Komunikat Prasowy
Renault ponownie zostało najlepszą siecią dilerską w Polsce wśród marek popularnych, uzyskując znakomite oceny przyznane przez audytorów i osiągając wskaźnik spełniania standardów na poziomie 94,2%. Renault potwierdziło tym samym najwyższą jakość swoich usług, a triumf jest tym cenniejszy, że konkurencja w tej grupie jest bardzo mocna i to rewelacyjny rezultat. Renault od kilku lat zdobywa świetne noty, spełniając surowe wymogi testu i plasując się finalnie na wysokich pozycjach rankingu.
Tegoroczny, jubileuszowy Wielki Test Salonów Auto Świata* odbył się już po raz 20 i trwał od czerwca do sierpnia. Wzięło w nim udział w sumie 339 salonów z całego kraju, badaniem objęto 25 najpopularniejszych marek samochodów, w tym 16 marek popularnych i 9 marek premium. Był to największy test pod względem liczby badanych marek. Wielkość próby dla każdej marki wynosiła 30% sieci autoryzowanych salonów sprzedaży nowych samochodów, jednak nie mniej niż 10 lokalizacji na markę.
Jak wyłania się najlepsze salony samochodowe? Metoda jest prosta. Ekspert w roli tzw. tajemniczego klienta umawia się anonimowo na wizytę w salonie, a następnie szczegółowo weryfikuje i analizuje poziom obsługi klienta w wybranych kategoriach. Sprawdzano i oceniano kilkadziesiąt różnych parametrów w trzech priorytetowych kategoriach: „Organizacja salonu”, „Obsługa klienta” oraz „Jazda testowa”.
Audytorzy odwiedzili 21 autoryzowanych salonów Renault w różnych częściach Polski. W kategorii „Organizacja salonu” marka otrzymała notę aż 99% – 20 na 21 zbadanych salonów wypadło doskonale, uzyskując w tej kategorii 100%. Również maksymalną oceną może pochwalić się 18 na 21 sprawdzonych salonów za wręcz idealne spełnienie kryteriów związanych z możliwością odbycia jazd testowych, co dało finalnie wynik na poziomie 99,3%. W trzeciej kategorii, „Obsługa klienta”, Renault uzyskało bardzo wysoką notę 92,1%. Warto podkreślić, że 5 spośród 21 zbadanych salonów marki może poszczycić się najwyższą oceną 100% we wszystkich kategoriach, natomiast kolejne 12 salonów uzyskało ponad 90%.
Od lat staramy się, aby nasza sieć spełniała jak najwyższe standardy. Cały czas wprowadzamy nowe rozwiązania, tym bardziej cieszy nas, że sama organizacja naszych salonów została oceniona na 99%. Staramy się być marką, która jest blisko klienta i odpowiada na jego potrzeby. Słuchamy naszych klientów i to właśnie dzięki nim się zmieniamy. Wprowadzamy też szereg narzędzi, jak na przykład możliwość odbycia 24-godzinnych jazd testowych hybrydą, tak aby klient mógł sam, na własnych warunkach, przetestować auto przed zakupem. Gratuluję naszej sieci autoryzowanych partnerów, ponieważ kolejny rok stanęliśmy na podium tak ważnego dla nas testu – Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Renault i Dacia w Polsce.
Nagrody za najlepsze wyniki w tegorocznej edycji badania Wielki Test Salonów, realizowanego wspólnie z redakcją Auto Świat, zostały wręczone podczas konferencji „MOTOMORFOZA” organizowanej przez Minds & Roses.
Statuetkę dla Renault odebrał Grzegorz Czarnecki, zastępca dyrektora wykonawczego ds. sprzedaży samochodów w Polsce, Renault Polska.
* Wielki Test Salonów 2023 redakcji Auto Świat zrealizowano we współpracy z agencją badawczą Minds & Roses.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.