Komunikat Prasowy
• Redakcja OTOMOTO przeprowadziła praktyczny test systemów multimedialnych − system multimedialny openR link otrzymał tytuł „Systemu multimedialnego 2024 roku według OTOMOTO”.
• OpenR link to system multimedialny samochodów Renault z usługami Google, oferujący Google Maps (aktulizowane na bieżąco) wraz z aplikacjami informacyjno-rozrywkowymi, z dużymi ekranami, w pełni intuicyjny i łatwy w obsłudze.
Do Wielkiego praktycznego testu systemów multimedialnych wytypowano sześć samochodów należących do popularnych marek. W teście wzięły udział crossovery należące do klasy kompakt i średniej. System multimedialny Renault, openR link, został zwycięzcą testu. Test przeprowadzono na modelu Renault Austral.
System multimedialny openR link
Wraz z elektrycznym Megane E-Tech oraz Renault Austral pojawił się system multimedialny openR link, z wbudowanymi usługami Googla, opartymi na systemie operacyjnym Android, w jego wersji przeznaczonej dla samochodów (Android Automotive).
W przeprowadzonym teście systemu multimedialnego openR link w Renault Austral doceniono między innymi to, że korzysta on z platformy Android Automotive, dzięki czemu przenosi funkcjonalność smartfona na centralny ekran samochodu. Sprawia to, że użytkowanie systemu jest bardzo proste. System pozwala na łatwe wyszukiwanie w nawigacji, mapach Google, a także korzystanie z asystenta głosowego czy z aplikacji. Oferuje zintegrowane środowisko Google. W testowanym modelu openR link współpracuje z 12-calowym ekranem o dużej rozdzielczości.
System openR link jest połączony z chmurą, podobnie jak system operacyjny w smartfonach i tabletach, automatycznie aktualizuje się dzięki technologii FOTA (Firmware Over-The-Air). Oprócz nawigacji Google Maps i Asystenta Google system openR link umożliwia korzystanie z licznych aplikacji przydatnych w samochodzie, opracowanych przez zewnętrznych deweloperów i dostępnych na Google Play.
Ekran openR wyposażony w system multimedialny openR link, znajdujący się w samochodach marki Renault, jest jednym z największych, jaki jest obecnie dostępny na rynku.
W Renault Austral tworzą go dwa ekrany w kształcie odwróconej litery „L”. To na nich widoczne są dane z zespołu cyfrowych zegarów i wskaźników oraz multimedialnego interfejsu środkowej konsoli. Te dwa elementy tworzą duży wyświetlacz na pokładzie samochodu. Kierowca ma wszystko w zasięgu ręki, co zapewnia zoptymalizowane, intuicyjne i w pełni interaktywne doświadczenia.
Jego powierzchnia jest pokryta glinokrzemianowym, hartowanym szkłem Gorilla-Glass, które jest niezwykle odporne na zarysowania i wstrząsy. Ekran wysokiej rozdzielczości został zabezpieczony powłoką, która zapobiega powstawaniu odcisków palców oraz powłoką przeciwodblaskową.
W przeprowadzonych przez redakcję OTOMOTO testach oceniano: działanie w obrębie nawigacji, łatwość obsługi, obsługę głosową, jakość dźwięku i połączenia, ekran zegarów. System multimedialny openR link w testowanym Renault Austral zdobył 431 punktów, wyprzedzając konkurentów i uzyskał tytuł „Systemu multimedialnego 2024 roku według OTOMOTO”. Test opublikowano 28 marca br.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.