Komunikat Prasowy
Od piątku, 9 czerwca br. – daty pierwszej prezentacji samochodu pokazowego A424_β – Alpine przyspiesza przygotowania do inauguracji przyszłego modelu LMDh, który będzie startował w najwyższej kategorii Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (FIA WEC).
Model A424, będący owocem bezprecedensowej współpracy między działem designu i działem wyścigów Alpine, jest wierny wizji marki ujawnionej podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. A424. Kwintesencja sportowego ducha Alpine, już w przyszłym roku rzuci wyzwanie najbardziej prestiżowym markom w branży sportów motorowych swoim unikalnym designem podkreślonym wyrazistą i kultową sygnaturą świetlną. Prototyp, zaskakujący uderzającą czystością i dynamiką kształtów, będzie również pierwszym modelem Alpine wkraczającym w epokę napędów hybrydowych w tej dyscyplinie sportu.
PIERWSZY UDANY ROZRUCH
Aby sprostać postawionemu wyzwaniu w wiodącej kategorii wyścigów, Alpine spędza bieżący letni sezon sportowy za kulisami. Silnik Alpine A424, dostrajany i testowany od kilku miesięcy na stanowiskach badawczych, zbliża się do ostatecznej konfiguracji dzięki pracom przeprowadzonym wspólnie z firmą Mecachrome. Ten silnik V6 o pojemności 3,4 litra z pojedynczym turbodoładowaniem, rozwijający moc 500 kW (675 KM) wymaganą przepisami i współpracujący ze skrzynią biegów Xtrac, właśnie trafił do warsztatów firmy Oreca i zostanie zamontowany na ramie nośnej pierwszego egzemplarza A424.
Po dostarczeniu silnika do warsztatów firmy, główny nacisk położono na sfinalizowanie jego montażu, weryfikację poprawności działania systemów elektrycznych, elektronicznych i hybrydowych oraz poprawności procedur sterowania pracą A424. Pierwszy rozruch silnika odbył się w środę, 5 lipca br. o godzinie 12.15. Gdy zespół napędowy zbudził się po raz pierwszy do życia pod maską, wydał z siebie brzmienie, które było wspaniałą nagrodą za wysiłki wszystkich specjalistów przy nim pracujących, a jednocześnie sygnałem do rozpoczęcia fazy dopracowywania i dostrajania bolidu.
W tym samym czasie zespół konstruktorów przeprowadził pierwsze sesje na symulatorze – specjaliści pracowali nad sprawdzaniem spójności elementów symulowanego modelu A424, jego oprogramowania pokładowego i opon, poprzedzającym analizę wstępnych ustawień dokonanych w warunkach rzeczywistych podczas pierwszych jazd. Zespół konstruktorów wykorzystał również te dwa dni, aby przeprowadzić symulację przebiegu wyścigu i sprawdzić poprawność dokonanych wyborów pod względem konfiguracji, danych, telemetrii i łączności.
PRÓBA GENERALNA
Kolejny etap będzie poświęcony początkowym fazom dopracowywania modelu A424, poczynając od dwóch prób generalnych. Pierwsza z nich odbędzie się na początku sierpnia, w celu sprawdzenia poprawności koncepcji i upewnienia się co do prawidłowego działania systemów. W drugiej połowie sierpnia odbędzie się druga próba generalna, podczas której badane będzie nadwozie w jego pierwotnym kształcie.
Po pierwszych jazdach zorganizowana zostanie pierwsza sesja testów, poprzedzająca zaplanowane na drugą połowę roku jazdy na wiodących torach wyścigowych, w tym na torach Paul Ricard, Motorland Aragón, Jerez i Portimão.
Aby zapewnić sobie możliwie jak najsilniejszą pozycję, marka Alpine nawiązała współpracę z licznymi firmami, wiodącymi w swoich branżach: Oreca w zakresie ram nośnych, Mecachrome w zakresie silników oraz ze stajnią Signatech Philippe'a Sinaulta w zakresie eksploatacji na torze wspólnie z konstruktorami z Alpine Racing.
Partnerzy, ożywieni duchem rywalizacji, będą wspólnie dążyć do osiągnięcia celów wyznaczonych dla każdego etapu modyfikacji, zwiększania niezawodności oraz optymalizacji osiągów A424 w następnych tygodniach, aby doprowadzić ambitny program do pomyślnego końca. Podczas każdej jazdy wszyscy będą skupiać się na tych kluczowych kwestiach i dostrajaniu A424 przed stawieniem czoła niezwykle groźnej konkurencji w nowej „złotej epoce” wyścigów długodystansowych.
Równocześnie podjęte zostaną pierwsze kroki zmierzające do uzyskania homologacji samochodu przez FIA i IMSA. Jest to tym istotniejsze, że te dwie instytucje ustalać będą parametry techniczne dla samochodu z wyjątkiem kilku punktów bardzo rygorystycznie określonych w obowiązujących przepisach. Wyścig z czasem marki Alpine, rozpoczęty wraz z ogłoszeniem startu bolidu w najbardziej prestiżowej kategorii wyścigowej WEC w dniu 5 października 2021 roku, nabiera coraz żywszego tempa. Do pierwszego startu A424 na dystansie 1812 kilometrów w Katarze 2 marca 2024 roku zostało 215 dni.
Bruno Famin, dyrektor Alpine Motorsports, powiedział: Naprawdę nie możemy się już doczekać kibicowania pierwszym okrążeniom Alpine A424. To dopiero tam, na torze, samochód naprawdę ożyje po wielu miesiącach zakulisowej, ciężkiej pracy zespołu Alpine Racing i naszych firm partnerskich. Program przebiega zgodnie z pierwotnym planem, z pierwszym odpaleniem silnika i pierwszymi sesjami na symulatorze. Wkraczamy teraz w fazę, w której celem jest dogłębne sprawdzenie działania przyjętych ustawień bolidu, aby go dostroić, uczynić niezawodnym, zoptymalizować pod każdym względem i ocenić różne możliwe opcje techniczne. Etapy już zakończone były jedynie pierwszymi krokami, a większość pracy pozostaje jeszcze do wykonania. Zespoły Alpine Racing i Signatech wykorzystają teraz swoje rozległe kompetencje i doświadczenie, by systematycznie zwiększać tempo prac przy dopracowywaniu A424 w okresie letnim i w następnych miesiącach.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.