Materiały Prasowe

Udostępnij

NOWE RENAULT CAPTUR – SAMOCHÓD Z SEGMENTU B, KTÓRY ZAPEWNI CI PEŁNIĘ ŻYCIA

Captur to przykład samochodu z segmentu B, który zapewnia pełnię życia. Uniwersalny i doskonały na różne okazje, ma zarazem kompaktowe wymiary nadwozia (4,23 m), przestronne wnętrze oraz modułową budowę, by dostosować się do różnych potrzeb klientów. Jest w swoim żywiole zarówno w mieście, jak i w długiej podróży w nieznane. Wysoko umieszczony fotel kierowcy, tak ceniony przez użytkowników, zapewnia łatwe wsiadanie i dobrą widoczność na drogę. Te zalety zadecydowały o błyskawicznym sukcesie handlowym modelu już w momencie wprowadzenia go na rynek 10 lat temu. W ciągu tego czasu sprzedano pod 2 miliony sztuk Renault Captur w 90 krajach na całym świecie.


Renault Captur jest kolejnym modelem marki zgodnym z jej nową stylistyką, zapoczątkowaną przez Gillesa Vidala, dyrektora designu Renault. Jej wyróżnikiem są napięte linie nadwozia i precyzyjnie dopracowane detale, gra świateł i materii, która współtworzy atrakcyjny, dynamiczny wygląd. Dzięki całkowicie nowemu przodowi Nowe Renault Captur wygląda bardziej prestiżowo.


Nowy model Renault chce utrzymać wiodącą pozycję na rynku miejskich SUV-ów, które stanowią dziś 50% segmentu B (i 30% całego rynku samochodowego). Jego atutami są: uniwersalny charakter, dwukolorowe nadwozie, bardzo przestronne i pomysłowe wnętrze, zaawansowane technologicznie wyposażenie. Ale poza tymi klasycznymi zaletami, które są wpisane w geny Captura, nowy model ma też nowe atuty. Estetyka nadwozia i wnętrza, zdecydowanie bardziej wyrazista, tworzy w nowej wersji esprit Alpine niepowtarzalne połączenie elegancji i sportowego charakteru. Nowe tapicerki i ekrany na desce rozdzielczej sprawiają, że wnętrze Nowego Renault Captur jest zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Dostępny w zależności od wersji system multimedialny openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google oferuje najbardziej zaawansowane technologie Android Automotive 12, które po raz pierwszy są dostępne w samochodzie z segmentu B. Nowa architektura systemów elektronicznych zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki systemom wspomagania najnowszej generacji, takim jak predykcyjny system jazdy w trybie hybrydowym czy Active Driver Assist, który umożliwia jazdę autonomiczną poziomu 2.


W zależności od kraju Nowe Renault Captur może być napędzane jednym z pięciu silników, w tym napędem E-Tech full hybrid o mocy 145 KM, który cieszy się dużym powodzeniem. Wybiera go ponad 41% klientów we Francji. Aby zapewnić większą przyjemność jazdy i bardziej dynamiczne zachowanie na drodze, zmodyfikowano układ jezdny i kalibrację wspomagania układu kierowniczego. Dostępny w zależności od wersji system Extended Grip zapewnia optymalny napęd w każdych warunkach drogowych.


Nowe Renault Captur jest produkowane w zakładzie w Valladolid, podobnie jak poprzednie generacje. Pojawi się w sprzedaży w Europie już w kwietniu br.


Ponad 10 lat temu marka Renault wyłamała się z kanonów obowiązujących wówczas w segmencie B i zaproponowała model Captur – samochód o nowym DNA, dający pełnię życia. Do realizacji tej wizji przyczynił się maksymalny poziom komfortu: wysoko umieszczony fotel kierowcy oraz przestronne, modułowe wnętrze, które wpasowało się w styl życia i kierowców, i pasażerów. A to wszystko w kompaktowym nadwoziu o długości 4,23 m. Captur odniósł sukces i sprzedał się w liczbie ponad 2 milionów sztuk. Dziś nadal wyróżnia się na tle rynkowej oferty. To samochód, który jest w zgodzie z duchem epoki: ma wyrazisty design, napęd E-Tech full hybrid, a także system openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google. Jest wyposażony w przydatne technologie, cenione przez klientów.

Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault


Nowy Captur zachowuje zalety, które zapewniły sukces poprzednim generacjom, a jednocześnie ma bardziej wyrazistą stylistykę dzięki nowym, atletycznym i dynamicznym proporcjom nadwozia. Zyskało ono niepowtarzalny wygląd z całkowicie nowym, poziomym układem przodu o wyrazistych liniach i elementach wskazujących na zaawansowanie technologiczne.

Paula Fabregat, dyrektorka ds. projektów i designu, Renault


ZAKŁAD W VALLADOLID PRZYGOTUWUJE SIĘ DO PRODUKCJI NOWEGO CAPTURA


Od 1953 roku zakład w Valladolid (Hiszpania) wyprodukował 8 mln samochodów.

Łącznie z taśm produkcyjnych zakładu od 2013 roku, w którym uruchomiono produkcję pierwszej generacji modelu, zjechało 2,2 miliona sztuk Renault Captur. Dziś zakład przygotowuje się do uruchomienia produkcji Nowego Captura i poddawany jest stałej transformacji.

Cyfryzacja procesów produkcyjnych i pojawienie się sztucznej inteligencji pozwoliły na znaczną redukcję zużycia energii i wody. Kluczowa jest również wysoka jakość. Instalacja kamer przemysłowych i wykorzystanie sztucznej inteligencji zapewniają lepszą identyfikowalność i zwiększoną reaktywność.

W przypadku Nowego Captura wprowadzono również tzw. Confirmations Runs. Zanim model zostanie wprowadzony do sprzedaży, 70 samochodów pokona łączną trasę miliona kilometrów. Celem jest wprowadzenie usprawnień, aby Nowy Captur reprezentował najwyższy poziom przyjemności jazdy, jakości i niezawodności.



MATERIAŁY PRASOWE DO POBRANIA

Galeria

Filmy

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies