Komunikat Prasowy
Boulogne-Billancourt, 7 grudnia 2023 r. – Grupa Renault zapowiada rozpoczęcie realizacji szeroko zakrojonego planu transformacji swojej bazy produkcyjnej. Plan ma wesprzeć fazę Revolution planu strategicznego Renaulution, dzięki któremu Grupa Renault stanie się koncernem samochodowym nowej generacji. Zakłada redukcję kosztów produkcji w przeliczeniu na samochód o 30% w przypadku samochodów z silnikiem spalinowym i o 50% dla samochodów elektrycznych do 2027 roku. Plan przyczyni się również do skrócenia czasu opracowywania nowych modeli z trzech do dwóch lat. Grupa włącza wyższy bieg i wyznacza sobie ambitne cele.
Re-Industry to plan kompleksowej transformacji: chodzi o wykorzystanie naszych atutów, robienie zdecydowanie szybciej tego, co już robimy dobrze i uzyskanie perfekcyjnego działania całej bazy przemysłowej poprzez zdefiniowanie jej na nowo. Celem transformacji jest zapewnienie większej zwinności i konkurencyjności systemu oraz optymalne wykorzystanie jego zalet, dzięki czemu będziemy mogli szybciej spełnić oczekiwania klientów.
Thierry Charvet, Chief Industry & Quality Officer, Grupa Renault
PLAN, KTÓRY ZMIENI SPOSÓB PRODUKCJI SAMOCHODÓW
Grupa Renault dysponuje mocnymi atutami, by wyjść zwycięsko z okresu przełomowych zmian w historii przemysłu motoryzacyjnego. Wyniki Grupy w zakresie jakości świadczą o ogromnym postępie. W ciągu dwóch lat poziom niezawodności samochodów Grupy zwiększył się trzykrotnie, co plasuje je wśród najlepszych. Zakłady przemysłowe Grupy regularnie pojawiają się w czołówce niezależnego rankingu Harbour Report™, powszechnie cenionego w branży samochodowej, który daje możliwość porównania produktywności zakładów przemysłowych. Grupa Renault plasuje się w pierwszej trójce światowych producentów pod względem wydajności energetycznej i emisji CO2 swoich zakładów. Jest pierwszym producentem, który stworzył przemysłowy Metaverse i chce utrzymać przewagę, przyspieszając cyfryzację bazy produkcyjnej i podnosząc kompetencje pracowników. Plan Re-Industry wykorzystuje te atuty i ma zoptymalizować wszystkie klasyczne sekcje, które mają wpływ na wyniki produkcyjne poprzez wypracowanie nowej koncepcji produkcji i rozwój innowacyjnych procesów. Pozwoli to Grupie m.in. skrócić czas produkcji przyszłego Renault 5 do dziewięciu godzin.
BARDZIEJ KONKURECYJNY I ELASTYCZNY EKOSYSTEM PRZEMYSŁOWY, UKIERUNKOWANY NA TECHNOLOGIE i DANE, PRZYJAZNY DLA ŚRODOWISKA
Przemysłowy Metaverse Grupy Renault to 12 000 połączonych urządzeń na całym świecie, dwa miliony danych przekazywanych na minutę, trzy miliardy danych dziennie. Ten metaświat pozwala produkować szybciej, lepiej, w bardziej inteligentny sposób, a jednocześnie redukować koszty i ślad węglowy procesów produkcyjnych. W 2023 roku Metaverse pozwolił Grupie zaoszczędzić 270 milionów euro, m.in. dzięki zapobiegawczym przeglądom instalacji. Połączenie wszystkich stanowisk roboczych i szerzej – całego ekosystemu (transportu, dostawców itd.) jest czynnikiem, który pozwala Grupie Renault planować skrócenie terminu dostaw samochodów o 60% i zmniejszenie śladu węglowego produkcji pojazdów o połowę.
Sztuczna inteligencja pozwala również na prognozowanie zużycia energii zakładów przemysłowych Grupy i zmniejszenie go o 20%. Portal Ecogy, opracowane wewnętrznie rozwiązanie spełniające założenia zwinności, pozwala stale monitorować zużycie mediów i błyskawicznie reagować w przypadku nieprawidłowości. Grupa Renault zakłada zmniejszenie zużycia energii w swoich zakładach przemysłowych o 40% do 2025 roku. Od 2019 roku pokonała już połowę drogi do osiągnięcia tego celu. Celem Grupy pod względem emisji zakładów przemysłowych jest osiągnięcie neutralności węglowej kompleksu ElectriCity i zakładu w Cléon już w 2025 roku, w 2030 roku – w pozostałych zakładach produkcyjnych w Europie, a w 2050 roku we wszystkich ośrodkach przemysłowych Grupy na całym świecie.
CYFROWE ROZWIĄZANIA, KTÓRE POZWALAJĄ SZYBCIEJ OSIĄGNĄĆ WIĘKSZĄ KONKURENCYJNOŚĆ...
Obecnie baza przemysłowa Grupy Renault dysponuje ponad 300 aplikacjami wykorzystującymi AI do analizy obrazów i dźwięków. Na przykład aplikacja POK.AI.OK wykorzystuje sztuczną inteligencję w autonomicznym wizyjnym systemie kontroli przemysłowej o ultrawysokiej wydajności. Łatwy w obsłudze i intuicyjny system spełnia stale rosnące wymagania w zakresie kontroli jakości, zgodności i identyfikowalności. Został wprowadzony w kilku zakładach i na wielu stanowiskach, a jego wpływ na produktywność i jakość jest widoczny już teraz. Zapewnia na przykład zdecydowanie większą zgodność ze specyfikacją i identyfikowalność opon podczas montażu w zakładzie.
Celem Grupy jest zwiększenie liczby wykorzystywanych aplikacji do 3000 w 2025 roku. Te projekty będą wspierać wprowadzanie do produkcji nowych technologii jak Software Defined Vehicle, elektronika mocy, montaż akumulatorów i silników elektrycznych. Ze względu na szybkość przetwarzania danych przyczynią się również do skrócenia czasu niezbędnego do wprowadzenia nowego pojazdu do produkcji.
… ABY UŁATWIĆ PRACĘ LUDZIOM
Metaverse zapewnia lepszy nadzór i wiedzę o środowisku pracy, co poprawia zwinność i niezależność pracowników w podejmowaniu decyzji. Technologie rodem ze świata gier komputerowych zapewniają użytkownikom immersyjne doświadczenie. Umożliwiają na przykład przeprowadzenie szkolenia lakierniczego z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości jeszcze przed wprowadzeniem nowego modelu do produkcji. Przyczyniają się również do skrócenia czasu potrzebnego na opracowanie nowego modelu. Algorytmy sztucznej inteligencji wykorzystywane przez pracowników zwiększają możliwości przewidywania czy w przypadku specjalistów ds. logistyki – optymalizacji i sterowania strumieniami. Opracowana przez Grupę Supply Chain Control Tower zapewnia bezpieczeństwo dostaw dla zakładów przemysłowych poprzez wizualizację w czasie rzeczywistym położenia i zawartości wszystkich samochodów ciężarowych, które są w drodze od dostawców do fabryki. Pozwala również określić ryzyko zakłócenia dostaw związane z pogodą, ruchem drogowym itd. we wszystkich krajach i przekazuje zalecenia, które umożliwiają optymalne rozwiązanie problemu z wyprzedzeniem. To oznacza większą samodzielność i mniej stresu dla pracowników! Dzięki Metaverse cały system produkcyjny Grupy jest pod każdym względem oparty na przewidywaniu, zapobieganiu i samokorygowaniu, w celu zapewnienia szybkiej reakcji i produkowania szybciej i lepiej.
CORAZ BARDZIEJ ELASTYCZNA BAZA PRZEMYSŁOWA ZGODNA Z KRYTERIAMI ZWINNOŚCI
Kluczowym elementem konkurencyjności bazy przemysłowej jest zwinność i elastyczność. Grupa Renault zapowiada uruchomienie produkcji ośmiu nowych samochodów marki Renault w swoich zakładach. W zakładzie w Curitiba, oprócz Renault Kardiana, będzie produkowany drugi model opracowany na modularnej platformie grupy. Do 2027 roku Grupa rozpocznie produkcję czterech nowych modeli w zakładzie w Bursie, w Turcja. Dzięki optymalizacji mocy produkcyjnych i wprowadzeniu kilka lat temu elastycznych linii produkcyjnych baza przemysłowa Grupy Renault zyskała na zwinności, szybkości i łatwości wprowadzania nowych modeli do produkcji. W ciągu czterech lat Grupa dwukrotnie zmniejszyła inwestycje przemysłowe i będzie w stanie wprowadzić 12 nowych modeli w 2024 roku. Baza przemysłowa Grupy ma wyjątkowe możliwości adaptacji i jest w stanie szybko reagować na zmieniające się potrzeby rynku i produkować innowacyjne samochody, które spełnią najwyższe oczekiwania.
Plan transformacji bazy przemysłowej Grupy Renault potwierdza jej innowacyjność i zaangażowanie w tworzenie mobilności przyszłości przy jednoczesnym zapewnieniu zrównoważonej działalności zakładów przemysłowych. To rewolucja w produkcji samochodów, dzięki której Grupa będzie działała szybciej, zwinniej i będzie bardziej konkurencyjna. Dzięki nowemu podejściu do produkcji Grupa jest gotowa podjąć rynkowe wyzwania i oferować samochody, które wprowadzą nas w nową erę motoryzacji.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.