Komunikat Prasowy
Dynamiczny rozwój Alpine
W 2022 roku marka bije kolejne rekordy sprzedaży z wynikiem 3546 nowo zarejestrowanych samochodów i osiąga wzrost o 33% w porównaniu z 2021 rokiem. I to pomimo spadku na światowym rynku o 4,5%. Potwierdza się wysoka dynamika rozwoju zapoczątkowana w 2021 roku wraz z ogłoszeniem planu Renaulution, który zakładał dogłębną restrukturyzację marki. Dzięki pojawieniu się limitowanych serii, które cieszą się dużym sukcesem, najlepiej wyposażone wersje stanowią ponad dwie trzecie sprzedanych A110. Plan Renaulution i restrukturyzacja Alpine pozwoliły zwiększyć dynamikę sprzedaży. Z 1527 zarejestrowanych samochodów w 2020 roku sprzedaż wzrosła do 3546 sztuk w 2022 roku, czyli o 132%.
Na kluczowych dla marki rynkach zagranicznych widoczny jest mocny wzrost: 42% w Niemczech, 39% w Japonii i 43% w Wielkiej Brytanii. Podobnie jest we Francji, gdzie sprzedano 2138 samochodów, co oznacza wzrost o 32%.
Międzynarodowy rozwój i rozbudowa sieci
Alpine kontynuuje ekspansję w Europie i wchodzi na rynek dwóch kolejnych krajów: Słowenii i Czech. Również na Wyspie Reunion pojawiają się dwa pierwsze punkty sprzedaży.
Sieć Alpine powiększa się o 40 nowych salonów otwartych w 2022 roku. Łącznie marka dysponuje 140 punktami sprzedaży na całym świecie. W ubiegłym roku otworzyła aż 6 nowych salonów we Francji, 8 w Niemczech, 6 w Hiszpanii, 4 w Japonii oraz Wielkiej Brytanii i Włoszech. Ekspansja będzie kontynuowana w 2023 roku wraz z otwarciem kolejnych lokalizacji i wejściem na rynki nowych krajów, takich jak Maroko.
Kultowe A110 uzyskuje niesamowite wyniki
W tym roku A110 świętowało swoje 60-lecie, ale jest wiecznie żywe i stale wprowadza nowości ku radości fanów marki. W 2022 roku pojawiły się aż trzy serie limitowane (A110 GT J. Rédélé, A110 Tour de Corse 75 i A110 R F. Alonso) - wszystkie sprzedały się w niecałe pół godziny!
A110 R, najbardziej ekstremalne ze wszystkich dotychczasowych Alpine, zostało zaprezentowane pod koniec 2022 roku, a lista zamówień jest pełna na wiele miesięcy naprzód.
W przededniu wprowadzenia nowej gamy w 100% elektrycznych Alpine, A110 również zafundowało sobie kurację odmładzającą wraz z A110 E-ternité. Ten elektryczny prototyp jest zapowiedzią bliskiej przyszłości marki.
Był to wyjątkowy rok również w sporcie samochodowym: czwarte miejsce w mistrzostwach świata konstruktorów F1 oznacza osiągnięcie pierwszego wyznaczonego celu i otwiera drogę nowym sportowym wyzwaniom w 2023 roku. Czas zbliżyć się do czołówki stawki. Nie zapominając o zwycięstwach w rajdach i tytule wicemistrza świata w wyścigach długodystansowych.
Laurent Rossi, CEO Alpine: Alpine utrzymało w 2022 roku silną dynamikę, która została zapoczątkowana rok wcześniej. Padły kolejne rekordy sprzedaży a marka kontynuuje ekspansję na rynkach zagranicznych. Dynamicznie zapełniający się portfel zamówień pozwolił nam maksymalnie zwiększyć produkcję Manufaktury Alpine Dieppe im. Jeana Rédélégo. Przygotowujemy dziś przyszłość marki pracując nad gamą w 100% elektrycznych modeli i mamy coraz większe ambicje rozwoju w skali świata. Wychodzimy zdecydowanie na prostą i musimy tak trzymać, by zbudować przyszłość obfitującą w sukcesy i sportowe nowości.
SPRZEDAŻ ALPINE W 2022 ROKU | ||||
| SPRZEDAŻ ŁĄCZNA | Sprzedaż* | Zmiana w por. 2021 |
|
| Francja | 2 138 | +32% |
|
| Niemcy | 303 | +42% |
|
| Wielka Brytania | 288 | +43% |
|
| Japonia | 238 | +39% |
|
| Belgia + Luksemburg | 162 | +25% |
|
| Szwajcaria | 123 | +32% |
|
| Hiszpania i Wyspy Kanaryjskie | 65 | +97% |
|
| Włochy | 54 | +59% |
|
| Austria | 47 | +88% |
|
| Polska | 34 | -13% |
|
| Holandia | 26 | +4% |
|
| Singapur | 11 | -45% |
|
| Szwecja | 11 | +38% |
|
| Węgry | 9 | +125% |
|
| Portugalia | 9 | -18% |
|
| Czechy | 8 | – |
|
| Słowenia | 6 | – |
|
| Wyspa Reunion | 5 | +400% |
|
| Australia | 4 | -86% |
|
| Martynika | 2 | – |
|
| Finlandia | 1 | – |
|
* Rynki motoryzacyjne w krajach, w których jest obecne Alpine.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.