Stories
„Espace jest nazwą powszechnie znaną we Francji i na świecie. Obecnie zyskała ona wymiar niemal hasłowy”. Sylvia dos Santos, Model-naming Strategy Manager, Renault
1983: Espace I – „Droga do innowacji”
Prezentując w 1983 roku swojego pierwszego dużego rodzinnego vana, Renault wstrząsnął europejskim krajobrazem motoryzacyjnym. Nadając nazwę temu „URO” (Unidentified Rolling Object), Renault zerwało z ówczesną strategią stosowania nazw alfanumerycznych. Nowy model otrzymał nazwę „Espace” „Z semantycznego punktu widzenia Espace („przestrzeń / kosmos”) jest bardzo interesującym słowem. W szeregu języków jego znaczenie jest bardzo podobne, co sprawia, że jest łatwe do zrozumienia dla o wiele większej liczby osób” − wyjaśnia Sylvia dos Santos. I dodaje: „Ma łagodne brzmienie, o harmonijnej fonetyce i natychmiast kojarzy się z komfortem, bogactwem wnętrza i zaawansowanymi technologiami”.
Ówczesne hasło reklamowe „Renault Espace − droga do innowacji" nawiązuje do oryginalnego jednobryłowego kształtu, przywołującego na myśl kształt pierwszego, mającego dopiero co swoją premierę, pociągu TGV. Wprowadzone na rynek w 1984 roku Renault Espace było autem różniącym się od wszystkich innych.
Samochód wyróżniał się niespotykaną modularnością, głównie dzięki zamiennym, wyjmowanym siedzeniom. Oba przednie siedzenia można odwrócić, tworząc mini salon. Można również wyjąć siedzenia z drugiego i trzeciego rzędu, żeby zwiększyć pojemność bagażnika. Czegoś takiego nikt wcześniej nie wymyślił!
Dzięki dużej powierzchni szyb, wnętrze jest doskonale doświetlone i wydaje się jeszcze większe i bardziej komfortowe. Espace prowadzi się tak, jak klasyczne hatchbacki czy sedany. Jest wyposażony w najmocniejsze silniki Renault i pozycjonowany jako wysokiej klasy duży samochód rodzinny na dalekie podróże.
Te innowacyjne cechy na trwale wpiszą się w DNA kolejnych generacji Renault Espace. Ich nowatorski charakter stanie się źródłem sukcesów i przyczyni się do popularności tego modelu na całym świecie.
1991: Espace II – „na Ziemi nigdy nie było tak dobrze, jak w Espace [gra słów − po francusku Espace oznacza przestrzeń, kosmos]
Renault Espace staje się wręcz fenomenem społecznym. Nowa koncepcja samochodu wzbudza powszechny zachwyt. Nazwa Espace staje się powszechnie znana. Nowa generacja jest zdecydowanie bardziej dojrzała.
Bardziej zaokrąglone nadwozie i zmieniony kształt lusterek, które stanowią przedłużenie linii maski, zapewniają lepszą aerodynamikę. Wnętrze charakteryzuje się niezwykle atrakcyjnym wykończeniem. Pojawiają się nowe schowki.
Wraz z wprowadzeniem napędu na cztery koła „Quadra” ze sprzęgłem wiskotycznym i silnikiem V6 (V6 PRV 2,8 l o mocy 153 KM) Renault Espace stał się najbardziej luksusowym modelem w gamie Renault.
Skojarzenia z komfortem i pogodą ducha, które natychmiast przychodzą do głowy, gdy słyszymy nazwę Espace, doskonale oddają jego zalety i wysoki komfort wnętrza. Jest to inspiracją dla ówczesnego hasła reklamowego „na Ziemi nigdy nie było tak dobrze, jak w Espace”, które wykorzystuje grę słów − po francusku Espace oznacza przestrzeń, kosmos.
1996: Espace III – A jeśli prawdziwym luksusem jest nadal Espace?
