Komunikat Prasowy
Boulogne, 8 listopada 2023 r. Firma Ampere, będąca wzorcową ilustracją trzeciej fazy planu strategicznego „Renaulution” Grupy Renault, właśnie rozpoczyna działalność i staje się pierwszym europejskim pure playerem, skupionym wyłącznie na produkcji samochodów elektrycznych i oprogramowaniu. Jej oficjalna inauguracja nastąpiła w dniu 1 listopada 2023 r.
W ramach wyzwań i możliwości związanych z transformacją przemysłu motoryzacyjnego i przeciwdziałania zachodzącym zmianom klimatycznym, Grupa Renault utworzyła Ampere, nowy wzorzec firmy motoryzacyjnej, stawiającej sobie za cel osiągnięcie pozycji europejskiego lidera na szybko rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych. Ampere, skupiająca się na rozwijaniu nowych technologii, prezentuje bardziej przekrojową strategię działania, zapewniającą jej większą elastyczność, szybkość reagowania i innowacyjność. Ma to na celu upowszechnienie samochodów elektrycznych w Europie poprzez oferowanie modeli, na które będzie stać szerokie grono klientów. Ampere opiera się na 15-letnim doświadczeniu w zakresie samochodów elektrycznych, a dzięki elastycznej i skutecznej strukturze organizacyjnej jest w stanie projektować w 100% elektryczne samochody na rynek europejski, zapewniające użytkownikom unikalne doznania z jazdy.
Ampere została stworzona z myślą o uwzględnieniu parametrów ESG w całym jej łańcuchu wartości: w tworzonych przez firmę produktach i usługach, ale także we wdrażanych procesach technologicznych poprzez rozwijanie niskoemisyjnej gospodarki o obiegu zamkniętym.
Projekt Ampere pod względem produkcyjnym, jak i technologicznym ma głęboki sens w Europie, w której Grupa Renault ma swoje korzenie i dysponuje unikalnym wachlarzem know-how oraz bogatym ekosystemem przemysłowym i technologicznym, umożliwiającym zabezpieczenie całego łańcucha wartości. Ampere obejmuje 11 lokalizacji na terenie Francji, w tym 4 obiekty przemysłowe – klaster ElectriCity, na który składają się trzy zakłady: w Douai, Maubeuge i Ruitz, a także zakład w Cléon.
Firma zatrudnia ponad 11 000 pracowników, w tym 35% inżynierów, którzy projektują, opracowują, produkują i wprowadzają na rynek bezpieczne i trwałe modele samochodów pod marką Renault oferujące wysokie osiągi. Wszyscy wspólnie angażują się z pasją w tę wielkoskalową operację przestawiania się na mobilność elektryczną.
Stworzyć już dzisiaj w pełni funkcjonalny nowy model przedsiębiorstwa, wyspecjalizowanego w zakresie samochodów elektrycznych i oprogramowania do nich: jak lepiej zilustrować naszą rewolucję i przebojowość naszych pracowników? Eksponować zrównoważoną wizję firmy i uwzględniać ją w każdym procesie i każdym produkcie. Opierać się na mocnych stronach Grupy i poddawać krytycznej analizie każdy sposób działania. Stworzyć zgrany zespół i pracować dla wszystkich. Zmobilizować nasze francuskie korzenie i stać się liderem w Europie. Eksponować nasze zobowiązania względem klientów, naszej planety i wszystkich jej mieszkańców. Program działania Ampere jest godzien ambicji Grupy, dlatego jestem niezwykle dumny z inauguracji tego ważnego etapu – powiedział Luca de Meo, Dyrektor generalny Ampere i Grupy Renault.
Identyfikacja wizualna łącząca dziedzictwo marki z transformacją
Logo Ampere bazuje na rombie, historycznym symbolu Renault, jego DNA, jego dziedzictwie ludzkim i przemysłowym. Składa się ono z kilku różnych rombów i jest odzwierciedleniem nowej struktury złożonej z szeregu małych, dynamicznych zespołów, z których każdy skupiony jest na jednej specjalności. Formacja tych rombów przywodzi na myśl ciągły ruch i dążenie do wspólnego celu.
Identyfikacja wizualna Ampere opiera się na trzech głównych kolorach – Scandium, Eigengrau i Silicon Grey – które wprowadzają równowagę między technologią a ciepłem, między innowacją a czynnikiem ludzkim.
Zespół kierownictwa o zróżnicowanych kompetencjach
Zespół zarządzający skupiony wokół Luki de Meo, dyrektora generalnego Ampere, składa się z czołowych postaci z Grupy Renault oraz – ogólniej ujmując – ze świata motoryzacji, a także z międzynarodowych firm technologicznych.
Na szczeblu korporacyjnym
-Josep-Maria Recasens, Dyrektor operacyjny
oCléa Martinet, Dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju
-Vincent Piquet, Dyrektor finansowy
oBenedicte Lenguin, Dyrektorka działu prawnego
-Estelle Guillot-Tantay, Dyrektorka ds. komunikacji
-Alexandra Malak, Dyrektorka ds. zasobów ludzkich i środowiska pracy
Na szczeblu technologicznym i operacyjnym
-Luciano Biondo, Dyrektor ds. operacji przemysłowych
oEmmanuelle Darot, Dyrektorka ds. zakupów
oLaurence Excoffon, Dyrektorka ds. jakości
oLuiz Quinalha, Dyrektor ds. produkcji
-Olivier Bross, Dyrektor ds. platformy dla segmentu C
-Philippe Brunet, Dyrektor ds. inżynierii samochodów elektrycznych i mechaniki
-Henry Bzeih, Dyrektor ds. oprogramowania i systemów
-Vittorio d’Arienzo, Dyrektor ds. platformy dla segmentu B
-Luc Julia, Dyrektor ds. sztucznej inteligencji
-Christian Stein, Dyrektor ds. zarządzania przychodami i doświadczenia klientów
-Gilles VIDAL, Dyrektor ds. designu
Kolejne wydarzenie: 15 listopada, Dzień Rynku Kapitałowego zorganizowany przez Grupę Renault i poświęcony Ampere https://events.renaultgroup.com/en/
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.