Komunikat Prasowy

Udostępnij

GEM, 5 I MECZ, RENAULT ELEKTRYZUJE TURNIEJ ROLAND-GARROS

• Już trzeci rok z rzędu Renault jest partnerem turnieju tenisowego Roland-Garros, który odbędzie się w dniach 20 maja – 9 czerwca.


• Na stoisku marki zostanie po raz pierwszy pokazana specjalna seria Renault 5 E-Tech electric Roland-Garros wraz z trzema Renault 5 E-Tech electric w żywych kolorach.


• Flota turnieju składa się ze 180 samochodów Renault i jest w 88% zelektryfikowana.


• Renault będzie reprezentowane przez pięciu ambasadorów programu Give Me 5.


• Give Me 5 to program solidarnościowy zachęcający młodych ludzi z uboższych dzielnic do uprawiania sportu.

Renault, które od 2022 roku jest partnerem turnieju tenisowego Roland-Garros, zajmuje stoisko o powierzchni 150 m2 w całości poświęcone Renault 5 E-Tech electric.


Od 20 maja do 9 czerwca odbędzie się prezentacja serii specjalnej Roland-Garros tego w 100% elektrycznego kultowego modelu.


Seria specjalna Renault 5 E-Tech electric Roland-Garros


Stoisko Renault na turnieju tenisowym French Open będzie poświęcone wyłącznie Renault 5 E-Tech electric. Po raz pierwszy zostanie tu pokazana seria specjalna Roland-Garros. Do sprzedaży trafi w 2025 roku.


Z zewnątrz Renault 5 E-Tech electric Roland-Garros wyróżnia się elegancją i sportowym charakterem. Seria specjalna występuje w czterech kolorach, są to: perłowa biel, niebieski nocturne, czarny i matowoszary schiste. Kolory te doskonale komponują się z listwą dachową o wyglądzie satynowego chromu i 18-calowymi czarnymi felgami „Ecrou” z diamentowym połyskiem. Felgi mają oryginalny wzór i są ozdobione centralnym minikołpakiem w matowoszarym kolorze schiste, co dodaje im sportowej elegancji.


U podstawy przednich drzwi umieszczono logo Roland-Garros wkomponowane we wzór wykorzystujący motyw krzyża św. Andrzeja, który nawiązuje do architektury stadionu. Renault 5 E-Tech Roland-Garros ma dach z w kolorze satynowej czerni wykończony powlekanym materiałem o ziarnistej fakturze, przypominającym tkaninę.


Wewnątrz specjalna jasnoszara tapicerka o gęstym, drobnym splocie inspirowana jest sportową odzieżą techniczną. Pochodząca w 100% z recyklingu tkanina została połączona z ażurową siatką, tworząc na oparciu wzór przypominający literę „H”. Ogólny efekt wzmacniają boczne części fotela pokryte niebieską skórą ekologiczną. Na oparciach przednich foteli wytłoczono na gorąco logo Roland-Garros.


Ta sama tkanina w połączeniu z niebieską skórą ekologiczną pojawia się na panelach drzwi i desce rozdzielczej. Uzupełnieniem całości jest niebiesko-biało-ceglasty haft pod nawiewem powietrza od strony pasażera. Element ozdobny wzdłuż deski rozdzielczej przypomina kolorem satynowy metal. Znajduje się na nim podświetlany napis „Roland-Garros Paris”.


Dźwignia e-pop shifter nawiązuje kształtem do uchwytu rakiety tenisowej. Na jej końcu, podobnie jak u podstawy rączki rakiety, znajduje się logo Roland-Garros.


W środkowej konsoli znajduje się mata do indukcyjnego ładowania smartfona, wyprodukowana przy użyciu ziemnej mączki. Kabinę uzupełniają utrzymane w tym samym stylu antypoślizgowe dywaniki podłogowe bouclé w ceglanym kolorze, nawiązującym do nawierzchni kortu. Na progach drzwi z nakładką ze szczotkowanego aluminium wykorzystano motyw krzyża św. Andrzeja nawiązujący do architektury stadionu. Widnieje na nich napis „Roland-Garros Paris”.


Give Me 5 – konkretne działania na rzecz mieszkańców uboższych dzielnic


Program na rzecz poprawy dostępu do uprawiania sportu Give Me 5, uruchomiony w 2022 roku, wspiera budowę i renowację kortów tenisowych we Francji, Brazylii, Argentynie, Togo i Holandii. We Francji, we współpracy ze stowarzyszeniem Fête le Mur Yannicka Noaha, Renault współfinansowało trzy nowe korty w uboższych dzielnicach Marsylii, Poitiers i Roubaix.


W rozwój programu społecznego skierowanego do młodego pokolenia i uboższych dzielnic zaangażowało się pięciu ambasadorów Renault.


W edycji 2024 do grona ambasadorów Renault dołączają Diane Parry i Casper Ruud, a od 2023 roku należą już do nich: Félix Auger-Aliassime, Diede de Groot i Luca Van Assche. Dwudziestojednoletnia Diane Parry uznawana jest za jedną ze wschodzących gwiazd francuskiego tenisa kobiecego. Casper Ruud, dwudziestopięcioletni zawodnik z Norwegii, zajmuje obecnie szóste miejsce w rankingu ATP. Jest trzykrotnym finalistą turniejów wielkoszlemowych, w tym dwukrotnym finalistą French Open w 2022 i 2023 roku.


Pięciu ambasadorów Renault uosabia wartości i wizerunek marki, promując dostęp do uprawiania sportu, w szczególności poprzez program społeczny Give Me 5, adresowany do młodego pokolenia z uboższych dzielnic.


Zelektryfikowana flota i carsharing na Roland-Garros


Na potrzeby turnieju Renault udostępnia flotę 180 pojazdów, z czego 88% stanowią samochody zelektryfikowane. Flota obejmie 70 samochodów Scenic E-Tech electric, 30 Rafale E-Tech full hybrid, 40 Espace E-Tech full hybrid i 20 Austral E-Tech full hybrid.

Do przewozów wykorzystywane będą również cztery R5 z lat siedemdziesiątych, zmodernizowane i wyposażone w napęd w 100% elektryczny przez The Originals Renault - La Collection.


Fani tenisa mogą natomiast skorzystać z platformy carsharingowej uruchomionej przez Renault specjalnie na turniej: https://covoiturage.rolandgarros.com.

Galeria

Filmy

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies