Komunikat Prasowy

Udostępnij

AMPERE - NOWY GRACZ NA RYNKU EUROPEJSKIM. ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

• Firma Ampere, utworzona w ramach strategicznego planu Renaulution Grupy Renault, stanowi ucieleśnienie wejścia Grupy w fazę rewolucji i jest wzorcem nowego modelu przedsiębiorstwa. • Ampere specjalizuje się w samochodach elektrycznych i oprogramowaniu, łączy 15-letnie doświadczenie w produkcji pojazdów elektrycznych z elastyczną organizacją firmy sprzyjającą promowaniu innowacji. • W skład zespołu zarządzającego utworzonego pod kierownictwem Luki de Meo, Dyrektora generalnego Ampere, wchodzą eksperci z różnych branż zarówno z Francji, jak i z innych krajów świata.

Boulogne, 8 listopada 2023 r. Firma Ampere, będąca wzorcową ilustracją trzeciej fazy planu strategicznego „Renaulution” Grupy Renault, właśnie rozpoczyna działalność i staje się pierwszym europejskim pure playerem, skupionym wyłącznie na produkcji samochodów elektrycznych i oprogramowaniu. Jej oficjalna inauguracja nastąpiła w dniu 1 listopada 2023 r.

W ramach wyzwań i możliwości związanych z transformacją przemysłu motoryzacyjnego i przeciwdziałania zachodzącym zmianom klimatycznym, Grupa Renault utworzyła Ampere, nowy wzorzec firmy motoryzacyjnej, stawiającej sobie za cel osiągnięcie pozycji europejskiego lidera na szybko rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych. Ampere, skupiająca się na rozwijaniu nowych technologii, prezentuje bardziej przekrojową strategię działania, zapewniającą jej większą elastyczność, szybkość reagowania i innowacyjność. Ma to na celu upowszechnienie samochodów elektrycznych w Europie poprzez oferowanie modeli, na które będzie stać szerokie grono klientów. Ampere opiera się na 15-letnim doświadczeniu w zakresie samochodów elektrycznych, a dzięki elastycznej i skutecznej strukturze organizacyjnej jest w stanie projektować w 100% elektryczne samochody na rynek europejski, zapewniające użytkownikom unikalne doznania z jazdy.

Ampere została stworzona z myślą o uwzględnieniu parametrów ESG w całym jej łańcuchu wartości: w tworzonych przez firmę produktach i usługach, ale także we wdrażanych procesach technologicznych poprzez rozwijanie niskoemisyjnej gospodarki o obiegu zamkniętym.

Projekt Ampere pod względem produkcyjnym, jak i technologicznym ma głęboki sens w Europie, w której Grupa Renault ma swoje korzenie i dysponuje unikalnym wachlarzem know-how oraz bogatym ekosystemem przemysłowym i technologicznym, umożliwiającym zabezpieczenie całego łańcucha wartości. Ampere obejmuje 11 lokalizacji na terenie Francji, w tym 4 obiekty przemysłowe – klaster ElectriCity, na który składają się trzy zakłady: w Douai, Maubeuge i Ruitz, a także zakład w Cléon.

Firma zatrudnia ponad 11 000 pracowników, w tym 35% inżynierów, którzy projektują, opracowują, produkują i wprowadzają na rynek bezpieczne i trwałe modele samochodów pod marką Renault oferujące wysokie osiągi. Wszyscy wspólnie angażują się z pasją w tę wielkoskalową operację przestawiania się na mobilność elektryczną.


Stworzyć już dzisiaj w pełni funkcjonalny nowy model przedsiębiorstwa, wyspecjalizowanego w zakresie samochodów elektrycznych i oprogramowania do nich: jak lepiej zilustrować naszą rewolucję i przebojowość naszych pracowników? Eksponować zrównoważoną wizję firmy i uwzględniać ją w każdym procesie i każdym produkcie. Opierać się na mocnych stronach Grupy i poddawać krytycznej analizie każdy sposób działania. Stworzyć zgrany zespół i pracować dla wszystkich. Zmobilizować nasze francuskie korzenie i stać się liderem w Europie. Eksponować nasze zobowiązania względem klientów, naszej planety i wszystkich jej mieszkańców. Program działania Ampere jest godzien ambicji Grupy, dlatego jestem niezwykle dumny z inauguracji tego ważnego etapu – powiedział Luca de Meo, Dyrektor generalny Ampere i Grupy Renault.


Identyfikacja wizualna łącząca dziedzictwo marki z transformacją

Logo Ampere bazuje na rombie, historycznym symbolu Renault, jego DNA, jego dziedzictwie ludzkim i przemysłowym. Składa się ono z kilku różnych rombów i jest odzwierciedleniem nowej struktury złożonej z szeregu małych, dynamicznych zespołów, z których każdy skupiony jest na jednej specjalności. Formacja tych rombów przywodzi na myśl ciągły ruch i dążenie do wspólnego celu.

Identyfikacja wizualna Ampere opiera się na trzech głównych kolorach – Scandium, Eigengrau i Silicon Grey – które wprowadzają równowagę między technologią a ciepłem, między innowacją a czynnikiem ludzkim.

Zespół kierownictwa o zróżnicowanych kompetencjach

Zespół zarządzający skupiony wokół Luki de Meo, dyrektora generalnego Ampere, składa się z czołowych postaci z Grupy Renault oraz – ogólniej ujmując – ze świata motoryzacji, a także z międzynarodowych firm technologicznych.

Na szczeblu korporacyjnym

-Josep-Maria Recasens, Dyrektor operacyjny

oCléa Martinet, Dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju

-Vincent Piquet, Dyrektor finansowy

oBenedicte Lenguin, Dyrektorka działu prawnego

-Estelle Guillot-Tantay, Dyrektorka ds. komunikacji

-Alexandra Malak, Dyrektorka ds. zasobów ludzkich i środowiska pracy


Na szczeblu technologicznym i operacyjnym

-Luciano Biondo, Dyrektor ds. operacji przemysłowych

oEmmanuelle Darot, Dyrektorka ds. zakupów

oLaurence Excoffon, Dyrektorka ds. jakości

oLuiz Quinalha, Dyrektor ds. produkcji

-Olivier Bross, Dyrektor ds. platformy dla segmentu C

-Philippe Brunet, Dyrektor ds. inżynierii samochodów elektrycznych i mechaniki

-Henry Bzeih, Dyrektor ds. oprogramowania i systemów

-Vittorio d’Arienzo, Dyrektor ds. platformy dla segmentu B

-Luc Julia, Dyrektor ds. sztucznej inteligencji

-Christian Stein, Dyrektor ds. zarządzania przychodami i doświadczenia klientów

-Gilles VIDAL, Dyrektor ds. designu


Kolejne wydarzenie: 15 listopada, Dzień Rynku Kapitałowego zorganizowany przez Grupę Renault i poświęcony Ampere https://events.renaultgroup.com/en/



Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies