Komunikat Prasowy
● HYVIA, wpisująca się swoją działalnością w mechanizm wzmacniania potencjału europejskiego przemysłu IPCEI (ang. Important Projects of Common European Interest), opiera się na zespole 130 pionierów, którzy we współpracy z solidnymi partnerami stworzyli warunki do dynamicznego rozwoju sfery handlowej, obsługi posprzedażnej, prac inżynieryjnych oraz produkcji, i zbudowała sieć kontaktów ze wszystkimi liczącymi się podmiotami w sektorze H2, w szczególności z Hydrogen Europe i France Hydrogène.
● Już obecnie wspólnie z HYVIĄ na ścieżkę rozwoju mobilności wodorowej wkroczyło szereg pionierskich podmiotów, takich jak: Orange, Engie, Equans, Chronopost i Alpine we Francji / GP Groot, Warmtebouw i Pot Verhuizingen w Holandii / Airbus, Hamburger Hafen und Logistik AG, Packeta i Maximator Hydrogen GmbH w Niemczech.
● HYVIA poinformowała o nawiązaniu współpracy z Atawey, liderem na rynku stacji tankowania wodoru, w celu stworzenia nowej oferty: HYWELL™.
● HYVIA umacnia również współpracę partnerską z firmą HYSETCO.
● Mobilność wodorową oferowaną przez firmę HYVIA wspiera już obecnie, poprzez zapewnienie obsługi posprzedażnej pojazdów napędzanych wodorem, wielu pionierskich dealerów, takich jak: Renault Rungis Renault Lyon Sud we Francji oraz Stam Amersfoort, Terwolde Groningen, Bochane Arnhem i Van Mossel Rotterdam w Holandii.
● Aby móc stawić czoła wyzwaniom technologicznym, HYVIA współpracuje również z partnerami przemysłowymi, takimi jak FORVIA, Bosch, Garrett Motion, AVL i Plastic Omnium.
Renault jest pionierem elektromobilności od 2009 roku, HYVIA jest pionierem mobilności wodorowej od 2021 roku. Droga pioniera jest pasjonująca, pełna trudności, sukcesów i niewiadomych. Wodór będzie jednym z kluczowych nośników energii w mobilności jutra. Sektor napędu wodorowego dynamicznie się rozwija, ale wciąż jest na etapie tworzenia, pełen sprzeczności co do priorytetów. Pionierski zespół HYVII od ponad 2 lat codziennie staje w obliczu poważnych wyzwań. To ścieżka mająca swój ludzki, technologiczny i produkcyjny wymiar, pokonywana we współpracy z Grupą Renault i firmą Plug, a także ze wszystkimi naszymi firmami partnerskimi na drodze do mobilności wodorowej jutra.
David Holderbach, dyrektor generalny HYVIA
HYVIA czyni postępy. Mamy konkretne osiągnięcia. Nasz duży furgon z napędem wodorowym – Renault Master Van H2-TECH – zaprojektowany przez HYVIĘ, już krąży po drogach Europy. Czasopismo „Kilomètres Entreprise”, wiodące francuskie czasopismo poświęcone flotom pojazdów, przyznało mu nagrodę ciężkiego pojazdu dostawczego roku 2023. Nagroda jest wyrazem uznania dla innowacyjności, dla kompletnego ekosystemu stworzonego przez HYVIĘ i dla pionierskiego podejścia do mobilności wodorowej. Oferta mobilności wodorowej obejmuje rozwiązania w zakresie tankowania wodoru, serwisowania pojazdów i formuł finansowania zakupu. Nasza linia montażu i testowania ogniw paliwowych już działa. Właśnie zakończyliśmy także montaż elektrolizera do niskoemisyjnej produkcji wodoru. A to dopiero początek tej ambitnej przygody.
Mehdi Ferhan, dyrektor operacyjny HYVIA
HYVIA tworzy nową ofertę mobilności wodorowej – pionierskiej, ale już dojrzałej i dającej poczucie pewności i bezpieczeństwa – przynoszącą nową wartość dodaną naszym klientom biznesowym zaangażowanym w transformację energetyczną. Nasza oferta to nie tylko sam samochód dostawczy Renault Master Van H2-TECH napędzany wodorem, ale także liczne rozwiązania, stworzone na miarę i dostosowane do intensywnego użytkowania pojazdów przez naszych klientów, łącznie ze stacjami tankowania wodoru i formułami finansowania zakupu pojazdów. Nasza oferta jest już dostępna na najbardziej dojrzałych rynkach europejskich: francuskim, holenderskim, niemieckim i hiszpańskim. W najbliższym czasie obejmie ona kolejne kraje w miarę rozbudowywania się sektora wodorowego i intensyfikacji naszych działań handlowych.
Julien Etienne, dyrektor ds. zarządzania zmianami HYVIA
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.