Komunikat Prasowy
Ładna pogoda, godziny światła słonecznego i proste odcinki dróg to okoliczności, w jakich dochodzi do największej liczby zdarzeń, w których co najmniej jeden uczestnik jest poszkodowany, zostaje ranny lub ginie. Dobre warunki atmosferyczne mogą dawać kierowcom fałszywe poczucie bezpieczeństwa. To w konsekwencji może doprowadzić do podejmowania nadmiernego ryzyka – wyjaśnia Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
Czerwiec to także miesiąc z największą liczbą wypadków:
- z udziałem dzieci (0-14 lat)
- z udziałem rowerzystów
- spowodowanych przez kierujących pod działaniem alkoholu.
Dlaczego czerwiec jest taki niebezpieczny? Powodem może być między innymi większe natężenie ruchu. W okresie wiosenno-letnim jazda rowerem to dla wielu osób sposób na spędzanie czasu na świeżym powietrzu, ale to także coraz bardziej popularny środek transportu. Kolejną kwestią są weekendowe wyjazdy, w szczególności tak zwane długie weekendy, w czasie których na drogach pojawia się więcej niż zwykle pojazdów. Również w czerwcu rozpoczyna się sezon na wakacyjne podróże – mówi Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
Jednym z istotnych czynników mających wpływ na bezpieczeństwo w czasie wielogodzinnej jazdy jest zmęczenie, które prowadzi do zmniejszenia czujności i wydłużenia czasu reakcji. Powodem zmęczenia może być nie tylko zbyt długi czas spędzony za kierownicą. Jego przyczyną może być też niewyspanie, stres, a nawet pora dnia, w której prowadzimy samochód, bo człowiek w niektórych godzinach jest bardziej śpiący niż zwykle, co wiąże się z biologicznym rytmem naszego organizmu. Młodzi kierowcy prowadzą bardziej nieregularny tryb życia, czego skutki mogą odczuwać właśnie za kierownicą – dodaje Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
* Dane na temat ofiar śmiertelnych w obszarze zabudowanym i poza obszarem zabudowanym dotyczą całego roku 2022.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.