Komunikat Prasowy
W czwartek zespół BWT Alpine F1 Team zaprezentował A523, swój bolid na sezon Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA 2023, w budzącej podziw scenerii Printworks w Londynie, przygotowując się do rozpoczęcia nowego sezonu wyścigowego 23 Grand Prix.
Po sukcesach w poprzednich sezonach, w których zespól Alpine zajął piąte miejsce w 2021 r. i czwarte w 2022 r., Alpine wkracza w 2023 r. z ambitnymi celami, jako część planu stu wyścigów, kontynuacji wspinania się na szczyt rankingów.
A523 to znacząca ewolucja A522 – podczas zimowego sezonu działy projektowe i zespoły techniczne w zakładach w Enstone (Wielka Brytania) i Viry-Châtillon (Francja) dokonały w nim radykalnych zmian.
Jego kolory to ponownie wynik oryginalnego projektu, łączącego charakterystyczny błękit Alpine z wyjątkowym różem jego partnera tytularnego, BWT. Wieczorem zespół potwierdził również całkowicie różowy rewers na pierwsze trzy Grand Prix sezonu w Bahrajnie, Arabii Saudyjskiej i Australii.
Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault i Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine, prezentując bolid, potwierdzili jednocześnie ambicje i strategię obecności Alpine w Formule 1, zgodnie z planem „Renaulution” Grupy Renault.
Zespół BWT Alpine F1 Team zaprezentował również swój duet kierowców w nowych barwach na sezon 2023. Do Estebana Ocona występującego w zespole już czwarty sezon dołączy jego rodak Pierre Gasly, który oficjalnie został ogłoszony nowym kierowcą Alpine w październiku ubiegłego roku. Historia dwóch mężczyzn, którzy ponownie spotkali się na tym etapie swoich karier, jest fascynująca. Obaj dorastali w Normandii i po raz pierwszy spotkali się jako młodzi aspirujący piloci w wieku dziewięciu lat. Od tego czasu Esteban i Pierre pięli się po szczeblach kariery, wygrywając Grand Prix, a teraz są związani z jedyną francuską marką w F1.
Otmar Szafnauer rozpoczyna drugi rok u steru zespołu po doprowadzeniu go do czwartego miejsca w mistrzostwach konstruktorów w 2022 roku. Do Otmara dołączył Matt Harman, dyrektor techniczny, który nakreślił filozofię A523, szczegółowo definiując ściślejszą współpracę między Enstone (podwozia) i Viry-Châtillon (układ napędowy) w celu poprawy wyników zespołu.
Esteban i Pierre intensywnie przygotowywali się do podjęcia wyzwań związanych z kalendarzem obejmującym dwadzieścia trzy Grand Prix F1. Obaj wykonali swoje pierwsze okrążenia A523 podczas dnia zdjęć promocyjnych na torze Silverstone w poniedziałek. Ponownie zasiądą za kierownicą w przyszłym tygodniu podczas przedsezonowych testów w Bahrajnie przed pierwszym wyścigiem, zaplanowanym na 5 marca w Sakhir.
Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine: Oficjalne zaprezentowanie naszego samochodu na nadchodzący sezon to zawsze ogromne uczucie dumy. Odkąd Alpine dołączyło do Formuły 1 w 2021 roku, jestem podekscytowany niestrudzonym postępem dokonywanym krok po kroku. W Alpine zasadniczo kierujemy się naturalną chęcią konkurowania, wyrytą w DNA firmy i która pozostanie w centrum naszych projektów związanych ze sportami motorowymi przez wiele lat. Chciałbym pogratulować zespołom Enstone i Viry kierowanym przez Pata, Matta i Bruno za ich wyjątkową pracę nad zaprojektowaniem i zbudowaniem wspaniałego A523. Teraz wszyscy nie możemy się doczekać, aby zobaczyć go w akcji. Jestem dumny, że powierzyłem Estebanowi i Pierre'owi wizerunek marki Alpine jako kierowców wyścigowych w 2023 roku. Muszą oni profesjonalnie przewodzić zespołowi na torze i poza nim, jednocześnie przyczyniając się do osiągania naszych celów. Alpine rośnie w siłę i tak będzie nadal, jestem o tym przekonany.
Otmar Szafnauer, szef zespołu: Okres przed nowym sezonem w Formule 1 jest często pełen emocji i wysokich oczekiwań. Fantastycznie było osiągnąć nasze cele z zasłużonym czwartym miejscem w klasyfikacji konstruktorów w 2022 roku. To był ważny krok w naszym planie stu wyścigów, określonym przez Laurenta na początku sezonu. W tej misji pozostało nam prawie 80 wydarzeń i jestem dumny, że mogę przewodzić zespołowi w tej przygodzie. Cel na 2023 rok jest prosty: musimy zająć co najmniej czwarte miejsce i to znacznie bardziej przekonująco. Mam na myśli więcej finiszów, więcej punktów i mniej wycofań zależnych od naszych działań. Mam duże oczekiwania wobec wszystkich członków zespołu, w tym Estebana i Pierre'a, aby ściśle ze sobą współpracowali i osiągali jak najlepsze wyniki.
Esteban Ocon, kierowca BWT Alpine F1 Team: Nie mogę się doczekać rozpoczęcia tego nowego sezonu z BWT Alpine F1 Team, to będzie mój czwarty rok z rodziną Enstone i Viry. W 2022 roku poczyniliśmy ogromne postępy, a wszyscy we Francji i Wielkiej Brytanii ciężko pracowali nad rozwojem naszego samochodu na 2023 rok. Nie mogę się doczekać kontynuacji osiągów zapoczątkowanej w zeszłym roku i możliwości prawdziwego wypróbowania auta w okresie przedpremierowym. Barwy są fantastyczne, naprawdę się wyróżniają i jestem pewien, że będzie wyglądać niesamowicie na torze. Tej zimy bardzo ciężko pracowałem, aby być gotowym na początek sezonu. Czuję się w świetnej formie i jestem już wyraźnie gotowy na powrót za kółko!
Pierre Gasly, kierowca BWT Alpine F1 Team: To fantastycznie jest być oficjalnie przedstawionym jako kierowca BWT Alpine F1 Team i nie mogę się już doczekać rozpoczęcia tego nowego etapu mojej kariery. Z niecierpliwością czekam na możliwość zobaczenia potencjału A523 i wszystkich jego możliwości podczas przedsezonowych testów, podczas których będę dalej poznawał zespół. Mając przedsmak A522 pod koniec 2022 roku, jestem naprawdę podekscytowany widząc wszystkie ulepszenia, jakie zespół wprowadził w tegorocznym samochodzie i to, co przyniesie przyszłość z Alpine. Wspaniale jest widzieć poświęcenie wszystkich w Enstone i Viry w ich codziennej pracy, aby konsekwentnie iść do przodu i nie mogę się doczekać, aby zacząć pomagać zespołowi w osiąganiu naszych celów w tym roku.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.