Komunikat Prasowy
Zwiększanie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego poprzez rozwój zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i wyposażenia bezpieczeństwa: Renault przez ponad 50 lat zarejestrowało ponad 2000 patentów związanych z bezpieczeństwem samochodów.
W aktualnej gamie modeli Renault oferowanych jest już ponad 36 systemów wspomagających bezpieczne prowadzenie pojazdu, parkowanie i 60 elementów wyposażenia związanych z bezpieczeństwem, pomagających zmniejszyć ryzyko i skutki obrażeń. Odzwierciedleniem zaangażowania Renault w poprawę bezpieczeństwa kierowców, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego na całym świecie dzięki licznym zaawansowanym technologiom jest uruchomiony w 2023 roku „Human First Program”.
Minimalizowanie ryzyka obrażeń związanych z uczestnictwem w wypadkach drogowych to absolutny priorytet dla Grupy Renault. Ponad 50 lat temu, w 1969 roku, w czasach rekordowego wzrostu śmiertelności na drogach, Renault wspólnie z PSA założyło LAB, „Laboratorium ds. badań nad wypadkami, biomechaniką i zachowaniami ludzkimi”. Był to rok, w którym na drogach Francji zginęło ponad 14 500 osób. W 2022 roku liczba ta spadła do poziomu 3 260 i to pomimo wzrostu parku zarejestrowanych pojazdów w tym samym okresie.
W ciągu kilku ostatnich dziesięcioleci Grupa Renault wprowadziła w swoich samochodach wiele systemów zwiększających bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Były to między innymi pasy bezpieczeństwa o odpowiedniej szerokości, aby mogły chronić klatkę piersiową czy chowanie się pedałów w razie wypadku, aby ograniczyć ryzyko złamań nóg. Pokładowe systemy wspomagania, takie jak hamowanie awaryjne i systemy ochrony pasażerów, takie jak poduszki powietrzne, to dziś standardowe wyposażenie modeli Grupy Renault, która obecnie stara się podchodzić do kwestii bezpieczeństwa z wyprzedzeniem już na etapie projektowania samochodów.
Równolegle do tych technicznych innowacji Grupa Renault prowadzi prace w obszarze możliwości zwiększania bezpieczeństwa, jakim są zachowania kierowców. Czynników, które mogą doprowadzić do wypadku, jest wiele: przekraczanie dozwolonej prędkości, prowadzenie po użyciu alkoholu, korzystanie ze smartfona podczas jazdy...
W 2024 roku w modelach Grupy Renault pojawił się nowy system, Safety Coach („doradca ds. bezpieczeństwa”). Ma on na celu wpływanie na zachowanie kierowców poprzez analizę ich sposobu prowadzenia z punktu widzenia bezpieczeństwa, przestrzegania kodeksu drogowego itd. i poprzez uświadomienie im ryzyka, na jakie mogą się narażać podczas prowadzenia. System ten udziela kierowcom spersonalizowanych porad, między innymi może zalecić aktywację określonego systemu wspomagania prowadzenia w zależności od potrzeb kierującego, na przykład ogranicznika prędkości w przypadku kierowców, którzy mają tendencję do nadmiernego wciskania pedału gazu. Korzystanie z tych rozwiązań będzie ułatwione po wprowadzeniu przez Grupę Renault, poczynając od 2026 roku, pojazdów definiowanych programowo (koncepcji pojazdu opartej na scentralizowanych aplikacjach software’owych), które umożliwią ich użytkownikom pobieranie do tych samochodów najnowszych, zaktualizowanych funkcji związanych z bezpieczeństwem.
W Scenic E-Tech 100% electric mamy do dyspozycji ponad 30 systemów wspomagania prowadzenia i funkcji zwiększania bezpieczeństwa, a także innowacyjnych technologii wspierających kierowców w czasie jazdy. Dzięki Safety Coach kierowca może liczyć na pomoc w obiektywnej ocenie swoich zachowań i przyzwyczajeń za kierownicą. Safety Coach służy kierującemu spersonalizowanymi poradami promującymi bardziej odpowiedzialną jazdę, zarówno w zakresie samego prowadzenia auta, jak i korzystania z systemów ADAS w celu zasugerowania kierowcy ścieżek poprawy.
Wiele najnowocześniejszych rozwiązań posiada Renault 5 E-Tech 100% electric, zaawansowany technologicznie samochód, zapewniający nie tylko wyjątkową przyjemność jazdy, ale także poprawiający w konkretny sposób komfort i bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Auto zostało wyposażone w systemy wspomagania prowadzenia (ADAS) typowe dla wyższego segmentu, w tym aktywny regulator prędkości, który przewiduje sytuację na drodze, a także w system jazdy autonomicznej poziomu 2 – active driver assist. Zastosowane w Renault 5 E-Tech 100% electric innowacyjne technologie ułatwiają działanie służb ratunkowych w razie wypadku (Fireman Access, Pyroswitch i QRescue). Nowy dynamiczny układ hamulcowy dwukrotnie skraca czas reakcji systemu automatycznego hamowania, natomiast Safety Coach wspiera kierowcę, by zmniejszyć ryzyko wypadku.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.