Komunikat Prasowy
Ponad 50 lat badań w zakresie systemów poprawy bezpieczeństwa
Od ponad 50 lat Renault pracuje nad optymalizacją systemów bezpieczeństwa i projektowaniem nowych, które będą wdrażane w przyszłości. Ponad 2000 wniosków patentowych związanych z bezpieczeństwem zostało złożonych przez markę od 1970 roku. Zdaniem Stéphane'a Buffata, dyrektora Laboratorium Wypadkowości, Biomechaniki i Zachowań Człowieka (LAB), wysiłek ten, w połączeniu z działaniami podejmowanymi przez francuski Urząd ds. Bezpieczeństwa Drogowego i kolejne rządy, przyczynił się do uratowania 350 tys. istnień ludzkich i uchronił przed urazami nawet 5,8 mln osób.
Program Human First: safety by Renault
Uruchomiony przez Renault w 2023 roku program Human First pozwoli społeczeństwu zapoznać się ze wszystkimi inicjatywami marki podejmowanymi w zakresie bezpieczeństwa i zaprezentować Renault jako markę zaawansowaną technologicznie, a jednocześnie skoncentrowaną na człowieku. To właśnie współpraca konstruktorów, ekspertów ds. bezpieczeństwa, menadżerów produktu, laboratorium LAB i służb ratowniczych (strażaków) w połączeniu z najnowszymi technologiami, takimi jak sztuczna inteligencja, pozwala dziś marce Renault wyróżniać się na tle innych.
Filozofia Renault to coś więcej niż projektowanie bezpiecznych samochodów. Ma ona na celu ochronę wszystkich użytkowników dróg, a nie tylko kierowców. W czasach rozwoju innych środków transportu (elektryczne hulajnogi i rowery), gdy wszyscy jesteśmy jednocześnie pieszymi, rowerzystami i kierowcami, podróżującymi z rodziną, przyjaciółmi czy znajomymi, Renault zobowiązuje się do zapewnienia ochrony wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
Nie ma nic lepszego dla zobrazowania przejścia od klasycznego producenta samochodów do lidera w dziedzinie technologii i usług mobilności od bezpieczeństwa i intensywnego inwestowania w związane z nim prace badawczo-rozwojowe. Arnaud Belloni - dyrektor ds. globalnego marketingu Renault
Program Human First obejmuje trzy główne kierunki działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego:
1.Zapobieganie wypadkom poprzez rozwój zaawansowanych systemów wspomagania prowadzenia i elementów zwiększających bezpieczeństwo: w gamie modeli Renault oferowanych jest ponad 36 systemów wspomagania prowadzenia i 60 elementów wyposażenia związanych z bezpieczeństwem, które przyczyniają się do zmniejszenia ryzyka kolizji i urazów oraz stopnia ich ciężkości.
2.Usprawnianie systemu ratownictwa drogowego dzięki nawiązaniu unikatowej współpracy ze strażą pożarną w całej Europie, która już zaowocowała przeszkoleniem ponad 5000 strażaków w 33 krajach, oraz wprowadzeniem szeregu innowacyjnych rozwiązań w zakresie interwencji powypadkowych, takich jak Fireman Access czy QRescue Renault, które pozwalają znacząco skrócić czas udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym.
3.Zmniejszanie liczby wypadków poprzez intensywne inwestowanie w prace badawczo-rozwojowe skutkujące opracowaniem szeregu technologii pokładowych, takich jak safety score, safety coach czy usługi mobilne
Kompleksowa światowa kampania komunikacyjna
Program będzie głównym punktem kampanii realizowanej w tym roku za pośrednictwem wykorzystywanych przez markę kanałów komunikacji: w telewizji w postaci 30-sekundowego filmu oraz na różnych platformach cyfrowych w postaci unikatowego dokumentu o współpracy straży pożarnej i Renault.
Film telewizyjny, opracowany we współpracy Publicis Conseil i Renault, został wyprodukowany przez firmę Les Réalité i wyemitowany we Francji w styczniu br. w ramach kampanii Renault Resolutions. Film ten, nagrany z perspektywy kierowcy, pokazuje różnych użytkowników dróg (pieszych, rowerzystów, motocyklistów itd.) w różnych sytuacjach. Pod koniec filmu kierująca samochodem kobieta wysiada z niego i sama staje się pieszą. Ta zmiana uświadamia widzom, że dzisiaj jesteśmy wszystkimi użytkownikami drogi jednocześnie, a technologie Renault (systemy wspomagania prowadzenia, QRescue, safety coach) służą poprawie bezpieczeństwa każdego z nas niezależnie od sytuacji.
Kampania będzie prowadzona w Europie, Ameryce Łacińskiej i Indiach. W pierwszej kolejności pojawi się w telewizji we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech, w pozostałej części Europy będzie dostępna na kanałach cyfrowych, po czym pod koniec 2023 roku zostanie rozszerzona na Amerykę Łacińską i Indie.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.