramowania FOTA

• Umożliwia korzystanie w obsłudze posprzedażnej z rynku urządzeń z dostępem do Internetu

• Wykorzystuje już istniejące w sieci obsługi posprzedażnej narzędzia i infrastruktury.


Selektywna aktualizacja


Podczas kolejnych aktualizacji eliminuje ryzyko utraty informacji związanych z instalowaniem w obsłudze posprzedażnej elementów wyposażenia personalizującego.

Dzięki tej przestrzeni informacja o rozmiarze nowych obręczy kół zapisana w systemie eksploatacyjnym jest zachowana pomiędzy aktualizacjami oprogramowania FOTA.

Usprawnia to działanie nawigacji na przykład w tunelach, dając kierowcy komfort prowadzenia pojazdu w każdej sytuacji.



Szczegółowe informacje

Numer patentu:

• Programowalna przestrzeń plików konfiguracyjnych:

Patent numer FR-20-03114 – Autorzy: Patrick Benavoli, Pascal Ménier i Marie-Cécile Afanténos


> Obejrzyj siódmy odcinek naszej serii wideo

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies