Materiały Prasowe
• Pierwsza, jeżdżąca wersja prototypu Alpine Alpenglow (nazwanego Hy4) będzie zaprezentowana na terenach okalających tor Spa-Francorchamps 10 maja 2024 roku, tuż przed pierwszym, publicznym wyjazdem na tor 11 maja w ramach atrakcji poprzedzających 6-godzinny wyścig długodystansowy TotalEnergies w Spa-Francorchamps. Wszystkie bilety na wydarzenie zostały wyprzedane. Pokaz samochodu odbędzie się również 14 i 15 czerwca 2024 roku podczas 92. edycji 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.
• Jako kontynuacja projektu samochodu koncepcyjnego Alpine Alpenglow, zaprezentowanego na paryskim salonie samochodowym w 2022 roku, pokazowy prototyp Alpine Alpenglow Hy4, jeżdżąc na torze, udowadnia, że sportowy duch i zrównoważony rozwój są ze sobą kompatybilne, a dodatkowych wrażeń dostarcza dźwięk pracującego silnika spalinowego. Nazwa samochodu jest połączeniem terminów „Hydrogen” (wodór), „Hy” i „Four” jako liczba 4 cylindrów.
• Godzi ona innowację w dziedzinie ochrony środowiska ze sportowym charakterem technologii silnika spalinowego na wodór opracowanej przez Alpine i proponuje nowy kierunek w dążeniu do dekarbonizacji sportu samochodowego. Samochody sportowe mogą również jeździć na torze.
• Alpenglow jest obecnie wyposażone w 4-cylindrowy silnik koncepcyjny, stanowiący jeden z etapów prac przed zaprezentowaniem zupełnie nowego silnika 6-cylindrowego zaprojektowanego specjalnie do zasilania wodorem i w całości skonstruowanego przez Alpine. Zostanie on pokazany po raz pierwszy w drugiej, jeżdżącej wersji prototypu, której prezentacja odbędzie się przed końcem tego roku.
• Prototyp Alpine Alpenglow Hy4 zasilany wodorem odznacza się jeszcze bardziej dopracowanym designem nawiązującym do przyszłego hypercara łączącego cechy samochodu wyścigowego z wersją drogową. Znajdziemy w nim kabinę dwumiejscową i wiele detali symbolizujących moc i wysokie osiągi, jak przykładowo prawdziwie wyścigowa kierownica i nowe felgi wywołujące skojarzenia z prędkością. Design samochodu wykazuje też liczne kluczowe elementy nadchodzących zmian stylistycznych w samochodach tej marki.
W światłach reflektorów paryskiego salonu samochodowego w 2022 roku Alpine prezentowało swój prototyp Alpenglow jako wyraźne odzwierciedlenie kierunków zmian, jakie marka ta zamierza w przyszłości przyjąć w dziedzinie designu i zrównoważonej innowacji – „matki wszystkich przyszłych Alpine”. Jest to model samochodu będący pierwowzorem uosabiającym już rozpoczęte przez markę prace badawcze nad silnikiem spalinowym zasilanym wodorem do samochodu sportowego z zamiarem uzyskania wysokich osiągów, zarówno w wersjach drogowych, jak i wyczynowych, dających się pogodzić z wysoko postawionymi celami w dziedzinie dekarbonizacji. W ten sposób marka Alpine jest przygotowana na ewentualne, przyszłe zmiany w przepisach.
Dziś Alpine Alpenglow Hy4 nie jest już wyłącznie samochodem koncepcyjnym, lecz pojazdem pokazowym gotowym do jazdy, zaprojektowanym jako samochód sportowy z karbonowym nadwoziem, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2 litrów, turbodoładowanym i rozwijającym moc 340 KM.
Po pokazach 10 maja na terenach okalających tor, Alpine Alpenglow Hy4 wykona swoje pierwsze publiczne jazdy na torze 11 maja 2024 roku, przed 6-godzinnym wyścigiem długodystansowym TotalEnergies w Spa-Francorchamps (FIA WEC) oglądanym przez ponad 70 000 widzów na trybunach. Jest to doskonała okazja do pokazania pasjonatom sportu samochodowego, w jaki sposób silnik spalinowy zasilany wodorem może nadal zadowalać dźwiękiem i wibracjami stanowiącymi emocjonalne aspekty samochodu wyścigowego. Wrażenia potęguje wyjątkowy design samochodu Alpine Alpenglow Hy4, jeszcze silniejszy w swym wyrazie w prezentowanej wersji. Alpine Alpenglow Hy4 będzie również prezentowane podczas 92. edycji 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, w dniach 14 i 15 czerwca 2024 roku.
W tym pokazowym samochodzie znaczenie nazwy Alpenglow nabiera w pełni swego sensu: to zjawisko optyczne, które pozwala rozjarzonemu światłu prześwitywać ponad górami przed wschodem słońca.
Bruno Famin, dyrektor Alpine Motorsports:
Nasz aktywny udział w dekarbonizacji sportu samochodowego związany jest z przekonaniem, że rozwiązanie, jakim jest silnik spalinowy zasilany wodorem, jest bardzo obiecujące. Wiemy, że wodór stanie się znaczącym etapem na drodze do dekarbonizacji kolejnych generacji samochodów startujących w wyścigach długodystansowych i może również nim być dla Formuły 1, zwłaszcza dzięki możliwości składowania go w stanie ciekłym, by zyskać na objętości i sprawności. Prototyp Alpenglow jest tego doskonałym odzwierciedleniem i prawdziwym laboratorium technologicznym do prac nad rozwojem napędów wodorowych przyszłości.
Grupa Renault: rzeczywiste zaangażowanie w prace nad napędem wodorowym i technologiami uzupełniającymi
W Grupie Renault napęd wodorowy jest przewidywany w różnych rozwiązaniach w dążeniu do celów neutralności węglowej w Europie w 2040 roku i na świecie w 2050 roku.
• Grupa Renault w ramach HYVIA (joint venture z firmą Plug) proponuje kompletny i unikalny ekosystem obejmujący lekkie samochody dostawcze na ogniwa paliwowe, stacje tankowania wodoru, jak również usługi finansowania i utrzymania flot samochodowych.
• Grupa Renault pracuje również nad opracowaniem silników zasilanych wodorem do pojazdów dostawczych poruszających się poza miastami, ale także do niektórych zastosowań o bardziej sportowym charakterze.
• Marka Renault prowadzi też prace badawczo-rozwojowe nad technologią hybrydową łączącą silnik elektryczny uzupełniany napędem wodorowym zasilanym ogniwem paliwowym przedłużającym zasięg pojazdu.
• Alpine bardzo mocno wierzy w rolę sportu samochodowego jako siły napędowej rozwoju przyszłych technologii mobilności. Silnik spalinowy zasilany wodorem jest rozwiązaniem bardzo obiecującym zarówno na potrzeby sportu, jak i pojazdów w wersji drogowej. Równolegle z jeżdżącą wersją prototypu Alpenglow, Alpine szykuje się na bardzo ważny czas wprowadzania na rynek siedmiu nowych modeli samochodów elektrycznych do 2030 roku. Serię tę rozpocznie już w tym roku model A290, sportowy samochód miejski, pierwszy „elektryk” z Dream Garage Alpine.
MATERIAŁY PRASOWE DO POBRANIA
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.