Komunikat Prasowy
Marka Renault zgodnie z nowymi przepisami prawa unijnego wzbogaca oferowane modele osobowe i dostawcze o nowe systemy bezpieczeństwa.
GAMA MODELI RENAULT
W ciągu drugiego kwartału marka dostosuje gamę modeli osobowych i dostawczych Renault do regulacji GSR2, wprowadzając wszystkie wymagane systemy do wyposażenia standardowego.
Rozporządzenie w sprawie ogólnego bezpieczeństwa GSR2 (General Safety Regulation) określa nowe wymogi w zakresie bezpieczeństwa pojazdów w Unii Europejskiej mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, zarówno osób znajdujących się w pojeździe, jak i niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Zmiany w gamie Renault wprowadzane będę w zależności od modelu.
Renault Clio miało swoją kolejną odsłonę 30 sierpnia 2023 r., a 10 kwietnia tego roku zostało zaktualizowane o systemy bezpieczeństwa dostępne już w standardzie od pierwszej wersji: tylne czujniki parkowania, system kontroli zmęczenia kierowcy, przygotowanie do instalacji alkomatu, nawigację, systemy automatycznej regulacji prędkości (OSP/TSR/ISA).
Produkcja modelu Renault Captur, który wszedł na rynek w 2019 roku, zostanie zakończona w maju br. Nowa odsłona Renault Captur, która miała miejsce 4 kwietnia br. jest już od początku swojej produkcji zgodna z nowymi regulacjami. Zamówienia wraz z pełną specyfikacją i cenami zostały otwarte 23 kwietnia 2024 r.
Pierwszy model nowej generacji elektrycznej gamy Renault, Renault Megane E-Tech 100% electric, przeszedł zmianę gamy, w której wprowadzona została nowa podstawowa konfiguracja łącząca 130-konny silnik elektryczny z akumulatorem comfort range o pojemności 60 kWh. Połączenie tych dwóch elementów wraz z modyfikacjami aerodynamiki i aktualizacją oprogramowania pozwala uzyskać nawet do 480 km zasięgu WLTP. Dodatkowo dzięki zastosowaniu w Megane E-Tech 100% electric systemu openR link, model ten otrzyma najnowsze oprogramowanie pokładowe, które m.in. dodaje funkcjonalności, zmienia grafiki i poprawia ergonomię niektórych funkcji.
Renault Megane Grandcoupe: Megane 4. generacji nadal pozostaje w ofercie w wersji z nadwoziem sedan i dobrze znanymi czterocylindrowymi silnikami benzynowymi 1.3 TCe w połączeniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów EDC. W gamie znajdą się dwie wersje wyposażenia: evolution i techno. Zamówienia na nową gamę zostaną otwarte w maju 2024 r.
Nowa Arkana została wprowadzona na rynek na początku 2024 roku, a jej nowa gama, otwarta w kwietniu, jest zgodna z nowymi regulacjami. Arkana jest dużym, atrakcyjnym SUV-em coupe segmentu C.
Renault Austral, po wprowadzeniu w czwartym kwartale 2023 r. do gamy wersji full hybrid, otrzymuje w kwietniu br. nową gamę, w pełni wyposażoną w automatyczne skrzynie biegów. Austral otrzymał również m.in. system multi-collision braking oraz – podobnie jak Megane E-Tech 100% electric – najnowsze oprogramowanie pokładowe, które m.in. zmienia grafiki, dodaje funkcjonalności i poprawia ergonomię niektórych funkcji.
Renault Espace po swoim niedawnym debiucie rynkowym otrzymuje nową gamę spójną z innymi modelami marki. Nowe systemy zostały wprowadzone do standardu, a system multimedialny openR link otrzymał nowy interfejs zgodnie ze zmianami w Renault Austral czy Renault Megane E-Tech 100% electric.
Renault Kangoo to uniwersalny i praktyczny samochód znany ze swojej funkcjonalności, zaprojektowany z myślą o wygodzie i łatwości użytkowania. Jest dostępny zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej. W nowej odsłonie będzie dostępny już od pierwszej połowy maja br.
Renault Trafic (Trafic osobowy, Trafic SpaceClass, Trafic Van): wszechstronny model oferujący różnorodne warianty spełniające wszelkie potrzeby użytkowników. Znany jako samochód osobowy, w wersji biznesowej – SpaceClass oraz jako samochód dostawczy. Odświeżony o nowe logo, spełniający nowe normy bezpieczeństwa, znajdzie się w ofercie już w na początku maja tego roku.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.