Komunikat Prasowy
• Wyższy poziom Dustera: stosunek ceny do parametrów użytkowych najlepszy w swojej klasie.
• Dacia otwiera zamówienia na nowego Dustera w Polsce, ceny zaczynają się od 79 900 zł.
• W ofercie znajduje się pełna hybryda HYBRID 140, nowy silnik benzynowy TCe 130 typu Mild Hybrid, wersje z napędem na 4 koła, silnik dwupaliwowy ECO-G 100 benzyna/LPG oraz popularne wśród klientów najwyższe wersje wyposażenia Extreme i Journey, które wzajemnie się uzupełniają.
„WYŻSZY POZIOM DUSTERA” – nowy Duster kontynuuje historię modelu, który stał się najwyższym rynkowym standardem w swojej klasie oraz prawdziwą ikoną marki Dacia i jej wartości: solidny i outdoorowy, oferuje to, co naprawdę niezbędne, jest cool i eco-smart, czyli przyjazny dla środowiska. Duster, wprowadzony na rynek w 2010 roku i odnowiony po raz pierwszy w 2017 roku, dał się poznać jako model zrywający z kanonami panującymi dotąd na rynku SUV-ów.
Sprzedaż nowego Dustera rozpoczyna się 26 marca 2024 roku, samochody będą dostępne w sieci salonów Dacia w Polsce od czerwca br.
Wierny wartościom marki nowy Duster stanowi połączenie przystępnej ceny z jeszcze przestronniejszym wnętrzem i szeregiem nowych, unikatowych elementów wyposażenia.
Pod względem stosunku ceny do parametrów użytkowych nowy Duster stanowi unikalną ofertę w swojej klasie. Ceny zaczynają się od 79 900 zł za wersję wyposażenia Essential.
POZIOMY WYPOSAŻENIA
Gama nowego Dustera została skonstruowana wokół trzech poziomów wyposażenia: Essential, Expression oraz najwyższego poziomu z dwiema wersjami różniącymi się zawartością, wzajemnie uzupełniającymi się i porównywalnymi cenowo, Extreme i Journey. Duster Extreme wyróżnia się unikalnym designem i miedziano-brązowymi akcentami ozdobnymi, skierowany jest do entuzjastów aktywności outdoorowej, poszukujących solidnego i praktycznego samochodu (łatwo zmywalna tapicerka MicroCloud, modułowe relingi dachowe itd.). Natomiast Duster Journey jest przeznaczony dla tych, którzy na pierwszym miejscu stawiają dyskretną elegancję, komfort i zaawansowane technologie (automatyczny hamulec postojowy, Media Nav Live itd.).
YouClip: nowe, pomysłowe akcesoria „w stylu Dacii”. Prosty, pomysłowy i praktyczny system bezpiecznego mocowania szeregu specjalnych akcesoriów w kluczowych miejscach w kabinie. Nowy Duster jest standardowo wyposażony w 4 (poziom wyposażenia Essential) lub 6 fabrycznych punktów mocowania YouClip. Istnieje możliwość powiększenia ich liczby o 2 kolejne punkty dzięki dostępnemu w ofercie akcesoriów wspornikowi mocowanemu do zagłówka.
Gama kolorów nadwozia została wzbogacona o kolor Sandstone (lakier metalizowany). Klient ma także do wyboru sześć innych kolorów: Khaki Lichen, Zielony Cedre, Brązowy Terracotta, Szary Schiste, Czarna Perła i Biel Alpejska.
SILNIKI I UKŁADY PRZENIESIENIA NAPĘDU
Nowa Dacia Duster będzie napędzana całkowicie nowym sinikiem benzynowym TCe 130 z pierwszym poziomem elektryfikacji typu „Mild Hybrid” 48 V i mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ten 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra oferowany z systemem miękkiej hybrydy pozwala obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 średnio o około 10%1. Jest on dostępny w wersji z napędem 4x2 i 4x4.
Zespół napędowy HYBRID 140, wprowadzony na świecie po raz pierwszy przez Dacię w 2023 roku w modelu Jogger, trafia obecnie pod maskę nowego Dustera z automatyczną, bezsprzęgłową kłową skrzynią biegów. Nowy Duster HYBRID 140 może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym o porównywalnej mocy, i to bez konieczności zmiany przyzwyczajeń użytkowników.
Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG), dostępne pod nazwą ECO-G we wszystkich modelach marki z silnikami spalinowymi. Nowy Duster jest również oferowany z tą montowaną fabrycznie, sprawdzoną technologią, stanowiącą gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności. W trybie zasilania gazem nowy Duster ECO-G 100 emituje średnio o 10% mniej CO2 w porównaniu ze swoimi spalinowymi odpowiednikami.
1 W porównaniu z silnikiem spalinowym o podobnej mocy.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.