Komunikat Prasowy
• Renault pracuje nad całkowitym wycofaniem materiałów pochodzenia zwierzęcego do 2025 roku.
• W Renault Scenic E-Tech 100% electric całkowicie wyeliminowano skórę naturalną, zastępując ją eleganckimi materiałami pochodzącymi z recyklingu.
• Ten model jest także odpowiedzią Grupy Renault na zobowiązania podjęte w kontekście zrównoważonego rozwoju. Pod koniec okresu użytkowania 89% masy Renault Scenic E-Tech 100% electric łącznie z akumulatorem nadaje się do recyklingu.
Scenic E-Tech 100% electric jest zbudowany w co najmniej 22% z materiałów pochodzących z recyklingu, z czego kilka pochodzi z obiegu zamkniętego (przetwarzanie zużytego materiału na ten sam materiał). A to dopiero początek, Grupa Renault dąży do tego, aby do 2030 roku w jej samochodach aż 33% materiałów pochodziło z recyklingu.
We wnętrzu Renault Scenic E-Tech 100% electric całkowicie wyeliminowano skórę naturalną, zastępując ją materiałami pochodzącymi z recyklingu, które mają mniejszy ślad węglowy i w żaden sposób nie wpływają na jakość postrzeganą, wrażenia dotykowe czy odczucie komfortu. Renault chce zrezygnować ze skóry do 2025 roku. Tapicerka siedzeń w wersji wyposażenia techno jest wykonana w 100% z włókien pochodzących z recykligu, a w wersji iconic – w 87%. Kierownica pokryta jest materiałem typu tkanina powlekana groszkowym tworzywem i w 51% jest to materiał pochodzenia biologicznego: w 25% PVC na bazie oleju rycynowego oraz w 26% włókna bawełniane. Konstrukcja deski rozdzielczej zawiera do 80% materiałów z recyklingu, tj. polipropylen z odpadów przemysłowych, a jej pokrycie jest wykonane w 43% z materiałów pochodzących z bioźródeł – z kenafu, czyli ketmii konopiowatej, rośliny wykorzystywanej do produkcji tkanin, o włóknach podobnych do juty. Wzmocnienia kieszeni w płatach drzwi wyprodukowano w 50% z włókien naturalnych. Tworzywo pochodzące z recyklingu plastikowych butelek wykorzystano w 97,65% w wykładzinach podłogowych oraz w 99,5% w podsufitce.
W debiutującym właśnie na polskim rynku Nowym Renault Captur, Renault ograniczyło wykorzystanie chromu, a skórę naturalną zastąpiono powlekaną tkaniną o ziarnistej fakturze.
Wszystkie tapicerki nowego modelu są wykonane z tkanin pochodzących z recyklingu. Materiał zastępujący skórę w Nowym Renault Captur w wersji esprit Alpine jest wykonany w 26% z materiałów z recyclingu, co pozwoliło zmniejszyć zużycie wody przy jego produkcji od 10 do 20 razy.
Renault 5, które pojawi się w polskich salonach na początku przyszłego roku, będzie również w pełni zrównoważonym projektem Grupy Renault. W przypadku Renault 5, to samochód, którego 85% masy nadaje się do wtórnego wykorzystania. Jest zbudowany w 19,4% z materiałów pochodzących z recyklingu (spełniających normę ISO14021), 26,6% materiałów pozyskano do produkcji w ramach gospodarki obiegu zamkniętego, w tym 41 kg polimerów z recyklingu. Tapicerka siedzeń w wersjach techno i iconic Cinq będzie wykonana z materiałów pochodzących w 100% z surowców pochodzących z recyklingu butelek plastikowych. Do produkcji kierownicy oraz izolacji wewnętrznej tej ostatniej wersji zostaną także wykorzystane materiały z bioźródeł.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.