Komunikat Prasowy
W dniach 26-28 września odbędzie się Kongres Nowej Mobilności − największe wydarzenie zrównoważonego transportu w regionie CEE, które zgromadzi ponad 300 mówców z całego świata. Kongres Nowej Mobilności to konferencja i targi zeroemisyjnych technologii w transporcie. W czasie kongresu odbędą się debaty, warsztaty oraz prezentacje najważniejszych wyzwań i trendów związanych z rozwojem sektora e-mobility. Wśród wystawców znajdzie się Renault z Masterem E-Tech 100% electric, który zostanie pokazany na stoisku marki.
28 września w panelu poświęconym H2 in Transport udział weźmie David Holderbach, CEO HYVIA. David Holderbach zaprezentuje proponowane przez spółkę kompleksowe rozwiązania w zakresie mobilności opartej na wodorze, obejmujące produkcję, magazynowanie i dystrybucję ekologicznego wodoru oraz opowie o wiodącej roli tych rozwiązań w zakresie działań na rzecz transformacji energetycznej.
W panelu Batteries Recycling Initiative Central Europe (BRICE) wystąpi Andrzej Gemra, ekspert ds. elektromobilności Renault Polska, który przedstawi, w jaki sposób dzięki odpowiedzialnemu pozyskiwaniu surowców na poziomie produkcyjnym oraz zapewnieniu efektywnego okresu eksploatacji i finalnemu recyklingowi Grupa Renault tworzy akumulatory niskoemisyjne, nadające się do naprawy i recyklingu.
HYVIA (spółka joint venture Renault i Plug) opracowuje na potrzeby klientów biznesowych i samorządów lokalnych gamę lekkich samochodów dostawczych Renault napędzanych wodorem.
Pierwszym z pojazdów opracowanych wspólnie z HYVIA jest Renault Master Van H2-Tech, które zostało wprowadzone na rynek pod koniec 2022 roku i posiada zasięg 400 km dzięki zbiornikom zawierającym łącznie 6,4 kg wodoru (4 zbiorniki po 1,6 kg).
Według Grupy Renault pojazdy z napędem wodorowym zaspokajają obecne potrzeby w zakresie flot firmowych i biznesowych. Wspólnie ze swoją spółką joint venture, HYVIA, Grupa Renault przygotowuje ofertę skierowaną do kierowców pokonujących długie trasy, mierzących się w swojej pracy z obecnie obowiązującymi przepisami ograniczającymi dostęp do centrów miast oraz często poruszających się na tych samych trasach i wyruszających z tego samego miejsca (magazyn) usytuowanego w pobliżu stacji tankowania wodoru.
Strategia Zrównoważonego Rozwoju Grupy Renault zakłada cel osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku w Europie i do 2050 roku na świecie. Cel ten Grupa zamierza osiągnąć poprzez rozwój napędu wodorowego jako uzupełnienia dla aut z napędem w 100% elektrycznym.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.