Komunikat Prasowy
• 21 czerwca Renault otrzymało jedenaście nagród w konkursie Cannes Lions 2024 za cztery kampanie: Cars to Work, Plug Inn for business, R5VOLUTION IS A FRENCH THING oraz TimeFighters.
• Wyróżnienia te uzupełniają długą listę 80 prestiżowych międzynarodowych nagród otrzymanych przez markę w tym roku.
• Ta rekordowa liczba nagród stanowi zwieńczenie pracy rozpoczętej przed czterema laty w ramach planu Renaulution mającego na celu przywrócenie Renault pierwszoplanowej roli i wzmocnienie wizerunku marki.
Jedenaście nagród na Cannes Lions 2024
Od czterech lat wszystkie nasze zespoły marketingowe i agencje partnerskie pracują nad unowocześnieniem wizerunku marki, jej produktów i usług na całym świecie. Wysiłek ten przynosi owoce i zyskuje uznanie.
Przed rokiem Renault zdobyło osiem Lwów, a w tegorocznej edycji jedenaście (2 grand prix, 2 złote, 4 srebrne, 3 brązowe). To wyjątkowe osiągnięcie, czyniące z Renault najczęściej nagradzaną markę w sektorze motoryzacyjnym, jest wynikiem czterech kampanii kreatywnych o wysokiej wartości postrzeganej:
o „Cars to work” – kampania mająca na celu pomoc osobom z obszarów wykluczonych komunikacyjnie w ponownym znalezieniu zatrudnienia, która zdobyła dwie główne nagrody w kategoriach „creative commerce/customer acquisition & retention” i „sustainable development goals/decent work & economic growth”, a także dwa Złote i dwa Srebrne Lwy
o Renault „Plug Inn for business” – aplikacja peer-to-peer obsługująca społecznościowy serwis ładowania zdobyła Srebrnego Lwa w kategorii „creative business transformation/experience transformation” oraz brązowego w kategorii „outdoor/ market disruption”
o Renault 5 E-Tech electric wraz z „R5VOLUTION IS A FRENCH THING” zdobyło dwa Brązowe Lwy w kategoriach z dziedziny industry craft, czyli „production design/art direction” i „achievement in production”
o „TimeFighters” – film dokumentalny o bezpieczeństwie w Renault nakręcony przez braci Naudet, który zdobył srebrną nagrodę w kategorii „brand experience & activation/ market disruption”.
Ponadto Publicis Conseil, historyczna agencja marki, została uznana za Agencję Roku podczas 71. edycji Cannes Lions.
Renault – najbardziej kreatywna marka francuska
Ponad 80 nagród zdobytych do końca czerwca 2024 r. oraz 94 nagrody w roku 2023 dowodzą kreatywności Renault. Grupa wyróżnia się unikalnymi kampaniami komunikacyjnymi, wzmacniającymi wizerunek marki oraz nowych produktów i usług.
Ogromny sukces na tegorocznej edycji Cannes Lions uzupełnia imponującą już listę międzynarodowych nagród zdobytych w 2024 roku, w tym:
o D&AD LONDON UK: 10 nagród za kampanie Plug Inn, Human First i Roland-Garros
o The One Show NYC USA: 12 nagród za kampanie Plug Inn, Human First i Roland-Garros
o Clio Awards NYC USA: 20 nagród za kampanie Plug Inn, Human First i Roland-Garros.
Jestem dumny z tak dużej liczby nagród na Cannes Lions 2024, który moim zdaniem jest najbardziej wymagającym międzynarodowym konkursem reklamowym. Te wyjątkowe wyniki są owocem pasji i zaangażowania pracowników i partnerów marki, którzy na co dzień wkładają ogromny trud w projektowanie i realizację tych kampanii komunikacyjnych: Publicis Conseil, Publicis Sapient, Startrec, OMD, Lonsdale.
Arnaud Belloni, Chief Marketing Officer Renault Brand
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.