Komunikat Prasowy
Renault Kardian is a compact urban B-segment vehicle with Renault’s DNA at the heart of its design, both in its style and its equipment. Its front end showcases the brand’s new stylistic identity, featuring the “Nouvel’R” logo and a new signature lighting pattern.
Resolutely modern, Kardian boasts innovations and features usually reserved for higher segment vehicles – 17-inch rims, a high console with an “e-shifter” gear selector, as well as MULTI‑SENSE settings offering different driving modes and eight ambient lighting options. Renault Kardian is also equipped with six airbags, as well as 13 advanced driver-assistance systems (ADAS) such as a blind spot warning system and a multi-view camera system.
Kardian inaugurates a new Renault platform that is modular and highly versatile and will enable the development of a diverse range of models for a number of non-European markets. At launch, Kardian will feature an innovative mechanical combination in South America Kardian will be launched with a 1.0-litre three-cylinder turbocharged of 125 hp with 220 Nm of torque direct injection engine coupled with an Efficient Dual Clutch (EDC) automatic transmission.
Backed by its long-standing industrial presence in several regions worldwide, Renault will produce Kardian at the Curitiba plant in Brazil first, then, thanks to the agility and flexibility of our industrial system, at the Casablanca (SOMACA) plant in Morocco.
With the Renault Brand International Game Plan 2027, we aim to transform the Renault brand worldwide by demonstrating a relentless commitment to delivering value to our cysters. Kardian – the first of eight models we will launch between now and 2027 – perfectly embodies this plan in the B segment, setting the stage for a broader offensive in the C and D segments.
Fabrice Cambolive, CEO of the Renault Brand
Renault’s entire DNA and expertise are present in Kardian, with the new design style and technologies that are innovative for the segment, useful and well-thought-out and bring considerable value to our customers. This vehicle clearly reinforces and modernises our B-segment range – first in Latin America, then in other markets such as Morocco.
Bruno Vanel, VP Renault Brand, Product Performance
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.