Komunikat Prasowy
Wraz z wprowadzeniem na rynek w 100% elektrycznego Renault 5, Mobilize uruchomi usługę Mobilize V2G. Pozwoli to właścicielom tych aut obniżyć zarówno koszty ładowania samochodu z domowych terminali, jak i łączną kwotę rachunków za prąd dzięki zasilaniu domu przez samochód i odprzedaży energii elektrycznej na rynku energii, a także postawić na korzystanie z energii elektrycznej neutralnej węglowo, czym przyczynią się oni do transformacji energetycznej. Usługa Mobilize V2G będzie dostępna również w innych przyszłych elektrycznych modelach Renault.
Dzięki usłudze Mobilize V2G samochód stanie się magazynem energii. Wystarczy, że kierowca będzie systematycznie podłączał swój samochód do domowego terminala Powerbox, aby zoptymalizować rachunki za prąd i zdekarbonizować swój środek transportu. Dzięki temu koszty ładowania spadną średnio o połowę. Mobilize promuje w ten sposób bardziej zrównoważoną i przystępną cenowo mobilność – mówi Corinne Frasson, dyrektorka ds. usług energetycznych w Mobilize.
Dzięki technologii V2G (vehicle-to-grid, czyli z samochodu do sieci energetycznej) ładowanie może teraz odbywać się w obu kierunkach. Usługa Mobilize V2G nie tylko umożliwia przerwanie ładowania w okresach szczytowego zużycia prądu, ale także dostarczanie prądu do domu, w szczególności w okresach, gdy jest on najdroższy, bądź też ponownie do sieci w okresach szczytowego poboru. Natomiast ładowanie odbywa się wówczas, gdy energii w sieci jest pod dostatkiem, a więc jest tańsza.
Usługa Mobilize V2G opiera się na 4 wzajemnie uzupełniających się elementach:
- dwukierunkowej ładowarce pokładowej z technologią V2G, która będzie montowana w przyszłych elektrycznych modelach Renault, poczynając od Renault 5;
- dwukierunkowym terminalu Mobilize Powerbox, zaprojektowanym we współpracy z zespołem specjalistów z Software République;
- umowie z Mobilize na dostawę energii elektrycznej, dostarczanej przez naszego partnera technologicznego The Menility House z gwarancją dostaw energii elektrycznej neutralnej węglowo i umożliwiającej zarabianie na energii oddawanej z powrotem do sieci dzięki zautomatyzowanemu sterowaniu ładowaniem dwukierunkowym;
- aplikacji na smartfony, umożliwiającej zaprogramowanie ładowania dwukierunkowego poprzez ustawienie godziny następnego wyjazdu w trasę i żądanego poziomu naładowania akumulatora. Potrzeba zachowania mobilności jest bowiem zawsze priorytetem.
Przyszłe w 100% elektryczne Renault 5 pierwszym modelem marki z dwukierunkową ładowarką Renault
Przyszłe elektryczne Renault 5 będzie pierwszym wielkoseryjnym modelem Renault wyposażonym w nową dwukierunkową ładowarkę pokładową. Innowacyjna koncepcja tego urządzenia obejmuje hardware w postaci komponentów elektrotechnicznych o fabrycznie odwracalnym działaniu i oprogramowanie do zarządzania przepływami prądu. Nowa ładowarka umożliwi korzystanie z usługi Mobilize V2G z zachowaniem pełnej pojemności akumulatora trakcyjnego.
Oprócz ponownego wprowadzania energii elektrycznej do sieci, ta dwukierunkowa ładowarka będzie również w stanie zasilać elektryczny grill podczas pikników na świeżym powietrzu bądź odkurzacz do czyszczenia wnętrza przyszłego elektrycznego Renault 5 (funkcja V2L, vehicle -to-load, czyli funkcja zasilania urządzeń elektrycznych z akumulatora trakcyjnego pojazdu). Dzięki przetwornikowi prądu, opracowanemu przez Renault i podłączanemu do gniazda ładowania samochodu, przyszłe elektryczne Renault 5 będzie w stanie dostarczyć prąd porównywalny z prądem z gniazda 220 V.
Mobilize Powerbox: dwukierunkowy terminal ładowania „Made in France”
Terminal Mobilize Powerbox, opracowany przez Software République (tworzą go: Orange, Renault Group, STMicroelectronics i Thales) we współpracy z partnerem technologicznym IoTecha Corp, komunikuje się z samochodem i chmurą w celu doładowania akumulatora trakcyjnego bądź ponownego oddania energii do sieci, w zależności od poziomu naładowania akumulatora, domowego zapotrzebowania na prąd oraz cen prądu na rynku energii i w krajowej sieci energetycznej. Dwukierunkowy terminal ładowania produkowany w Beaupréau-en-Mauges (departament Maine-et-Loire), w zakładzie montażu podzespołów elektronicznych LACROIX, będzie dostępny w wariantach o mocy od 7 do 22 kW. Będzie on też kompatybilny ze wszystkimi modelami z napędem hybrydowym typu plug-in.
Aby dowiedzieć się więcej o Mobilize Powerbox, kliknij tutaj.
Przyszłe elektryczne Renault 5 będzie zasilane energią elektryczną neutralną klimatycznie
Aby umożliwić korzystanie z usługi V2G, Mobilize będzie oferować za pośrednictwem swojego partnera technologicznego The Menility House umowy na dostawę neutralnej klimatycznie energii elektrycznej po konkurencyjnych stawkach. Umożliwi to dostarczanie energii elektrycznej do instalacji domowej i do sieci energetycznej oraz jej sprzedaż na rynku energii. W ten sposób właściciel samochodu elektrycznego będzie mógł w pełni wykorzystać jego możliwości – oprócz zaspokajania potrzeb w zakresie mobilności, samochód podłączony do sieci będzie generował dodatkową wartość dla swojego właściciela poprzez zwiększenie elastyczności tejże sieci.
Menility House współpracuje z Renault Group od 2018 roku w ramach programu wprowadzenia na rynek Advanced Battery Storage – stacjonarnego systemu magazynowania energii opartego na akumulatorach trakcyjnych samochodów elektrycznych. Współpraca ta pozwoliła nam zaoferować rozwiązanie, które w ocenie właścicieli kompatybilnych elektrycznych modeli Renault już się sprawdziło na różnych rynkach.
Usługa Mobilize V2G będzie dostępna z chwilą wprowadzenia na rynek elektrycznego Renault 5 w 2024 roku we Francji i w Niemczech, a w 2025 roku w Wielkiej Brytanii.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.