Komunikat Prasowy
W 2022 roku Renault zostało partnerem premium turnieju Roland Garros. Podczas tegorocznej edycji turnieju, która trwa od 22 maja do 11 czerwca, marka podkreśla swój styl i prezentuje logo Renault na siatkach pięciu głównych kortów (Philippe-Chatrier, Suzanne-Lenglen, Simonne-Mathieu oraz na kortach numer 7 i 14).
Współpraca, ugruntowana w 2023 roku nowymi działaniami, jest doskonałą okazją dla obu marek do realizacji wspólnego celu – promocji Francji na arenie światowej.
RENAULT 5 PROTOTYPE UŚWIETNIA TURNIEJ ROLAND GARROS
W 2021 roku show car Renault 5 Prototype zrobił furorę żółtym nadwoziem w stylu pop. I daje kolejny powód, by o nim mówiono – prezentuje się w nowym kolorze! W ramach partnerstwa marki Renault i Roland Garros samochód będący zapowiedzią miejskiego samochodu elektrycznego ma nowy satynowy metalizowany lakier w białym kolorze.
Retrofuturystyczny samochód zdobią również nowe elementy stylizowane na krzyż Świętego Andrzeja, umieszczone na bokach nadwozia, nawiązujące do kultowych symboli architektury stadionu im. Rolanda Garrosa. Podświetlone logo turnieju znalazło się w miejscu wcześniej umieszczanej na nadwoziu cyfry „5”.
Eleganckimi i lekkimi akcentami są obramowania szyb w kolorze matowego chromu oraz felgi anodowane na niebiesko.
Zmodernizowany w ten sposób show car Renault 5 Prototype zapowiada wersję Roland-Garros przyszłego seryjnego modelu samochodu, który zostanie zaprezentowany w 2024 roku!
FLOTA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH DO DYSPOZYCJI TURNIEJU
Renault przekazuje do dyspozycji turnieju Roland Garros flotę 185 samochodów składającą się z 90 elektrycznych modeli Megane E-Tech electric, 30 modeli Austral E-Tech full hybrid i 20 Nowych Renault Espace E-Tech full hybrid.
Z okazji 30-lecia modelu Twingo, który zdobył serca kilku pokoleń radosną kolorystyką i atrakcyjnym designem, trzy zmodernizowane Twingo z napędem elektrycznym, opracowane przez naszego partnera – firmę R-FIT, przewozić będą kibiców i gości po terenie turnieju.
- Twingo Gangsta Crew: zmodernizowane Twingo, czerpiące inspiracje bezpośrednio z kultury West Coast i stylu hip-hop, jest także nieoczekiwanym nawiązaniem do kalifornijskich lowriderów – niezwykłego trendu w motoryzacji lat 90.
- Twingo Top Model: przenieś się w świat pokazów mody lat 90. wraz ze zmodernizowanym Twingo. Odnajdziesz atmosferę wybiegów dla modelek i luksusowych hoteli z tamtych czasów.
- Twingo Y2K: Twingo inspirowane kulturą boys bandów z lat 90. i 2000. jest stylizowane zgodnie z zasadami tuningu.
Kibice, którzy chcą dojechać na turniej w sposób zrównoważony, będą mogli to zrobić dzięki Renault Green Line. Firma car-sharingowa ZITY by Mobilize umożliwi fanom dotarcie na Roland Garros i parkowanie w pobliżu stadionu na miejscach ZITY (w 5 wybranych lokalizacjach).
ZAANGAŻOWANI AMBASADORZY MARKI RENAULT
Roland Garros jest jednym z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie. To coroczna, bardzo wyczekiwana impreza, podczas której oczy całego świata skierowane są w stronę okolic Porte d’Auteuil w Paryżu, gdzie rozgrywany jest jedyny turniej Wielkiego Szlema na kortach ziemnych.
Tak więc w drugim roku współpracy w charakterze partnera premium Renault wzmacnia swój udział i prezentuje nowy film. Oryginalna muzyka z utworu „It's the Most Wonderful Time of the Year” ma przywoływać i odzwierciedlać radość i emocje towarzyszące otwarciu turnieju Roland Garros.
Ceglana mączka pada z nieba jak śnieg i pokrywa ulice i miasta na całym świecie. Od Europy do Azji przez Amerykę Łacińską tenisiści amatorzy i zawodowcy z całego świata świętują nadejście sezonu turnieju Rolanda Garrosa.
