Komunikat Prasowy

Udostępnij

Alpine A290, hot hatch epoki elektryfikacji

Wraz z premierą modelu A290 Alpine wkracza w nową epokę. Epokę elektrycznych sportowych aut w stylu Alpine, nadal w pełni zgodnych z trzema głównymi wartościami marki, jakimi są wysokie osiągi, zwrotność i lekkość. Model A290 jest nowym bazowym modelem w gamie Alpine. To pierwszy z modeli przyszłej, w 100% elektrycznej gamy „Dream Garage”, na którą składać się będzie także crossover GT (segment C) i następca A110.

A290 oferuje pełen wachlarz doznań tak bardzo cenionych za kierownicą A110, zamkniętych w gabarytach elektrycznego auta miejskiego. W pełni zgodny z tradycjami marki Alpine model A290 jest kompaktowym, zwrotnym autem o wysokich osiągach, dających się wykorzystać bezproblemowo przy jednoczesnym zapewnieniu pełnego komfortu w codziennym użytkowaniu. Jego elektryczna platforma, opracowana przez firmę Ampere, w połączeniu z rozwiązaniami optymalizującymi ładowanie akumulatora z domowych źródeł, takimi jak dwukierunkowy terminal Mobilize Power V2G (w zależności od kraju), czynią z niego element kompletnego ekosystemu elektrycznego ułatwiającego jego codzienne użytkowanie.


Wyostrzone kształty nadwozia, pierwszorzędne osiągi, kompletna łączność ze światem i liczne możliwości personalizacji trybów jazdy czynią z A290 prawdziwe Alpine – samochód nowej generacji idealnie wpisujący się w epokę aut elektrycznych. A290 zostało zaprojektowane z myślą o zdobywaniu nowej klienteli, zarówno męskiej, jak i kobiecej, po części nastawionej na wysokie osiągi, a po części poszukującej aut o niebanalnej stylistyce. Jest produkowany we Francji, w zakładzie w Douai, należącym do kompleksu ElectriCity, podobnie jak jego elektryczny silnik, produkowany w zakładzie Megafactory w Cléon. Akumulator trakcyjny A290 będzie również produkowany we Francji, poczynając od lata 2025 roku.


Alpine A290 jest pierwszym modelem nowej generacji samochodów elektrycznych, zapoczątkowującym w idealny sposób naszą gamę „Dream Garage”. To sportowe miejskie auto jest symbolem otwarcia Alpine na szerszą grupę klientów i wskrzeszenia zapomnianej kategorii „hot hatchy”, tak niegdyś cenionych za przyjemność jazdy, jaką oferowały.

Philippe Krief, dyrektor generalny Alpine



MATERIAŁY PRASOWE DO POBRANIA

Galeria

Filmy

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies