Komunikat Prasowy

Udostępnij

Wyniki sprzedaży Grupy Renault za 2022 rok – kontynuacja tendencji wzrostowej w segmentach rynku, które generują największą rentowność

● Sprzedaż Grupy Renault na świecie wyniosła 2 051 174 samochodów, co oznacza spadek o 5,9% . ● Grupa Renault kontynuuje strategię handlową, ukierunkowaną na generowanie wartości i wzrost sprzedaży w najbardziej rentownych kanałach. Sprzedaż dla klientów indywidualnych stanowi 67% wolumenu na pięciu najważniejszych rynkach europejskich (we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii) – o 8,7 pp. więcej w stosunku do 2021 roku. ● Portfel zamówień Grupy w Europie utrzymał się na rekordowym poziomie i na dzień 31 grudnia 2022 roku odpowiadał 3,5 miesiąca sprzedaży. ● Marka Renault z powodzeniem zwiększa sprzedaż w segmentach o wysokiej rentowności w Europie i na świecie. • W Europie zajęła trzecie miejsce w segmencie samochodów zelektryfikowanych (dla klientów indywidualnych), odnotowując 12-procentowy wzrost w stosunku do 2021 roku. Renault jest także numerem 3 na rynku samochodów elektrycznych. Marka poprawiła miks sprzedaży – ponad 50% samochodów trafiło do klientów indywidualnych (+8 pp. w stosunku do 2021 roku). Sprzedaż Renault w segmencie C odnotowała silną tendencję wzrostową (+21% w stosunku do 2021 r.) dzięki sukcesowi Renault Arkana, które zostało sprzedane w liczbie 80 000 sztuk oraz Megane E-Tech electric – 33 000 sztuk. • Poza Europą marka Renault umocniła swoją pozycję i zwiększyła sprzedaż na kluczowych rynkach: Turcja (+22,6% w porównaniu z 2021), Maroko (+11,4% w porównaniu z 2021) i Ameryka Łacińska (+8% w porównaniu z 2021).

● W przypadku Dacii rok 2022 to 573 800 sprzedanych samochodów, co stanowi wzrost o 6,8% w stosunku do roku 2021. Tym samym marka zajęła trzecie miejsce w Europie pod względem sprzedaży samochodów do klientów indywidualnych i osiągnęła rekordowy udział w rynku – 7,6%. Sukces zapewniły marce nowe edycje czterech modeli, zgodne z nową stylistyką i nowe logo marki:


• Sandero – od 2017 roku najczęściej kupowany samochód przez klientów indywidualnych w Europie,


• Duster – numer 2 wśród najlepiej sprzedających się samochodów wśród klientów indywidualnych w Europie i najczęściej kupowany SUV przez klientów indywidualnych od 2018 roku,


• Jogger, który w pierwszym roku sprzedaży uplasował się na drugim miejscu wśród najlepiej sprzedających się samochodów w segmencie C (bez SUV-ów) wśród klientów indywidualnych w Europie,


• Spring, numer 3 wśród najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych przez klientów indywidualnych w Europie.


● Marka Alpine już trzeci rok z rzędu dynamicznie się rozwija. W 2022 roku sprzedała 3 546 samochodów, co daje wzrost o 33% dzięki sukcesowi limitowanych serii kultowej gamy A110. Jednocześnie Alpine kontynuuje międzynarodową ekspansję dzięki wejściu na nowe rynki i silnemu wzrostowi sieci o ponad 40%.

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies