Komunikat Prasowy
JUŻ 108 TYSIĘCY ZŁOŻONYCH ZAMÓWIEŃ
Dacia Spring, która zadebiutowała na wiosnę 2021 roku, podbiła serca ponad 108 tysięcy klientów. Sukces modelu Spring rośnie z miesiąca na miesiąc, a wyniki są tym bardziej spektakularne, że głównymi nabywcami modelu są klienci indywidualni (którzy stanowią 3/4 nabywców).
W 2022 roku sprzedano 48 900 samochodów Spring, czyli o 75% więcej w porównaniu z 2021 rokiem. Spring jest numerem 3 wśród najczęściej kupowanych samochodów elektrycznych przez klientów indywidualnych w Europie.
Od kwietnia 2021 roku zostało zamówionych w Polsce już ponad 1000 Dacii Spring. W zeszłym roku wydano 348 sztuk tego modelu. Sprzedaż do klienta indywidualnego i do firm rozkłada się po połowie, w przypadku klientów indywidualnych jest to 47%, w przypadku firm – 53%.
NOWA WERSJA CARGO
Małe firmy usługowe i dostawcy muszą mieć swobodny dostęp do centrów miast. Chcą też jeździć ekologicznym, „czystym” samochodem. Spring stanowi prostą i przystępną odpowiedź Dacii na potrzeby dostaw ostatniego kilometra czy też ogólnie przewozu towarów bez emitowania CO2 podczas jazdy.
Wersja pozbawiona tylnej kanapy może pomieścić maksymalny ładunek o objętości 1000 l i masie 350 kg.
A jednocześnie ma taki sam zasięg jak wersja osobowa – 230 km w cyklu mieszanym WLTP i do 305 km w cyklu WLTP City.
W ciągu niespełna dwóch lat Dacia Spring stała się jednym z liderów na rynku samochodów elektrycznych w Europie.
Pojawienie się Springa Cargo pozwoli również firmom korzystać na co dzień z prostego w obsłudze i praktycznego samochodu elektrycznego.
Xavier Martinet, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i spraw operacyjnych Dacii
WSZYSTKIE ZALETY NISKIEJ MASY
Spring jest jedynym samochodem w 100% elektrycznym, który waży poniżej jednej tony, wśród 20 najlepiej sprzedających się modeli na rynku elektrycznym.
Lekki akumulator trakcyjny (188 kg) przeznaczony dla kompaktowego samochodu zużywa mniej zasobów podczas produkcji. Silnik zużywa również mniej energii podczas pracy w porównaniu z silnikiem elektrycznym napędzającym ciężki samochód. Przyjęcie takiego założenia produktowego przez Dacię było bardzo ważne i pozwoliło uruchomić spiralę kolejnych korzyści.
SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY DOSTOSOWANY DO UŻYTKU KLIENTÓW
Dane przekazywane podczas jazdy przez modele Spring pokazują, że model jest wykorzystywany zgodnie z jego specyfikacją i potwierdzają jego zalety – kompaktowość i niską masę:
• Średni dzienny przebieg Springa wynosi 31 km, a 68% klientów pokonuje średnio poniżej 30 km każdego dnia. Jedno ładowanie akumulatora wystarcza na tygodniową jazdę, choć w praktyce klienci ładują go częściej.
• Średnia liczba pokonywanych dziennie tras wynosi 5,4. Spring, kupowany początkowo jako drugi samochód w rodzinie, stał się głównym środkiem transportu w tygodniu w 90% gospodarstw domowych, które posiadają więcej niż jeden samochód.
• Średnia prędkość klientów Springa wynosi 26 km/h, co potwierdza, że Spring jest doskonale dostosowany do codziennych tras klientów.
Spring przyczynił się do niesamowitej popularyzacji samochodów elektrycznych. Dla 93% kupujących go klientów indywidualnych był pierwszym w życiu samochodem elektrycznym.
5 GWIAZDEK GREEN NCAP I TYTUŁ BEST CAR GREEN NCAP 2022
Organizacja Green NCAP przyznała Dacii Spring w sierpniu 2022 roku maksymalną ocenę 5 gwiazdek.
Podczas oceny modelu Green NCAP dokonał pomiaru wpływu samochodu i jego użytkowania na jakość powietrza, zmiany klimatyczne, jak również jego wydajność energetyczną. W każdej z kategorii Spring osiągnął doskonały wynik zarówno, jeśli chodzi o sprawność energetyczną, jak i niski wpływ na środowisko.
2 lutego 2023 roku organizacja Green NCAP przyznała tytuł Best Car Green NCAP 2022 i zdobył go właśnie model Spring, który reprezentuje kategorię „wagi piórkowej” wśród europejskich samochodów elektrycznych i zdecydowanie wyprzedził oferowane na rynku ciężkie modele.
Pięć gwiazdek to nie tylko znaczenie symboliczne. To dowód uznania dla marki Dacia za dążenie do oferowania jak najszerszej grupie nabywców samochodów najlepszego na rynku stosunku ceny do zalet użytkowych i jednocześnie przyjaznych dla środowiska.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.