Komunikat Prasowy
Od 2009 roku w Europie sprzedano 625 tysięcy Dacii zasilanych LPG.
Obecnie na świecie jeździ 28 milionów samochodów zasilanych LPG, w tym 3,3 mln w Polsce. Jest to największa liczba samochodów zasilanych LPG w Europie*. Polska objęta jest siecią 7400 stacji z paliwem LPG, co pozwala na łatwy dostęp do tego paliwa w większości miejsc w kraju i stanowi największą sieć stacji LPG w Europie.
Ceny gazu LPG w Polsce są jednymi z niższych w Europie. Średnia cena za litr gazu LPG w Polsce wynosi 3,1 zł, co oznacza, że porównując koszt przejazdu 100 km z zasilaniem LPG i kosztami benzyny, jest to średnio o 40% taniej.
Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG) w całej swojej gamie samochodów osobowych. Dacia posiada ponad 10-letnie know-how w dziedzinie samochodów z układem LPG i oferuje fabrycznie montowaną instalację LPG zintegrowaną z silnikiem benzynowym bezpośrednio na linii produkcyjnej.
Od początku Dacia oferuje samochody zapewniające najlepszy stosunek jakości do ceny na rynku i jako marka nieustannie na nowo definiuje potrzeby swoich klientów, tak aby móc im zaoferować to, co naprawdę ważne. Dacia oferuje solidne samochody o designie outdoorowym, bez zbędnych dodatków, ale fajne. Dacia i jej podejście ECO-SMART to oferta samochodów będących inteligentnym i prostym rozwiązaniem, zarówno z ekologicznego, jak i ekonomicznego punktu widzenia.
DWUPALIWOWY SILNIK ECO-G
ECO-G 100 to nazwa silników dwupaliwowych Dacii − benzyna i LPG (Liquefied Petroleum Gas − skroplony gaz ropopochodny). Paliwo LPG jest mieszaniną propanu i butanu, którego system zasilania jest dołączony do istniejącego silnika benzynowego. W przypadku oferty Dacii montaż odbywa się bezpośrednio w fabryce, a klient otrzymuje 3-letnią gwarancję na instalację (lub do 100 tys. km).
Zastosowanie LPG wymusiło zastosowanie specjalnych zabiegów konstrukcyjnych. Gniazda zaworowe i zawory są odpowiednio utwardzane w trakcie obróbki termicznej. Fakt, że paliwo jest gazowe, pozwala na lepsze wymieszanie w komorze spalania, zmniejszając w ten sposób poziom emisji cząstek stałych. Gaz LPG jako paliwo ma także wyższą wartość energetyczną i wyższą liczbę oktanową, co pozwala na uzyskanie wyższej mocy silnika. Z tego powodu w silnikach zasilanych LPG pracujących w standardzie Euro 6 full niezwykle ważna jest wymiana informacji pomiędzy sterownikami wtrysku benzyny i LPG w czasie rzeczywistym.
Doświadczenie uzyskane podczas eksploatacji samochodów pozwoliło na udoskonalenie konstrukcji i uproszczenie czynności serwisowych. Na przykład wprowadzono nowy typ reduktora i tym samym odseparowano elektrozawór od reduktora/parownika gazu, zastosowano przewód niskiego ciśnienia gazu z ochroną termiczną, obieg płynu chłodzącego reduktora/parownika został uzupełniony o elektryczną pompę płynu. Finalnie uzyskano szybszy dostęp do trybu zasilania LPG i stabilne warunki pracy układu. Obecnie nie ma konieczności dodatkowej regulacji luzu zaworowego, z czym kojarzyła się obsługa aut z LPG, a zakres czynności serwisowych przy okresowych przeglądach jest praktycznie taki sam, poza wymianą specyficznych filtrów fazy ciekłej i gazowej, związanych z podwójnym zasilaniem paliwem gazowym i benzyną.
Oferta Dacii z silnikiem dwupaliwowym ECO-G 100 to jedna gwarancja na samochód i układ LPG, czyli możliwość serwisowania samochodu w jednej sieci. Dodatkowy zbiornik LPG jest montowany w miejscu koła zapasowego. Zawór odcinający, układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa zapewniają bezpieczeństwo układu.
Dacia z silnikiem ECO-G stanowiła ponad połowę sprzedaży marki Dacia w Polsce (dane za 2022 rok). W przypadku Dacii Jogger było to 77% sprzedaży, w przypadku Dustera – 43%, Sandero Stepway – 58% i Sandero – 51%.
JAKIE SĄ PLUSY OFERTY DACII?
Dacia z silnikiem dwupaliwowym ECO-G 100, gwarantuje większy zasięg auta na jednym baku, co pozwala na większą niezależność. W przypadku Dacii Jogger jest to ok. 1000 km, a w przypadku Dacii Sandero Stepway − nawet ponad 1200 km. Oznacza to, że chcąc przejechać z południa Polski na północ, na przykład z Ustrzyk Dolnych do Szczecina, możemy zrobić to na jednym baku paliwa, bez potrzeby jego uzupełniania po drodze.
Dacia z dwupaliwowym silnikiem ECO-G 100 to również atrakcyjne rozwiązanie z ekonomicznego punktu widzenia. Cena paliwa LPG jest niższa, daje to więc realne oszczędności w użytkowaniu auta, koszt zużycia paliwa na 100 km może być niższy o 40% w porównaniu z silnikiem benzynowym. Koszt eksploatacji silników z LPG jest porównywalny do obsługi silników benzynowych. Fabryczna instalacja LPG oznacza najwyższą jakość wykonania i gwarancję producenta (3 lata/do 100 tysięcy km).
W trybie zasilania gazem LPG Dacia emituje o 10% mniej CO2 niż w trakcie zasilania benzyną, zapewniając jednocześnie wyższy moment obrotowy i większą moc, co staje się ekologicznym rozwiązaniem. Wszystkie te zalety spełniają wymogi marki, która z założenia chce gwarantować swoim klientom proste, inteligentne i ekonomiczne rozwiązania.
W Dacii z fabryczną instalacją LPG pojemność bagażnika samochodu pozostaje niezmieniona. Wlew do zbiornika LPG znajduje się w tym samym miejscu co wlew do zbiornika benzyny. Przełączenie z benzyny na LPG (i odwrotnie) jest bardzo proste, może ono nastąpić ręcznie po wciśnięciu odpowiedniego przycisku lub automatycznie, na przykład kiedy zbiornik LPG jest pusty. Zatankowanie pełnego baku LPG jest łatwe i trwa ok. dwie minuty. W Polsce jest dostępnych 7400 stacji z paliwem LPG.
* Dane nieuwzględniające Turcji.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.