Ambasadorzy marki Renault również dołączają do filmu, by świętować to wydarzenie: są to Diede de Groot, Félix Auger-Aliassime i Luca Van Assche.
GIVE ME 5 („PRZYBIJ PIĄTKĘ”): LETS WIN THIS
„Give me 5” to projekt w zakresie odpowiedzialności społecznej marki Renault, skierowany do młodszego pokolenia i mieszkańców uboższych przedmieść.
Renault ponownie zorganizuje „Let Challenge”, który będzie trwał przez cały turniej Roland Garros. Za każdym razem, gdy piłka serwisowa dotknie siatki, zanim spadnie na połowę przeciwnika, Renault przekaże 100 euro na tę inicjatywę społeczną. Podczas turnieju Roland Garros w 2022 roku zebrano 161 400 euro, a Renault zwiększyło tę sumę do 235 000 euro i umożliwiło w ten sposób zbudowanie trzech kortów tenisowych:w Lionie, Marsylii i w Grigny.
Po programie „Give Me 5” w tych trzech miastach oraz dzięki trzem ambasadorom marki Renault tegorocznym celem jest rozszerzenie projektu we Francji wraz z Lucą Van Asschem i stowarzyszeniem Fête le Mur.
Program jest również realizowany w wielu krajach, w Togo razem z Félixem Auger-Aliassimem, w Holandii z Diedem de Grootem, w Argentynie z Gabrielą Sabatini oraz w Brazylii.
Oprócz tenisa, program „Give Me 5” jest również rozwijany, aby zwiększyć dostępność do uprawiania muzyki i judo młodym ludziom z uboższych przedmieść.
Jesteśmy szczególnie zadowoleni i dumni z rozszerzenia naszej partnerskiej współpracy z turniejem Roland Garros: 75% floty to samochody zelektryfikowane i oddane do dyspozycji turnieju, logo Renault zobaczymy na siatkach rozpiętych na kortach, nasz społeczny i solidarny projekt „Give Me 5” rozwija się dzięki wsparciu naszych ambasadorów, a ponadto odbędzie się publiczny pokaz samochodów Renault 5 Prototype Roland-Garros, 4EVER Trophy i Nowego Espace E-Tech full hybrid. To wszystko pokazuje, że Renault się modernizuje, i to w szybkim tempie – podkreśla Arnaud Belloni, dyrektor globalny marketingu marki Renault.
PREMIEROWY POKAZ PUBLICZNY TRZECH SAMOCHODÓW
Przez cały turniej marka Renault będzie miała swój stand w alejach stadionu. Widzowie turnieju będą mogli zobaczyć dwa samochody pokazowe Renault 5 Prototype Roland-Garros i 4EVER Trophy, a także Nowe Renault Espace E-Tech full hybrid i Austral E-tech full hybrid.
Renault 5 Prototype Roland-Garros: Jest to show car będący zapowiedzią wersji Roland-Garros przyszłego Renault 5 z napędem elektrycznym. Podczas paryskiego turnieju odbędzie się jego premierowa publiczna prezentacja.
Renault 4EVER Trophy w barwach modelu Renault 4 z 1962 roku: 4EVER Trophy powraca do słynnego koloru błękitnego Blue Ile de France wprowadzonego w 1962 roku w modelu Renault 4. Premierowy pokaz publiczny 4EVER Trophy w nowej barwie odbędzie się podczas turnieju Rolanda Garrosa. Ponadto fluorescencyjne żółte akcenty na pasach bagażnika dachowego, na zderzaku, sprężynach amortyzatorów i kołach podkreślają wyrafinowany i technologiczny design.
To błyskotliwe nawiązanie do piłek tenisowych Rolanda Garrosa podkreśla również nieco awanturniczą naturę samochodu koncepcyjnego i najważniejsze cechy oryginalnego samochodu.
Link do komunikatu prasowego 4EVER Trophy
Nowe Renault Espace E-Tech full hybrid: Geny modelu Espace nowej generacji. Nowy duży SUV 5- lub 7-miejscowy marki Renault z napędem E-Tech full hybrid o mocy 200 KM będzie eksponowany przez 3 tygodnie trwania turnieju na stoisku Renault.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.