Komunikat Prasowy
RENAULT KANGOO – PIONIER I LIDER MOTORYZACJI ELEKTRYCZNEJ
Nie każdy wie, że Kangoo odegrało istotną rolę w rozwoju know-how marki Renault w zakresie motoryzacji elektrycznej.
Wprawdzie już w 1985 roku Renault rozpoczęło badania nad elektrycznymi rozwiązaniami dla samochodów dostawczych i stworzyło elektryczną wersję Renault Express zasilaną akumulatorami niklowo-cynkowymi, to ambicje te nabrały konkretnej formy na początku 2000 roku wraz z pojawieniem się Renault Kangoo.
Kiedy w 2011 roku Renault Kangoo Z.E trafiło do powszechnej sprzedaży, stało się pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem, który zdobył tytuł "International Van Of The Year” i zapoczątkowało segment elektrycznych vanów/kombivanów.
Renault może zaoferować nowe wydajne Kangoo Van E-Tech electric z najlepszym na rynku zasięgiem dzięki wieloletniemu doświadczeniu i intensywnemu użytkowaniu pojazdów marki przez klientów firmowych.
Model ten jest najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym w historii: zakład w Maubeuge we Francji wyprodukował dotychczas 90 000 egzemplarzy. Jeśli dodamy do tego pojazdy elektryczne produkowane dla naszych partnerów, liczba ta wzrośnie do 100 000 sztuk!
Kangoo jest dostępne w wersji elektrycznej E-Tech zarówno dla klientów firmowych, jak
i indywidualnych, w 2 długościach, w wersjach: dostawczych oraz osobowych, które można przebudowywać w nieskończoność dzięki ponad 350 zatwierdzonym przez Renault Pro+ producentom zabudów na świecie.
TIBCO NABYWCĄ 90-TYSIĘCZNEGO RENAULT KANGOO W WERSJI ELEKTRYCZNEJ
Jeszcze zanim motoryzacja elektryczna stała się jednym z najważniejszych wyzwań prawnych i ekonomicznych dzisiejszych czasów, lojalni klienci stawiali na bardziej ekologiczne i innowacyjne floty pojazdów.
Dobrym przykładem jest przedsiębiorstwo TIBCO specjalizujące się w ekologicznych usługach cyfrowych.
TIBCO posiada flotę 800 pojazdów, z których połowa jest obecnie zastępowana pojazdami elektrycznymi (m.in. 120 Renault ZOE, 30 elektrycznych Kangoo E-Tech i 23 elektryczne Megane E-Tech).
Bardzo ważna jest silna współpraca w dziedzinie pojazdów elektrycznych z firmami takimi jak TIBCO, ponieważ umożliwia ona Renault nieustanne poszerzanie wiedzy specjalistycznej w tym zakresie.
Dzięki ofercie pojazdów do regularnego, intensywnego i długotrwałego użytku oraz dostępowi do jasnej i dokładnej informacji marka zwraca szczególną uwagę na jakość swoich pojazdów i utrzymuje pozycję lidera w tym segmencie.
MAUBEUGE – ZAKŁAD REPREZENTUJĄCY NAJWYŻSZY POZIOM JAKOŚCI I KLUCZOWY ELEMENT KOMPLEKSU ELECTRICITY
Od 1997 roku zakład Renault w Maubeuge (region Hauts-de-France) produkuje model Kangoo na rynki całego świata.
Maubeuge, wraz z zakładami w Douai i Ruitz, stanowi trzon nowego kompleksu ElectriCity, największego i najbardziej efektywnego ośrodka produkcji samochodów elektrycznych w Europie, który zgodnie z przewidywaniami pozwoli Renault na produkcję 480 tysięcy samochodów rocznie od 2025 roku.
Na potrzeby produkcji wersji osobowych i dostawczych Nowego Kangoo, jak również samochodów marek partnerskich Mercedes i Nissan, a także w celu zagwarantowania najwyższej jakości produkcji, Renault zainwestowało w fabrykę 450 milionów euro oraz zbudowało nowy zakład montażu akumulatorów.
Silnik elektryczny Nowego Kangoo E-Tech electric, jak również ładowarki są produkowane w zakładzie Renault w Cleon, w Normandii.
Od 1 stycznia 2022 roku koncern zatrudnił na czas nieokreślony 164 osoby na różnych stanowiskach w zakładzie w Maubeuge w celu zapewnienia dalszego pomyślnego rozwoju Renault Kangoo. Natomiast w roku 2023 zatrudniono dodatkowo 120 operatorów na czas nieokreślony.
Rekrutacje są realizowane w ramach porozumienia „Re-Nouveau France 2025”, zawartego przez zakładowe organizacje związkowe CFE-CGC, CFDT i FO w grudniu 2021 roku i dotyczącego rozwoju działalności Grupy we Francji.
Zakład w Maubeuge zatrudnia 2500 osób.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.