Komunikat Prasowy
Wszystkie podane dane są danymi szacunkowymi.
* Dane nie obejmują sprzedaży w Rosji.
** Samochody elektryczne, hybrydowe (HEV) i hybrydy ładowane (PHEV), z wyłączeniem mild hybrid (MHEV).
W pierwszym półroczu 2023 roku marka Renault sprzedała łącznie 770 807 samochodów osobowych i dostawczych na całym świecie (+11%).
Sprzedaż Renault w Europie w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku wzrosła o 21% do 501 985 samochodów osobowych i dostawczych. Tak jak w 2022 roku, marka znacznie zwiększyła swoją obecność w segmentach generujących wysoką rentowność: szybko rosnącym segmencie samochodów zelektryfikowanych**, w segmencie C, na rynku klientów indywidualnych i samochodów dostawczych.
WZROST NA RYNKU SAMOCHODÓW ZELEKTRYFIKOWANYCH
Silny wzrost sprzedaży samochodów typu full hybrid (+40%) do 83 000 sztuk zapewnił marce Renault duży postęp w zakresie elektryfikacji – łączna sprzedaż samochodów zelektryfikowanych zwiększyła się o 17% do 132 500 sztuk. Do tego sukcesu znacząco przyczyniły się modele Austral (65% sprzedaży stanowiły wersje HEV) i Arkana (55% sprzedaży w wersji HEV).
Megane E-Tech electric, dla którego bieżący rok będzie pierwszym pełnym rokiem sprzedaży, sprzedał się w pierwszym półroczu w liczbie ponad 23 000 sztuk. To najlepiej sprzedający się model elektryczny w tym segmencie we Francji. Megane stanowi ok. 50% sprzedaży samochodów elektrycznych marki, która wynosi 48 000 sztuk. W drugim półroczu 2023 roku rozpocznie się sprzedaż Megane na rynkach pozaeuropejskich: w Turcji i Brazylii.
SILNY WZROST SPRZEDAŻY W SEGMENTACH O WYSOKIEJ WARTOŚCI DODANEJ
Gama modeli z segmentu C ma coraz większy udział w łącznej sprzedaży marki Renault. Ich sprzedaż zwiększyła się o 42% do 136 195 sztuk. Ten sukces marka zawdzięcza modelom Renault Austral z 39 495 sprzedanymi samochodami i Renault Arkana, które poprawiło swój wynik dzięki sprzedaży 41 821 sztuk w pierwszych sześciu miesiącach tego roku.
Pomimo utrzymujących się trudności z zaopatrzeniem marka Renault zrealizowała cel sprzedaży dla klientów indywidualnych i utrzymuje ją na optymalnym poziomie ponad 50% udziału w łącznej sprzedaży samochodów. W pierwszym półroczu 2023 roku miks dystrybucji osiągnął 51%. To o 8 punktów więcej od średniej rynkowej (43%).
WZROST NA RYNKU SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH
Marka uzyskuje też doskonałe wyniki na rynku samochodów dostawczych, gdzie może się poszczycić dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Globalna sprzedaż wyniosła 186 000 samochodów (+21,5%). W Europie wzrosła o 25,4% do 144 250 sztuk przy średnim wzroście rynkowym 11,7%.
Ten świetny wynik jest owocem sukcesu flagowych modeli marki: Kangoo (+11,7%), Express (+48,9%), Master (+13,8%) i Trafic (+36%), które są liderami w swoich segmentach.
Również w Ameryce Łacińskiej marka odnotowała większy wzrost (+19%, 27 833 sprzedane samochody) niż średnia rynkowa 11,9%, dzięki dobrym wynikom modeli Oroch (+36,8%), Kangoo (+21,9%) i Master (+15,9%).
Renault jest także od 12 lat pionierem na rynku zelektryfikowanych samochodów dostawczych z modelami Kangoo i Master. Marka będzie kontynuować dynamiczny rozwój wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Trafic Van E-Tech oraz dzięki nowemu furgonowi wyposażonemu w różne rodzaje napędu, który zostanie zaprezentowany pod koniec roku.
TEN ROK ROZPOCZĘLIŚMY MOCNYM AKCENTEM – NASZE WYSIŁKI ZAPEWNIŁY NAM ODZYSKANIE DRUGIEGO MIEJSCA W EUROPIE. TO WYNIK SUKCESU AUSTRALA, MEGANE E-TECH ELECTRIC, A TAKŻE ZAANGAŻOWANIA NASZEJ SIECI I PRACOWNIKÓW RENAULT. W DRUGIM PÓŁROCZU JESZCZE PRZYSPIESZYMY, WPROWADZAJĄC NOWEGO RENAULT ESPACE, NOWE CLIO I NOWĄ ARKANĘ.
Fabrice Cambolive
Dyrektor generalny marki Renault
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.