Renault Espace jest liderem w segmencie, który zapoczątkował. Niezwykła popularność modelu sprawia, że jego nazwa jest używana na określenie całego segmentu. Dostępne są dwie wersje nadwozia: 5-miejscowa i 7-miejscowa „Grand Espace”, która jest o 27 cm dłuższa.
Stylistyka modelu, opracowana przez dział designu Renault, zachwyca jej łagodnymi liniami. Odpowiada jej nowatorskie rozwiązanie wnętrza: zegary wykorzystujące technologię LCD są przesunięte na środek a panele sterujące ogrzewaniem i klimatyzacją − umieszczone po obu bokach. Deska rozdzielcza zyskuje czystą, minimalistyczną linię.
W 1997 roku pojawia się nowy slogan reklamowy „A jeśli prawdziwym luksusem jest nadal Espace”. Nadal odwołuje się do skojarzeń z nazwą modelu, żeby podkreślić wysokie pozycjonowanie Renault Espace, którego wersja Initiale jest wykończona skórą i szlachetnymi materiałami. Nazwa Espace staje się coraz silniejsza, bogata w znaczenie i emocje.
2002: Espace IV – ostatni z serii vanów
Poszerzony rozstaw kół i zwiększone wymiary zewnętrzne… Czwarta generacja modelu, która wyróżnia się ostrymi liniami nadwozia, pozostała wiodącym modelem w segmencie. Była dostępna w dwóch wersjach: 5 i 7-miejscowej. Nazwa Espace doskonale pasuje do tego rodzinnego samochodu, który oferował największe wymiary wnętrza na rynku.
Najbardziej luksusowa wersja Initiale Paris, wyposażona w szklany dach o powierzchni 2,16 m², jest prawdziwym salonem na kołach i wyróżnia się niezwykle komfortowym i przyjaznym wnętrzem.
Espace V w 2015 roku – „To czas dla Ciebie”
Nowa generacja, która została zaprezentowana po raz pierwszy na międzynarodowym salonie samochodowym w 2014 roku, dostosowała się do zmian społecznych i koncepcji „bycia razem”. Hasło reklamowe „To czas dla Ciebie” towarzyszyło debiutowi rynkowemu kolejnej generacji, która przekształciła się w prestiżowego,
7-miejscowego crossovera. Każdy pasażer ma przestrzeń dla siebie. Pojawiają się nowe technologie: ekran dotykowy, system MULTI-SENSE, 4 koła skrętne 4CONTROL.
Po 30 latach kariery Espace nadal się zmienia i wprowadza innowacje. Wierny swojemu DNA, tradycyjnym atutom, powołaniu rodzinnego samochodu i skojarzeniom z nazwą, pozostaje 100-procentowym Espace.
Espace VI – „Nowy duży SUV, który zapewni Ci pełnię życia”
Doskonale uosabiający swoją epokę, Nowy Renault Espace jest rodzinnym i prestiżowym SUV-em, dostępnym w wersji 5 i 7-miejscowej. Otwiera nowy rozdział w historii i wpisuje się w odnowę marki Renault, a jednocześnie zapewnia ciągłość w stosunku do poprzednich generacji – jest komfortowym, innowacyjnym samochodem wysokiej klasy. Skojarzenia, jakie wywołuje nazwa Espace, są bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Nowy Espace jest nadal idealnym samochodem na długie podróże.
Renault Espace, zgodnie z tradycją rodzinnych samochodów zapewniających pełnię życia, zawsze zajmował szczególne miejsce. Miejsce przynależne rodzinnemu modelowi nawet z siedmioma miejscami, którego komfort, przestronność, wysokiej klasy wyposażenie i doskonałe zachowanie na drodze zawsze wyznaczały standardy w segmencie.Renault Espace pokazuje, że wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w każdej generacji, spójne zmiany, przynoszące konkretne korzyści dla klientów zapewniają długowieczność modelu. Jest tak doskonałym uosobieniem tego, co niesie jego nazwa, że saga modelu trwa!
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.