Komunikat Prasowy
Boulogne-Billancourt i Paryż (Francja), 23 maja 2023 r. – Grupa Renault i Valeo poinformowały dziś o nawiązaniu współpracy partnerskiej w zakresie rozwijania architektury elektrycznej i elektronicznej w kolejnych generacjach modeli Grupy. Architektura Software Defined Vehicles umożliwi oferowanie samochodów, które będą na bieżąco aktualizowane przez cały okres eksploatacji oraz dodawanie nowych funkcji bez konieczności modyfikowania pokładowych komputerów.
W ramach nawiązanej współpracy Valeo będzie dostarczać najważniejsze komponenty elektryczne i elektroniczne* SDV, takie jak komputery o wysokiej wydajności (HPC – High-Performance Computers). Ponadto grupa inżynierów z Valeo zostanie oddelegowana do pracy w zakładach Grupy Renault w Guyancourt, Tuluzie i Sophia-Antipolis, gdzie będą ściśle współpracować ze specjalistami z Renault Software Factory nad rozwojem oprogramowania. Valeo dostarczać będzie także oprogramowanie do systemów pokładowych, takich jak wspomaganie parkowania.
Nowa współpraca przyczyni się do skrócenia czasu i zmniejszenia kosztów opracowywania architektury elektrycznej i elektronicznej. Jednocześnie skoncentruje się na zwiększaniu wydajności, kompatybilności i bezpieczeństwa.
Obecne porozumienie z Valeo jest uzupełnieniem umów z Google w zakresie Car OS, Cloud i Digital Twin (cyfrowego bliźniaka) oraz z Qualcomm w zakresie Digital Chassis i System-On-Chip (systemów na czipach). Umożliwi Grupie Renault uzyskanie pełniejszej kontroli nad łańcuchem wartości Software Defined Vehicle.
Marc Vrecko, prezes grupy biznesowej Comfort and Driving Assistance Systems w Valeo powiedział: Obecny wspólny projekt umacnia wieloletnią współpracę partnerską pomiędzy Valeo i Grupą Renault. Jest to niezwykle ważna umowa. Jesteśmy dumni z możliwości współpracy z Grupą Renault nad przygotowywaniem przyszłości „Software Defined Vehicle”. Nawiązana strategiczna współpraca świadczy o silnym zaangażowaniu we wspólne przekraczanie kolejnych granic w technologiach motoryzacyjnych w celu ułatwienia prowadzenia i zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników.
François Provost, dyrektor ds. zakupów, współpracy partnerskiej i spraw publicznych Grupy Renault: Pojawienie się Valeo w naszym ekosystemie technologicznym jest ważnym krokiem w kierunku współtworzenia „Software Defined Vehicle”. Nowa współpraca wykorzystuje umiejętności, wiedzę i innowacyjność naszych francuskich firm i pozwoli nam oferować samochody zaawansowane technologicznie oraz konkurencyjne pod względem kosztów i czasu opracowywania nowych modeli. Grupa Renault wraz z nowo utworzoną spółką zależną Ampere, która ma zajmować się produkcją modeli elektrycznych i oprogramowania, rozwija swój potencjał w zakresie łańcucha wartości jutra, by stać się firmą motoryzacyjną nowej generacji.
* Valeodostarczać będzie komputery o wysokiej wydajności (HPC - High PerformanceComputer), jednostkę centralną sterowania strategią prowadzenia samochodu isystemami wspomagania prowadzenia (ADAS), sterowniki strefowe zapewniającebardziej wydajne zarządzanie zasilaniem i umożliwiające znaczące zmniejszenieliczby przewodów w wiązkach, moduły sterowania dystrybucją zasilania orazkomponenty systemów ADAS: czujniki ultradźwiękowe, kamery wspomagania jazdy iparkowania.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.