Komunikat Prasowy
Dacia i Dakar są dla siebie stworzone! To będzie nie tylko test wytrzymałości konstrukcji samochodów firmowanych przez markę Dacia, ale także dowód na nasze zaangażowanie w rozwój niskoemisyjnej mobilności. Bardzo cieszymy się, że będziemy startować w Rajdzie Dakar samochodem napędzanym syntetycznym paliwem. Marka Dacia, jej najlepszy team i kierowcy z czołówki rankingu będą zdecydowanymi faworytami rajdu.
Denis LE VOT, PREZES MARKI DACIA
DACIA URUCHAMIA PROGRAM FABRYCZNY Z MYŚLĄ O RAJDZIE DAKAR
Marka Dacia potwierdziła, że od 2025 roku będzie startować w kategorii producentów w Rajdowych Mistrzostwach Świata, których kulminacją jest Rajd Dakar będący bezkompromisowym testem wytrzymałości i solidności konstrukcji samochodów. W Rajdzie Dakar, który jest od ponad 40 lat synonimem wielkiej przygody, startuje co roku 500 zawodników z ponad 60 krajów. To jedyna tego rodzaju impreza.
Rajd Dakar jest doskonałym przykładem wyważenia argumentów „racjonalnych” i „emocjonalnych”, które są kwintesencją marki Dacia.
Rajd terenowy to test ludzkiej wytrzymałości i sportowe doświadczenie, które doskonale wpisuje się w styl marki Dacia. To ogromne emocje i outdoorowa przygoda za kierownicą prototypu terenowego samochodu zaprojektowanego, by radzić sobie w najbardziej ekstremalnych warunkach. To przygoda w duchu eko, bo firmowany przez markę Dacia rajdowy model jest napędzany paliwem syntetycznym. To także przygoda pod hasłem „to, co niezbędne, ale fajne”, której przyświeca ambitny cel i założenie, że to, co zbędne, jest nam niepotrzebne.
Rajd Dakar będzie poligonem doświadczalnym, gdzie firmowane przez markę Dacia pomysły zostaną poddane praktycznej próbie. Będzie to także okazja, żeby przetestować i zweryfikować nowe, inteligentne rozwiązania, które wpisują się w specyfikę marki, czyli funkcjonalności outdoorowe oraz alternatywne źródła zasilania.
Przed rozpoczęciem sezonu 2025, prototypowe modele Dacii zostaną przetestowane podczas Rajdu Maroka w 2024 roku.
DACIA NAWIĄZUJE WSPÓŁPRACĘ Z UZNANYM I DOŚWIADCZONYM PARTNEREM TECHNICZNYM
Podczas realizacji tego niezwykle ciekawego projektu marka Dacia będzie polegać na kompetencjach Grupy Renault oraz brytyjskiej spółki motoryzacyjnej Prodrive, która słynie z bogatego doświadczenia w opracowaniu prototypów do rajdów terenowych.
Od niemal 40 lat zespół Prodrive jest jednym z głównych graczy na arenie sportów samochodowych na świecie, który wspiera marki w zdobywaniu mistrzowskich tytułów.
Spółka Prodrive jest zaangażowana w przygotowania do Rajdu Dakar i Rajdu Terenowego od 2020 roku. W trzech ostatnich edycjach tej imprezy Sébastien Loeb startował za kierownicą pojazdów zaprojektowanych i serwisowanych przez ekipę Prodrive. Francuski kierowca, który w 2022 i 2023 roku zajął w klasyfikacji rajdu drugą lokatę, jest teraz częścią nowego zespołu Dacia.
KIEROWCAMI TEAMU DACIA BĘDĄ SÉBASTIEN LOEB I CRISTINA GUTIERREZ HERRERO
Cristina Gutierrez Herrero była pierwszą Hiszpanką startującą w kategorii samochodów, która ukończyła Rajd Dakar w 2017 roku. Od 2017 do 2023 roku 31-letnia Herrero wzięła udział w siedmiu edycjach Rajdu Dakar i jest niekwestionowaną mistrzynią Hiszpanii w rajdach terenowych (w kategorii kobiet) od 2012 roku.
49-letni francuski kierowca rajdowy Sébastien Loeb był Rajdowym Mistrzem Świata przez dziewięć lat z rzędu, od 2004 do 2012 roku. Ten jeden z najbardziej utytułowanych kierowców w sportach samochodowych jest uznawany za najlepszego kierowcę rajdowego wszech czasów.
Sébastien Loeb startuje w Rajdzie Dakar od 2016 roku. Od 2021 rywalizował w Rajdzie Dakar za kierownicą Bahrain Raid Xtreme Hunter, zaprojektowanego i serwisowanego przez brytyjski team Prodrive.
Historia sukcesów Sébastiena Loeba i ekipy Prodrive będzie kontynuowana za kierownicą rajdowego modelu Dacia.
PROTOTYP MARKI DACIA ZASILANY PALIWEM SYNTETYCZNYM ARAMCO
Prototyp marki Dacia będzie zasilany paliwem syntetycznym produkowanym przez Aramco, światowego lidera w sektorze energetycznym i produktów chemicznych.
Paliwa syntetyczne dostarczane przez Aramco są produkowane z wykorzystaniem energii odnawialnej (wodoru) z wychwytywaniem CO2, co pozwala uzyskać paliwo o niskiej zawartości związków węgla, kompatybilne z dzisiejszymi silnikami
Rajd Dakar jest idealnym poligonem doświadczalnym dla technologii opracowywanej przez markę Dacia.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.