Stories
Historia każdego klienta i jego samochodu zawsze zaczyna się od nazwy, a konkretniej – od skojarzeń i emocji, jakie ta nazwa może wywołać. Nazwy aut z segmentu SUV-ów i crossoverów często budowane są w taki sposób, by kojarzyły się w pierwszej kolejności z solidnością i zwinnością.
W przypadku Renault było już wiele modeli, których nazwy przyciągały uwagę dźwiękiem „K”: Koleos (2008), Captur (2013), Kaptur (2016), Kadjar (2015), Kwid (2015) i Kiger (2021). Renault Kardian, pierwszy model z przyszłej gamy przeznaczonej na rynki pozaeuropejskie, w pełni wpisuje się w tę serię nazw o mocnym brzmieniu.
Renault Kardian uzupełnia gamę nazw naszych modeli i jest ilustracją strategicznego planu Renaulution na rynkach pozaeuropejskich. Wymawiamy tę nazwę na sposób francuski, ponieważ Renault jest marką francuską – trochę tak jak French Touch.
Sylvia Dos Santos, odpowiedzialna za strategię nazw w dyrekcji marketingu globalnego marki Renault
Nazwa będąca synonimem ochrony i żywiołowości
Korzenie nazwy Renault Kardian tkwią jednak w języku angielskim. Istotnie, gdy słyszymy tę nazwę po raz pierwszy, wywołuje ona skojarzenie ze słowem „guardian” (strażnik), symbolizującym ochronę i solidność. To pierwsze wrażenie jest dodatkowo wzmocnione obecnością spółgłosek: „K”, „R” i „D”. Ale, jak wyjaśnia Sylvia, występuje tu również inne silne skojarzenie: To, co jest interesujące w nazwie Renault Kardian, to nawiązanie do żywiołowości i zwinności. Kojarzy się z pojęciem „cardio” (bicie serca), a przez to ze sportem, dynamiką i adrenaliną.
Jeśli chodzi o łagodniejsze dźwięki w tej nazwie, da się je powiązać z innymi emocjami: Nazwa Kar-dian, zbudowana wokół dwóch liter „A”, odnosi się również do aspektów bezpieczeństwa naszego samochodu – wyjaśnia Sylvia.
I wreszcie, gdy przyjrzeć się pierwszej sylabie nazwy „Kardian”, to przy jej wymawianiu usłyszymy słowo „car” (samochód). Trudno o znalezienie bardziej symbolicznego hasła!
Kolejny etap planu strategicznego Renaulution
Kardian umacnia obecność Renault na rynkach pozaeuropejskich. Wkrótce auto zadebiutuje na rynkach Ameryki Łacińskiej, obok Alaskana i Orocha, by w następnej kolejności trafić na pozostałe rynki świata: Ten samochód jest ilustracją planu strategicznego Renaulution na rynkach pozaeuropejskich – wkracza na nie z nazwą kojarzącą się z zaawansowanymi technologiami, bezpieczeństwem, jeszcze większą przyjemnością jazdy i zwinnością – podsumowuje Sylvia.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.