Stories
Innowacyjny, mocniejszy, bardziej kompaktowy i przyjazny dla środowiska silnik elektryczny Made-in-France. Grupa Renault i firma Valeo połączyły swoje know-how na potrzeby stworzenia silnika elektrycznego nowej generacji. Dzięki regularnym kontaktom między producentem samochodów a dostawcą wyposażenia dla branży motoryzacyjnej ta współpraca partnerska, rozpoczęta w 2021 roku, szybko zamienia się we wspólny projekt rozwojowy. Każda ze stron wniosła do niego kluczowy komponent (Grupa Renault – wirnik, Valeo – stojan) oraz know-how w zakresie nowych technologii i procesów produkcyjnych. Prace nad tym zaawansowanym technologicznie silnikiem elektrycznym, oznaczonym jako E7A, są obecnie w toku.
Silnik elektryczny niezawierający metali ziem rzadkich i bardziej przyjazny dla środowiska
Renault jest pionierem i liderem w zakresie synchronicznych silników elektrycznych z uzwojonym wirnikiem (technologia EESM, skrót od Electrically Excited Synchronous Motor), które weszły do produkcji seryjnej wraz z debiutem rynkowym ZOE już w 2012 roku. Bogate know-how marki zostało wykorzystane do zaprojektowania dla nowego silnika elektrycznego E7A konstrukcji typu „wszystko w jednym”, dzięki której jest on o 30% bardziej kompaktowy przy porównywalnej mocy niż silniki aktualnie montowane w Megane E-Tech electric i New Scenic E-Tech electric, a także do opracowania technologii produkcji wirnika niewymagającej stosowania metali ziem rzadkich i zmniejszającej tym samym jego ślad węglowy o 30%. Dzięki wyborowi technologii wirników uzwojonych zamiast wirników z magnesami trwałymi Renault mogło zwiększyć efektywność energetyczną nowego silnika, zapewnić sobie bezpieczeństwo dostaw i zachować niezależność od krajów dostarczających magnesy i metale ziem rzadkich.
Większa moc i większa efektywność energetyczna
Ten silnik elektryczny trzeciej generacji przyczyni się również do skrócenia czasów ładowania akumulatorów trakcyjnych, ponieważ napięcie w nowym systemie zostanie zwiększone do 800 V, w porównaniu z obecnym standardem 400 V. Silnik ten będzie zarówno mocniejszy, jak i bardziej efektywny energetycznie dzięki stojanowi dostarczanemu przez firmę Valeo. Nowy silnik elektryczny E7A będzie rozwijał moc do 200 kW: to więcej mocy bez konieczności zużywania większej ilości energii elektrycznej. Ponadto w silniku tym zastosowana zostanie technologia Hairpin do montażu przewodów miedzianych, która jest specjalnością Valeo od 2010 roku.
Aktualnie silnik ten jest w fazie opracowywania. Przed nim jeszcze kilka etapów do pokonania przed wejściem do seryjnej produkcji. Uruchomienie wielkoseryjnej produkcji tego silnika nowej generacji przewidziane jest na koniec 2027 roku w zakładzie Grupy Renault w Cléon.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.