Komunikat Prasowy
Pojazdy elektryczne mają wyższy moment obrotowy, co zapewnia natychmiastową moc przy ruszaniu i wymaga od kierowców przyzwyczajenia i nieco większego wyczucia. Jeśli ktoś nigdy wcześniej nie jeździł z automatyczną skrzynią biegów, na początku zalecam wolniejszą jazdę i pewne trzymanie nogi na podnóżku, żeby uniknąć wciśnięcia hamulca w taki sposób jak pedału sprzęgła – wyjaśnia Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
Jazda samochodem elektrycznym zachęca do bardziej świadomego i ekonomicznego prowadzenia. Im większa prędkość, tym większa ilość energii potrzebna do jej utrzymania. Kierowcy mogą łatwo zobaczyć, jak styl jazdy wpływa na poziom energii w baterii i jak na przykład płynna jazda może ograniczyć częstotliwość ładowania lub wydłużyć liczbę kilometrów przejechanych na jednym ładowaniu. Nie chodzi tylko o płynną jazdę, należy też nauczyć się wykorzystywać hamowanie regeneracyjne, czyli odzyskiwanie energii podczas hamowania. Jeżdżąc autem elektrycznym, dobrze jest świadomie korzystać z trybów rekuperacji (odzyskiwania energii). Jeśli jedziemy autostradą, możemy ten tryb wyłączyć, natomiast przy jeździe po mieście tryb rekuperacji może nam w wielu sytuacjach zastąpić tradycyjne zwalnianie za pomocą hamulca nożnego – dodaje dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
Pojazdy EV zwykle wyposażone są w funkcje, które optymalizują zużycie energii. Mają one wpływ na niektóre urządzenia samochodu (ogrzewanie, klimatyzację, układ wspomagania i in.) oraz na czynności związane z prowadzeniem. Zasięg można również zwiększyć dzięki wstępnemu ogrzaniu lub ochłodzeniu wnętrza. Gdy samochód jest podłączony do gniazda ładowania, istnieje możliwość zdalnego zaprogramowania temperatury w momencie wyjazdu. Pomimo tego, że dzięki postępowi technologicznemu zasięgi aut elektrycznych rosną z roku na rok, to w przypadku dłuższej trasy lepiej zaplanować podróż, uwzględniając ewentualny postój na stacji ładowania po drodze. Na przykład Renault Megane E-Tech electric posiada planer podróży – funkcję predykcyjną, która pozwala dostosowywać się w czasie rzeczywistym do warunków podróży i prowadzić do dostępnych punktów ładowania.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.