Komunikat Prasowy
● W przypadku Dacii rok 2022 to 573 800 sprzedanych samochodów, co stanowi wzrost o 6,8% w stosunku do roku 2021. Tym samym marka zajęła trzecie miejsce w Europie pod względem sprzedaży samochodów do klientów indywidualnych i osiągnęła rekordowy udział w rynku – 7,6%. Sukces zapewniły marce nowe edycje czterech modeli, zgodne z nową stylistyką i nowe logo marki:
• Sandero – od 2017 roku najczęściej kupowany samochód przez klientów indywidualnych w Europie,
• Duster – numer 2 wśród najlepiej sprzedających się samochodów wśród klientów indywidualnych w Europie i najczęściej kupowany SUV przez klientów indywidualnych od 2018 roku,
• Jogger, który w pierwszym roku sprzedaży uplasował się na drugim miejscu wśród najlepiej sprzedających się samochodów w segmencie C (bez SUV-ów) wśród klientów indywidualnych w Europie,
• Spring, numer 3 wśród najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych przez klientów indywidualnych w Europie.
● Marka Alpine już trzeci rok z rzędu dynamicznie się rozwija. W 2022 roku sprzedała 3 546 samochodów, co daje wzrost o 33% dzięki sukcesowi limitowanych serii kultowej gamy A110. Jednocześnie Alpine kontynuuje międzynarodową ekspansję dzięki wejściu na nowe rynki i silnemu wzrostowi sieci o ponad 40%.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.