Komunikat Prasowy
DOSKONAŁE WYNIKI CZTERECH FLAGOWYCH MODELI MARKI
Dacia Sandero sprzedała się w liczbie 138 978 sztuk, czyli o 24% więcej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Sandero utrzymało swoją pozycję najczęściej kupowanego samochodu przez klientów indywidualnych w Europie, którą zajmuje od 2017 roku.
Sprzedaż Dacii Duster (111 891 sprzedanych sztuk) zwiększyła się o 13% w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku. Model utrzymał swoją pozycję na podium w segmencie SUV-ów na rynku klientów indywidualnych w Europie.
Dacia Jogger sprzedała się w pierwszym półroczu w liczbie 50 569 sztuk, a jej łączna sprzedaż od debiutu rynkowego przekroczyła próg 100 000 samochodów. Napęd hybrydowy cieszy się niesłabnącym sukcesem. Wybiera go co czwarty klient.
Spring ze sprzedażą 27 438 sztuk odnotował wzrost o 38% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Model plasuje się niezmiennie w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w Europie na rynku klientów indywidualnych.
DOSKONAŁE WYNIKI NA WSZYSTKICH DUŻYCH RYNKACH EUROPEJSKICH
Sprzedaż Dacii w Europie wzrosła o 29,5% przy średnim wzroście rynkowym 17,5%.
Udział marki w rynku wyniósł 4,5%. To o 0,4 punktu więcej w porównaniu z pierwszym półroczem 2022.
Dacia umocniła swoją pozycję w swoim tradycyjnym sektorze klientów indywidualnych i po raz pierwszy znalazła się na drugim miejscu w rankingu z udziałem 8,4% w tym segmencie. Warto przypomnieć, że w 2022 roku marka zdobyła rekordowy udział 7,6% w rynku samochodów osobowych kupowanych przez klientów indywidualnych.
We Francji, która jest największym rynkiem zbytu Dacii., w pierwszym kwartale tego roku zarejestrowano 81 415 nowych samochodów osobowych i dostawczych marki, co daje wzrost o 25% w stosunku do poprzedniego roku. Udział Dacii w rynku samochodów osobowych wzrósł do 0,7 punktu do 9,1%. Marka umocniła zajmowaną trzecią pozycję na francuskim rynku samochodów osobowych.
W segmencie klientów indywidualnych Dacia wywalczyła pierwsze miejsce z udziałem 16,3% w rynku. To znaczy, że co szósty klient indywidualny wybrał Dacię. Cztery modele marki znalazły się w pierwszej dziesiątce w rankingu: Sandero na pierwszym miejscu, Duster na czwartym, Spring na szóstym i Jogger na dziesiątym.
We Włoszech Dacia sprzedała w ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2023 roku 47 798 samochodów osobowych i dostawczych, co daje wzrost o 26%. Udział marki w rynku samochodów osobowych wyniósł 5,6% (+0,1 punktu).
W segmencie klientów indywidualnych Dacia wywalczyła sobie po raz pierwszy w historii pierwsze miejsce we Włoszech z udziałem 9,7%. Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem dla klientów indywidualnych w tym kraju.
W Niemczech łączna sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych marki wyniosła 34 862 sztuki. To o 41% w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku. Udział marki w rynku samochodów osobowych wzrósł o 0,5% i wynosi 2,5% rynku. W segmencie klientów indywidualnych Dacia wywalczyła sobie po raz pierwszy w historii trzecie miejsce w tym kraju z udziałem 5,7% Aż trzy modele marki znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów: Sandero na trzecim miejscu, Duster na czwartym i Jogger na dziesiątym.
Również w Hiszpanii Dacia odnotowała w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku duży wzrost o 40% i sprzedała łącznie 24 816 samochodów osobowych i dostawczych. Udział marki w rynku samochodów osobowych wzrósł o 0,6% i wynosi 4,9% rynku. Najlepiej sprzedającym się modelem na tym rynku jest Sandero.
W segmencie klientów indywidualnych Dacia uplasowała się na czwartym miejscu, z udziałem 9,1% w rynku.
W Rumunii w pierwszej piątce samochodów w pierwszym półroczu 2023 znajdują się same modele Dacii. Marka sprzedała 24 733 samochody osobowe i dostawcze. To wzrost o 51%. Udział Dacii w rynku wyniósł 33,4%, co daje wzrost o 5,7 punktu w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
W segmencie klientów indywidualnych Dacia zdobyła rekordowy udział 40,8% w rynku.
DACIA − DALSZY WZROST I KONTYNUACJA STRATEGICZNEJ OFENSYWY
W pierwszym półroczu 2023 roku Dacia kontynuowała dynamiczną ofensywę za pośrednictwem czterech flagowych modeli, w których pojawiła się nowa wersja wyposażenia Extreme doskonale oddająca outdoorowy charakter marki. Nowa wersja odniosła niekwestionowany sukces i w ciągu kilku miesięcy zebrała ponad 45 000 zamówień.
To świadczy o bardzo wysokiej akceptacji nowego pozycjonowania marki przez klientów.
Dziś Dacia kontynuuje rozwój w świecie sportu. Marka zapowiedziała start swojego zespołu w rajdowych mistrzostwach świata samochodów terenowych na prototypowych modelach wykorzystujących paliwo syntetyczne produkowane przez Aramco. Ich kulminacyjnym punktem będzie rajd Dakar w 2025 roku.
Dacia została również głównym partnerem biegów UTMB® World Series i sponsorem tytularnym biegu Dacia UTMB® Mont-Blanc.
„Dacia pisze dalszy ciąg swojej success story – łączna sprzedaż marki osiągnęła 24-procentowy wzrost. Po raz pierwszy w swojej historii Dacia znalazła się na drugim miejscu na europejskim podium sprzedaży do klientów indywidualnych. To najlepiej świadczy o tym, że nasza strategia znakomicie wpisuje się w potrzeby klientów.
Doskonałe wyniki to również efekt stałej ewolucji marki, która obecnie wchodzi do świata sportów. Myślę tutaj o rajdach terenowych z wykorzystaniem paliw syntetycznych i rozwoju współpracy z UTMB® World Series”.
Xavier Martinet, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Dacii
Ogólnoświatowa sprzedaż w pierwszym półroczu 2023 roku (samochody osobowe i dostawcze):
DACIA Sandero 138 978
DACIA Duster 111 891
DACIA Jogger 50 569
DACIA Spring 27 438
DACIA Logan 14 152
Inne 2 404
Total 345 432
* Sprzedaż samochodów osobowych klientom indywidualnym w Europie (źródło: Dataforce, lista państw europejskich dysponujących danymi na temat sprzedaży dla poszczególnych segmentów klientów) obejmuje następujące kraje: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.