Komunikat Prasowy
Po produkcji modelu Trafic we francuskim Creil (Trafic I) oraz w Barcelonie i Luton w Wielkiej Brytanii (Trafic II) Renault zdecydowało w 2010 roku o przeniesieniu produkcji do Francji, a konkretnie do Sandouville, gdzie w 2014 roku rozpoczęło produkcję Trafica III.
Fabryka w Sandouville, która przez 50 lat, począwszy od 1964 roku, produkowała większość luksusowych pojazdów marki, w roku 2014 wyspecjalizowała się w produkcji samochodu dostawczego. W dniu 23 maja 2023 roku wydała swoje milionowe Renault Trafic holenderskiemu klientowi.
Renault Trafic produkowane jest wyłącznie w Sandouville.
SZEROKI WYBÓR WERSJI
Od 1980 roku sprzedano 2,4 mln Renault Trafic w 50 krajach, co plasuje je w pierwszej trójce rankingu najlepiej sprzedających się lekkich samochodów dostawczych (segment średnich furgonów) w Europie.
Model – wierny swojemu DNA dzięki dużej ładowności, modułowej budowie i bogatej gamie dostępnych wersji (z silnikiem spalinowym i w 100% elektrycznych, które będą dostępne po wakacjach) – jest idealnym narzędziem pracy dla klientów biznesowych.
Renault może zaoferować każdemu klientowi wersję dostosowaną do jego potrzeb: wersję użytkową (Trafic furgon, z przedłużoną kabiną, platformę z kabiną), która dzięki ponad 350 autoryzowanym wykonawcom zabudów Renault Pro+ może być przebudowywana bez ograniczeń, samochód osobowy (Trafic Combi, Spaceclass) lub kamper (van w wersji SpaceNomad).
HEKSTRA WŁAŚCICIELEM MILIONOWEGO EGZEMPLARZA RENAULT TRAFIC
HEKSTRA to rodzinne przedsiębiorstwo specjalizujące się w wykonywaniu dachów ze strzechy, które pozostało wierne swej tradycji, a jednocześnie rozszerzyło zakres działalności o budowę oryginalnych i ekologicznych budynków mieszkalnych.
Zostało założone w 1929 roku. Dziś na jego czele stoi Romke HEKSTRA reprezentujący czwarte pokolenie właścicieli. Od kilku lat firma korzysta z pojazdów Renault Trafic do codziennych przejazdów na budowy w całej Holandii.
We wtorek 23 maja 2023 roku Heinz-Jürgen LÖW, dyrektor ds. samochodów dostawczych marki Renault, i Philippe SOURGET, dyrektor fabryki w Sandouville, przekazali Romkemu HEKSTRZE kluczyki do czarnego Renault Trafic z przedłużoną kabiną. Jest to milionowy egzemplarz wyprodukowany w Sandouville po przeniesieniu tam produkcji w 2014 roku.
Z przyjemnością przekazałem do rąk własnych Romkemu HEKSTRZE kluczyki do milionowego Renault Trafic wyprodukowanego w fabryce w Sandouville. Większość naszych klientów ma szczególną historię związaną z samochodami dostawczymi Renault. Dlatego naprawdę zależy nam, aby oferować im rozwiązania, które trwale wspierają ich w poszczególnych etapach życia i w rozwoju biznesu. Co więcej, firma HEKSTRA zachowała swoje DNA z jednej strony dzięki osobowemu podejściu do klienta, a z drugiej strony dzięki wprowadzaniu innowacji i dostosowaniu się w sposób zrównoważony do dzisiejszych wyzwań. W pełni podzielamy jej wartości!
Heinz-Jürgen LÖW, dyrektor ds. samochodów dostawczych marki Renault
ZAKŁAD W SANDOUVILLE KONTYNUUJE REKRUTACJĘ W 2023 ROKU
W odpowiedzi na sukces komercyjny Renault Trafic oraz w celu wzmocnienia i rozwoju kompetencji załogi, w ciągu niespełna dwóch lat (w okresie 2022–2023) fabryka w Sandouville zatrudni 360 osób.
Po zatrudnieniu 205 osób w ubiegłym roku, zakład ogłosił 4 maja, że w 2023 roku zatrudni kolejnych 105 osób na umowę na czas nieokreślony i 50 osób na umowach na czas określony na stanowiskach kierowniczych, technicznych i operatorskich. 30% osób zatrudnionych w 2023 roku mają stanowić kobiety.
Rekrutacje są realizowane w ramach porozumienia „Re-Nouveau France 2025” zawartego przez zakładowe organizacje związkowe CFE-CGC, CFDT i FO w grudniu 2021 roku, dotyczącego rozwoju działalności Grupy we Francji.
Decyzja o produkcji Renault Trafic w fabryce w Sandouville została podjęta w 2010 roku.
W przekształcenie zakładu i dostosowanie go do produkcji samochodu dostawczego i jego 600 możliwych kombinacji zainwestowano 230 milionów euro.
Produkcję rozpoczęto w 2014 roku. Obecnie każdego dnia zakład w Sandouville opuszcza prawie 600 egzemplarzy Renault Trafic, czyli jeden samochód co 80 sekund przy pracy na dwie zmiany. Blisko 75% pojazdów produkowanych w Sandouville jest przeznaczonych na eksport.
Fabryka w Sandouville, zawsze plasująca się wśród najlepszych zakładów produkcyjnych w swojej branży, intensywnie przygotowuje się do produkcji w 100% elektrycznego Trafica E-Tech, którego pierwsze egzemplarze zjadą z taśmy produkcyjnej w tym roku.
Zakład w Sandouville zatrudnia 1677 pracowników. Produkuje również dla Nissana (Primastar) i Renault Trucks (Trafic Red Edition) i już teraz podejmuje liczne wyzwania związane z transformacją energetyczną i dekarbonizacją (od lutego 2023 roku posiada certyfikat ISO 50001 / system zarządzania energią), cyfryzacją procesów i innowacjami.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
WŁAŚCICIELEM MILIONOWEGO EGZEMPLARZA RENAULT TRAFIC WYPRODUKOWANEGO...
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.