Komunikat Prasowy
10 października 2023 r. w Centrum Nauki Kopernik odbyła się konferencja Eco-Miasto oraz uroczysta gala konkursu Eco-Miasto, podczas której wręczono nagrody. Wydarzenia były okazją do wysłuchania wystąpień i dyskusji na temat zielonej transformacji oraz roli mieszkańców w budowaniu przyjaznych miast.
W konferencji Eco-Miasto wziął udział m.in. prof. Carlos Moreno, dyrektor Katedry Przedsiębiorczości i Innowacji Uniwersytetu Panthéon-Sorbonne, który w wykładzie „Miasta przyszłości dla dobra ludzi i planety” szczegółowo omówił ideę miast jako ośrodków bliskości, gdzie musimy godzić styl życia ze środowiskiem naturalnym. Co powinno być priorytetem miast przyszłości? Na to pytanie odpowiadali uczestnicy dyskusji „Miasta przyszłości (przyjazne) dla ludzi, ludzie dla miast”.
W dyskusji brał udział m.in. Andrzej Gemra, Ekspert ds. Public Affaires & Elektromobilności Grupy Renault, który podkreślił, że zrównoważona mobilność miejska oznacza podejście miast do transportu i przemieszczania się w sposób, który pozwoli zminimalizować negatywne skutki dla środowiska, społeczeństwa i gospodarki, jednocześnie zapewniając wygodne i efektywne metody podróżowania w mieście. Indywidualny, zeroemisyjny transport samochodowy w miastach przyszłości powinien być uzupełnieniem rozwiniętego, zeroemisyjnego transportu publicznego oraz mikromobilności w połączeniu ze strefami czystego transportu.
Na wieczornej gali ogłoszono wyniki konkursu Eco-Miasto 2023. Renault jest fundatorem specjalnej nagrody dla laureatów w kategorii Zrównoważona mobilność dla miast poniżej i powyżej 100 tys. mieszkańców: Renault Megane E-Tech 100% electric do dyspozycji miasta na miesiąc.
Nagrodę w kategorii Zrównoważona mobilność wręczył Andrzej Gemra, Ekspert ds. Public Affaires & Elektromobilności Grupy Renault. W tym roku nagrodzone zostały miasta:
● Ostrowiec Świętokrzyski (miasto do 100 tysięcy mieszkańców) za zaangażowanie w rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej, inwestycje w infrastrukturę i usługi transportu publicznego, a także za konsekwentne podejście do ekologicznego transportu. Nagrodę odebrał Artur Łakomiec, Wiceprezydent Miasta.
● Rybnik (miasto powyżej 100 tysięcy mieszkańców) za innowacyjne podejście do transportu zbiorowego, w tym zakup autobusów elektrycznych oraz budowę ogólnodostępnej stacji zasilania pojazdów wodorem. Miasto prowadzi także działania zachęcające mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego. Nagrodę odebrał Piotr Kuczera, Prezydent Miasta.
Dziś skala wyzwań klimatycznych i pilna potrzeba wspólnych działań nie podlegają już dyskusji. Grupa Renault wnosi konkretny i szeroko zakrojony wkład w redukcję emisji dwutlenku węgla, dążąc do osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2040 roku i na całym świecie do 2050 roku. Nasz udział w projekcie Eco-Miasto wpisuje się w strategię koncernu. Cieszymy się, że możemy wspierać zrównoważony rozwój polskich miast oraz polepszenie komfortu życia ich mieszkańców. Imponujące jest to, jak mały pomysł sprzed 10 lat rozrósł się w wielki projekt, który łączy działania różnych sektorów. Cieszę się, że wspólnie podjęliśmy to wyzwanie! – Agata Szczech, Dyrektor Komunikacji East, Grupa Renault.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.