Komunikat Prasowy
Po produkcji modelu Trafic we francuskim Creil (Trafic I) oraz w Barcelonie i Luton w Wielkiej Brytanii (Trafic II) Renault zdecydowało w 2010 roku o przeniesieniu produkcji do Francji, a konkretnie do Sandouville, gdzie w 2014 roku rozpoczęło produkcję Trafica III.
Fabryka w Sandouville, która przez 50 lat, począwszy od 1964 roku, produkowała większość luksusowych pojazdów marki, w roku 2014 wyspecjalizowała się w produkcji samochodu dostawczego. W dniu 23 maja 2023 roku wydała swoje milionowe Renault Trafic holenderskiemu klientowi.
Renault Trafic produkowane jest wyłącznie w Sandouville.
SZEROKI WYBÓR WERSJI
Od 1980 roku sprzedano 2,4 mln Renault Trafic w 50 krajach, co plasuje je w pierwszej trójce rankingu najlepiej sprzedających się lekkich samochodów dostawczych (segment średnich furgonów) w Europie.
Model – wierny swojemu DNA dzięki dużej ładowności, modułowej budowie i bogatej gamie dostępnych wersji (z silnikiem spalinowym i w 100% elektrycznych, które będą dostępne po wakacjach) – jest idealnym narzędziem pracy dla klientów biznesowych.
Renault może zaoferować każdemu klientowi wersję dostosowaną do jego potrzeb: wersję użytkową (Trafic furgon, z przedłużoną kabiną, platformę z kabiną), która dzięki ponad 350 autoryzowanym wykonawcom zabudów Renault Pro+ może być przebudowywana bez ograniczeń, samochód osobowy (Trafic Combi, Spaceclass) lub kamper (van w wersji SpaceNomad).
HEKSTRA WŁAŚCICIELEM MILIONOWEGO EGZEMPLARZA RENAULT TRAFIC
HEKSTRA to rodzinne przedsiębiorstwo specjalizujące się w wykonywaniu dachów ze strzechy, które pozostało wierne swej tradycji, a jednocześnie rozszerzyło zakres działalności o budowę oryginalnych i ekologicznych budynków mieszkalnych.
Zostało założone w 1929 roku. Dziś na jego czele stoi Romke HEKSTRA reprezentujący czwarte pokolenie właścicieli. Od kilku lat firma korzysta z pojazdów Renault Trafic do codziennych przejazdów na budowy w całej Holandii.
We wtorek 23 maja 2023 roku Heinz-Jürgen LÖW, dyrektor ds. samochodów dostawczych marki Renault, i Philippe SOURGET, dyrektor fabryki w Sandouville, przekazali Romkemu HEKSTRZE kluczyki do czarnego Renault Trafic z przedłużoną kabiną. Jest to milionowy egzemplarz wyprodukowany w Sandouville po przeniesieniu tam produkcji w 2014 roku.
Z przyjemnością przekazałem do rąk własnych Romkemu HEKSTRZE kluczyki do milionowego Renault Trafic wyprodukowanego w fabryce w Sandouville. Większość naszych klientów ma szczególną historię związaną z samochodami dostawczymi Renault. Dlatego naprawdę zależy nam, aby oferować im rozwiązania, które trwale wspierają ich w poszczególnych etapach życia i w rozwoju biznesu. Co więcej, firma HEKSTRA zachowała swoje DNA z jednej strony dzięki osobowemu podejściu do klienta, a z drugiej strony dzięki wprowadzaniu innowacji i dostosowaniu się w sposób zrównoważony do dzisiejszych wyzwań. W pełni podzielamy jej wartości!
Heinz-Jürgen LÖW, dyrektor ds. samochodów dostawczych marki Renault
ZAKŁAD W SANDOUVILLE KONTYNUUJE REKRUTACJĘ W 2023 ROKU
W odpowiedzi na sukces komercyjny Renault Trafic oraz w celu wzmocnienia i rozwoju kompetencji załogi, w ciągu niespełna dwóch lat (w okresie 2022–2023) fabryka w Sandouville zatrudni 360 osób.
Po zatrudnieniu 205 osób w ubiegłym roku, zakład ogłosił 4 maja, że w 2023 roku zatrudni kolejnych 105 osób na umowę na czas nieokreślony i 50 osób na umowach na czas określony na stanowiskach kierowniczych, technicznych i operatorskich. 30% osób zatrudnionych w 2023 roku mają stanowić kobiety.
Rekrutacje są realizowane w ramach porozumienia „Re-Nouveau France 2025” zawartego przez zakładowe organizacje związkowe CFE-CGC, CFDT i FO w grudniu 2021 roku, dotyczącego rozwoju działalności Grupy we Francji.
Decyzja o produkcji Renault Trafic w fabryce w Sandouville została podjęta w 2010 roku.
W przekształcenie zakładu i dostosowanie go do produkcji samochodu dostawczego i jego 600 możliwych kombinacji zainwestowano 230 milionów euro.
Produkcję rozpoczęto w 2014 roku. Obecnie każdego dnia zakład w Sandouville opuszcza prawie 600 egzemplarzy Renault Trafic, czyli jeden samochód co 80 sekund przy pracy na dwie zmiany. Blisko 75% pojazdów produkowanych w Sandouville jest przeznaczonych na eksport.
Fabryka w Sandouville, zawsze plasująca się wśród najlepszych zakładów produkcyjnych w swojej branży, intensywnie przygotowuje się do produkcji w 100% elektrycznego Trafica E-Tech, którego pierwsze egzemplarze zjadą z taśmy produkcyjnej w tym roku.
Zakład w Sandouville zatrudnia 1677 pracowników. Produkuje również dla Nissana (Primastar) i Renault Trucks (Trafic Red Edition) i już teraz podejmuje liczne wyzwania związane z transformacją energetyczną i dekarbonizacją (od lutego 2023 roku posiada certyfikat ISO 50001 / system zarządzania energią), cyfryzacją procesów i innowacjami.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.